چرا "علی صبوری" به تلویزیون رفت؟!

چرا "علی صبوری" به تلویزیون رفت؟!

در چنین وضعیتی، اقدام مدیران شبکه ۳ و عقد قرارداد، آن هم به صورت طولانی‌مدت با چهره‌ای جوان و بااستعداد مثل علی صبوری، قابل تحسین است. پیشتر در «خنداننده شو» دیده‌ایم که صبوری، دارای لوازم اولیه برای تبدیل شدن به یک ستاره کمدی است.
کد خبر: ۸۱۶۸۸
بازدید : ۴۳۶
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
تعهد ۱۰ ساله
 
عصر روز شنبه، گفت‌وگویی از علی صبوری نفر اول فصل دوم مسابقه استعدادیابی «خنداننده شو» منتشر شد که این استندآپ کمدین در بخشی از آن، با ابراز پشیمانی تلویحی از فعالیت‌های خود در اینستاگرام، گفته است: 
 
«امروز به آن تجربه رسیدم که کاملا فضای مجازی را کنار بگذارم و وارد تلویزیون شوم. به همین منظور به تلویزیون یک تعهد حرفه‌ای ۱۰ ساله داده‌ام که همه کارهایم تا ۱۰ سال آینده با اجازه مدیران سازمان باشد.»
 
این که چرا صبوری حاضر شده با عقد چنین قراردادی، زیر بار محدودیت‌هایی برود در جای دیگری قابل بررسی است، اما برای تلویزیون، این قرارداد یک پیروزی محسوب می‌شود.

حاشیه‌های بحران‌ساز‌
می‌دانید در شرایط کنونی، حواشی سیاسی یا مجازی چهره‌هایی که در برنامه‌های صداوسیما دیده می‌شوند، ممکن است روی وضعیت کاری و برنامه‌های آن‌ها در رسانه ملی تأثیر بگذارد. به این معنا که برای مدتی، ممنوع‌التصویر شوند و سریال‌ها و برنامه‌های شان از آنتن دور بماند.
 
در چنین شرایطی، علاوه بر چهره مد نظر، صداوسیما نیز ضرر می‌کند و مجبور است بخشی از تولیداتش را پخش نکند. گاهی نیز کار بالا می‌گیرد و حواشی، تبدیل به بحرانی برای مدیران تلویزیون می‌شود؛ مانند موردی که برای دو بازیگر زن سال‌های اخیر سریال‌های شبکه ۲ رخ داد.
 
تعهد ۱۰ ساله

یک قرارداد خوب
در چنین وضعیتی، اقدام مدیران شبکه ۳ و عقد قرارداد، آن هم به صورت طولانی‌مدت با چهره‌ای جوان و بااستعداد مثل علی صبوری، قابل تحسین است. پیشتر در «خنداننده شو» دیده‌ایم که صبوری، دارای لوازم اولیه برای تبدیل شدن به یک ستاره کمدی است.
 
او حداقل‌های ظاهری بازیگری را دارد و بدون استفاده از شوخی‌های جنسی نیز می‌تواند مخاطبش را بخنداند. تنها نقطه ضعف صبوری، حواشی منفی او در فضای مجازی است که احتمالاً با اجرای این قرارداد، تا حد زیادی کنترل خواهد شد. در چنین شرایطی، برنامه‌های حال و آینده صبوری، از گزند حواشی او مصون خواهند ماند.

شفافیت در مفاد قرارداد‌ها
قرارداد فوق‌الذکر، نمونه‌های مشابه فراوانی در صنعت موسیقی کشور دارد؛ از جمله برخی پدیده‌های سال‌های اخیر موسیقی پاپ مانند حامد همایون، حمید هیراد و ماکان‌بند که با ناشران آثار خود، قرارداد‌های طویل‌المدت بسته‌اند.
 
در سینمای جهان به ویژه هالیوود نیز که وجوه صنعتی آن پررنگ است، این مدل قرارداد، چه با تهیه‌کنندگان و چه با بازیگران رایج است و مختص بازیگران تازه‌کار هم نیست. انتظار می‌رود سازمان صداوسیما به شکل داوطلبانه، مفاد قرارداد را که شامل محرمانگی نمی‌شود شفاف کند.

منبع: روزنامه خراسان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین