"هیتلر" به انگلیس چه پیشنهادی داد؟!

"هیتلر" به انگلیس چه پیشنهادی داد؟!

آلمان آماده است به طور کامل از انگلیس در حفظ جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی حمایت کند. آلمان برای جلوگیری از بحران اقتصادی جهانی که پس از جنگ انتظار می‌رفت، آماده پشتیبانی کامل از انگلیس است.

کد خبر : ۸۱۷۱۰
بازدید : ۱۶۰۸۴
ولادیمیر ماکاروف، دکتر علوم فلسفه و تاریخدان گفت: آلمان پیش از حمله به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱، از طریق رودلف هس معاون آدولف هیتلر به انگلیس پیشنهاداتی برای حمایت از یک قدرت جهانی در ازای تامین مواد اولیه این کشور به رایش سوم (آلمان نازی)، ارائه داد.

هس در تاریخ دهم می‌سال ۱۹۴۱ به تنهایی از آلمان به انگلستان سفر کرد. لندن تا کنون اسناد مربوط به موضوع را که یکی از راز‌های اصلی جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید را به طور کامل فاش نکرده است. با این حال مورخان معتقدند که "هس" می‌خواست انگلیس را متقاعد کند که تا قبل از حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی، صلح میان دو کشور (آلمان و انگلیس) برقرار شود.

پس از پایان جنگ در سال ۱۹۴۶ "رودلف هس" به حبس ابد محکوم شد و بقیه عمر خود را در زندان اشپاندائو برلین گذراند. او سال‌های طولانی تنها زندانی این زندان بود و در ۱۷ آگوست ۱۹۸۷ در سن ۹۳ سالگی درگذشت. ماکاروف گزیده‌هایی از اظهارات "کارل-هاینز پینتش" مشاور سابق "هس" را که در آرشیو‌های روسیه نگهداری شده است را یادآوری کرد.

به گفته این مورخ، "هس" کار روی پایان نامه‌هایی را که مبنای مذاکرات آتی آلمان و انگلیس در اوایل مارس ۱۹۴۱ را تشکیل می‌داد، به پایان رساند.

طبق گفته پینتش، جزئیات این پیشنهادات به شرح زیر است: آلمان ادعا‌های مربوط به مستعمرات سابق خود در آفریقا را رد می‌کند. آلمان آماده است به طور داوطلبانه نیروی دریایی خود را محدود کند و تسلط انگلیس را در دریا به رسمیت بشناسد. آلمان علاقه‌ای به شکست امپراتوری انگلیس ندارد.
آلمان آماده است به طور کامل از انگلیس در حفظ جایگاه خود به عنوان یک قدرت جهانی حمایت کند. آلمان برای جلوگیری از بحران اقتصادی جهانی که پس از جنگ انتظار می‌رفت، آماده پشتیبانی کامل از انگلیس است.

آلمان در مقابل می‌خواست انگلیس دارایی‌های خصوصی این کشور را که پس از سال ۱۹۱۸ در خارج از آلمان بلوکه شده بودند، دوباره مسترد کند. انگلیس پس از توافق صلح با آلمان موظف بود مواد اولیه خود را در دسترس آن کشور قرار دهد. اینکه مذاکرات در چه سطح انجام شد تا کنون مشخص نیست.

ماکاروف خاطرنشان کرد: هیتلر شخصاً این پیشنهاد‌ها را آماده و پرواز "هس" به بریتانیا را فراهم ساخت.

وی گفت: با شروع جنگ در شرق، هیتلر با تهدید جنگ در دو جبهه روبرو می‌شد. در این رابطه تلاش برای دستیابی به مذاکرات جداگانه بین نازی‌ها و انگلیسی‌ها کاملاً منطقی به نظر می‌رسید؛ بنابراین هیتلر معاون خود را موظف کرد تا به انگلیس سفر کند و زمینه را برای دستیابی به توافق آماده کند.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید