کودکان و "استرس پس از بحرانِ" کرونا

کودکان و "استرس پس از بحرانِ" کرونا

بسیاری از کودکان «کابوس‌های حقیقی» را درمورد ویروس کرونا و مرگ در قرنطینه تجربه می‌کنند که به گفته وی منجر به عوارض جانبی و اختلال استرس پس از بحران (پی‌تی‌اس‌دی) می‌شود.

کد خبر : ۸۱۷۴۷
بازدید : ۱۱۷۱۷
کودکان و
براساس گزارش جدیدی که موسسه «اعتماد کودکی» ارائه کرده است، کودکان به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا در حال تجربه «استرس پس از بحران» هستند. این گزارش می‌گوید که کودکان محروم به شکل جدی آسیب‌پذیرند و به دلیل فقر و قرنطینه در حال تجربه شرایط ناگوار ذهنی مانند افسردگی و اضطراب هستند.

ضمن این که به نظر می‌رسد که این همه‌گیری، عواقب سختی را برای تحصیلات این کودکان درپی داشته باشد. به عنوان مثال کودکانی که مدارس‌شان بازگشایی نشده و دسترسی به اینترنت ندارند طبعا به آموزش آنلاین هم دسترسی ندارند.

این گزارش می‌گوید: «دانش‌آموزان از خانواده‌های محروم به طور قابل ملاحظه‌ای از امکانات کمی برخوردارند، البته اگر هم برخوردار باشند، دسترسی محدود به منابع و اینترنت، نظارت و راهنمایی محدود بر فعالیت‌های آموزشی و فضای کاری بی‌ثباتی است.»

به همین ترتیب، چنین کودکانی ممکن است نتوانند به ملاقات‌های آنلاین در حوزه بهداشت و درمان و مشاوره دسترسی پیدا کنند. این گزارش تاکید می‌کند: «عدم ارتباط با مدرسان، پزشکان عمومی و گروه‌های هم‌سال ممکن است کودکان را در معرض خطرات ناشی از خشونت خانگی اعضای خانواده قرار دهد.»

این گزارش می‌گوید: «کودکان و افراد جوانی که از اعضای خانواده با مشکلات مصرف مواد مخدر یا معضلات الکل، مراقبت می‌کنند، احتمالا مشکلات قابل ملاحظه‌ای را پیرامون شرایط فیزیکی و سلامت روحی، روابط و نتایج آموزشی خود نسبت به قبل از محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ تجربه می‌کنند.»

لارنس گینس مدیر عامل موسسه «اعتماد کودکی» در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که بسیاری از کودکان «کابوس‌های حقیقی» را درمورد ویروس کرونا و مرگ در قرنطینه تجربه می‌کنند که به گفته وی منجر به عوارض جانبی و اختلال استرس پس از بحران (پی‌تی‌اس‌دی) می‌شود.

او گفت: «این کودکان مرگ‌های بی‌شماری را که هر روز گزارش می‌شود، می‌بینند و آن را در خود نهادینه می‌کنند.»

گینس درباره این که برای حمایت از این کودکان چه باید کرد، می‌نویسد که: «امیدوارم این گزارش برای خوانندگان مفید باشد و به واسطه آن به این فکر کنیم که چطور افراد و شرکت‌ها می‌توانند نقش مهمی را در ایجاد شرایط رفاهی برای سلامت و تندرستی کودکان ایفا کنند و هم‌چنین مردم را ترغیب کنیم تا در خیریه پویش قهرمانان کودکان شرکت کنند چرا که این پویش از کودکان محروم که از قرنطینه رنج می‌برند حمایت می‌کند.»

در تارنمای این سازمان نوشته شده است: «ما با کمک مالی ۹۴ خیریه عالی در کنار یکدیگر ۳ میلیون دلار برای حمایت از ۱۰۰ هزار کودک در سطح لندن، به دست آورده‌ایم تا اوضاع کسانی را که به شدت به حمایت ما نیاز دارند، بهبود ببخشیم.

این ۹۴ طرح توسط این خیریه‌ها برگزار می‌شوند که شامل مراقبت با مهربانی، غذای گرم، فعالیت‌های سرگرم‌کننده، تفریحی و آموزشی و بسیاری فعالیت و فرصت‌های عالی دیگر می‌شود و همه این‌ها در این تابستان و بعد از آن به کودکان کمک خواهد کرد تا بهبود یافته و با بیش‌ترین ظرفیت آموزشی خود، به مدرسه بازگردند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید