پسرکشی؛ مخاطب را تا انتها جذب نمی‌کند

پسرکشی؛ مخاطب را تا انتها جذب نمی‌کند

در این فیلم پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای که به خاطر یک باور غلط دچار بحران هستند، طی چند دهه به نمایش در می‌آید. منتقدان بر این باورند که کارگردان می‌توانست کمی با دقت بیشتر و عمیق‌تر کردن ماجرا‌های رخ داده در فیلم سوال مبهمی را در ذهن مخاطب نگاه دارد.
کد خبر: ۸۲۲۱۳
بازدید : ۳۶۳
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
پسرکشی؛ مخاطب را تا انتها جذب نمی‌کند
 
فیلم «پسر کشی» به نویسندگی مجید برزگر و آرمان خوانساریان و کارگردانی محمدهادی کریمی بعد از اینکه اکران در پرده را تجربه کرد حالا در به صورت سینمای آنلاین پخش می‌شود. فیلمی اجتماعی دیگر از محمدهادی کریمی که این بار در فیلم خود دست بر مسئله‌ای اجتماعی در چند دهه پیش گذاشته است، اما موضوعی است که هنوز در جامعه ما رواج دارد و بسیار مهم است.

سوژه خوب، پرداخت ضعیف
داستان فیلم در سال‌های ۴٠ و ٧٠ خورشیدی می‌گذرد و اشاره به اعتقادات نادرست در مورد ضرورت داشتن فرزند پسر است. پسرکشی زندگی یک خانواده قدیمی را روایت می‌کند که ۴ فرزند دختر در این خانواده است، اما مرد خانواده برای پسردار شدن مجدد ازدواج می‌کند.

نقش زن اول فیلم را ژاله صامتی بازی می‌کند و نمی‌تواند بپذیرد که زن دیگری برای به دنیا آوردن فرزند پسر پا به خانه‌ی او بگذارد. در روند فیلم مخاطب غرق داستان اتفاقات است که ناگهان زمان به حال برمی‌گردد و تصویر پسر جوانی را می‌بینیم که در کنار مادرش ژاله صامتی نشسته است.

در این فیلم پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای که به خاطر یک باور غلط دچار بحران هستند، طی چند دهه به نمایش در می‌آید. منتقدان بر این باورند که کارگردان می‌توانست کمی با دقت بیشتر و عمیق‌تر کردن ماجرا‌های رخ داده در فیلم سوال مبهمی را در ذهن مخاطب نگاه دارد.

در صحنه‌های تکراری گفتگو مادر و پسر در خانه و پسر و دختر در یک عمارت قدیمی حوصله مخاطب را سر می‌برد و از اواسط فیلم مخاطب به داستان پی می‌برد و مخاطب دیگر تب و تاب اولیه برای تماشای فیلم را ندارد.

بازیگران این فیلم ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری، لیلا اوتادی و لیلا زارع هستند که بازی خوب ژاله صامتی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

کریمی کارگردانی به دنبال ایده ناب
محمدهادی کریمی پزشکی است که فیلمساز و نویسنده نیز هست. کتاب شعر او با نام برف و شیروانی داغ در کمتر از یک سال به چاپ چهارم رسیده است و تا کنون توانسته برای فیلمنامه‌هایش جوایز داخلی و خارجی متعددی را کسب کرده‌است.

کریمی که به خاطر فیلمنامه‌های ملتهب اجتماعی و پرداختن به سوژه‌هایی خاص در میانه دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد به نویسنده‌ای پرکار و تأثیرگذار تبدیل شده بود، از نیمه دوم دهه هشتاد به کارگردانی روی آورد.

او کارگردانی خوش فکر است که آنچنان که باید از فیلم‌هایش استقبالی نشده است. «برف روی شیروانی داغ» یکی دیگر از فیلم‌های اوست که سرگذشت انسان‌های تنها و سرگشته را روایت می‌کرد که پس از مرگ استاد به دنبال یافتن هویت مستقل خود هستند.

«غیر منتظره»، «امشب شب مهتابه»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» و «کمدی انسانی» از دیگر فیلم‌های او هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین