"انتقام خون" با تبر

"انتقام خون" با تبر

اگرچه باز هم از او می‌ترسیدم، ولی وقتی مطمئن شدم که محل زندگی اش در مشهد را تغییر نداده است به اتفاق برادرم (عبدالستار) و پسرعمویم (عین الحق) از هرات به مشهد آمدیم و چند روز او را تعقیب کردیم تا این که در یک فرصت مناسب با ضربات تبر و چاقو وی را به قتل رساندیم

کد خبر : ۸۲۲۳۸
بازدید : ۱۰۹۲۵
سجادپور | جوان ۳۷ ساله افغانستانی که در یک جنایت هولناک، هموطنش را در مشهد با ضربات تبر و چاقو و با همدستی دو تن از بستگانش به قتل رسانده بود، هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی ویژه قتل عمد مدعی شد: فقط «انتقام خون» گرفته است!
بیست و دوم آبان سال ۹۶، سه جوان در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند به تعقیب مرد ۵۳ ساله هموطنشان پرداختند. آن‌ها از چند روز قبل مرد میان سال را زیر نظر داشتند و برای گرفتن انتقامی هولناک لحظه شماری می‌کردند هوا به شدت بارانی بود و مرد افغانستانی قدم هایش را تندتر برمی داشت تا زودتر به خانه برسد، اما غافل از این بود که چه سرنوشت شومی تا دقایقی دیگر برایش رقم می‌خورد.
وقتی حبیب ا... در خیابان توس ۹۷ وارد کوچه چهل حجره ۹ شد ناگهان سه جوان موتورسوار به او رسیدند هنوز مرد ۵۳ ساله با دیدن چهره موتورسواران در شوک بود که ضربات چاقو و تبر بر پیکرش فرود آمد. مهاجمان ضربات را بی رحمانه بر سر و گردن او فرود می‌آوردند تا این که «محمدنبی» (سرنشین موتورسیکلت) تبرزین را بالا برد و آخرین ضربه را طوری بر گردن حبیب ا... زد که شکاف عمیقی در ناحیه سر و گردن وی ایجاد شد.
با فرار موتورسواران از محل حادثه، همسایگان و اهالی محل با سر و صدای آن ها، وارد کوچه شدند و با دیدن پیکر غرق در خون مرد میان سال که کنار دیوار منزل مسکونی افتاده بود با اورژانس تماس گرفتند دقایقی بعد پیکر مرد ۵۳ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت، اما معاینات اولیه پزشکی نشان داد که پیرمرد با وارد آمدن ضربات هولناک چاقو و تبر به قتل رسیده و جانی در بدن ندارد!
با اعلام ماجرای قتل مرد افغانستانی به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، بی درنگ قاضی کاظم میرزایی، در همان دقایق اولیه شب عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی‌های قضایی ساعتی بعد به محل وقوع جنایت کشید و با اظهارات همسایگان که سه جوان موتورسوار فراری را عامل جنایت می‌دانستند، روند تحقیقات تغییر کرد.
قاضی میرزایی که براساس تجربیات و رسیدگی به پرونده‌های جنایی حساس، احتمال انتقامی مرگبار را می‌داد، بلافاصله از گروه ویژه کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست سوابق مقتول ۵۳ ساله را مورد کنکاش‌های دقیق پلیسی قرار دهند.
یک روز بعد مشخص شد که حبیب‌ا... از حدود یک سال قبل به طور غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرد و قبل از آن نیز به مدت ۱۰ سال به اتهام ارتکاب جنایت مسلحانه در زندان افغانستان تحمل کیفر کرده است! با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات قضایی بر انگیزه جنایت به قصد انتقام متمرکز شد.
ادامه بررسی‌ها بیانگر آن بود که گرای این جنایت هولناک، از آن سوی مرز صادر شده است و عاملان جنایت نیز پس از ارتکاب قتل به کشور افغانستان گریخته اند چرا که هویت یکی از موتورسواران به نام محمدنبی برای کارآگاهان نمایان شد و رصد‌های اطلاعاتی نشان داد او دارای ۱۶ فقره سابقه کیفری با عناوینی متفاوت در زندان مشهد است، ولی از زمان ارتکاب قتل دیگر هیچ سابقه‌ای از او در زندان‌های کشور وجود ندارد.
به همین دلیل ردزنی‌های اطلاعاتی به مرز‌های شرقی کشور کشید تا این که قاضی میرزایی دستورات محرمانه‌ای را برای رصد‌های مرزی به کارآگاهان صادر کرد و این گونه کارآگاهان با استفاده از شگرد‌های اطلاعاتی متهم را در خارج از کشور شناسایی کردند، اما متهم فراری که می‌دانست به زودی از طریق پلیس اینترپل یا دیگر شیوه‌های اطلاعاتی در دام کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی گرفتار می‌شود دوباره تصمیم گرفت مخفیانه به ایران بازگردد.
در همین اثنا بود که کارآگاهان از طریق منابع و مخبران اطلاعاتی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد: «محمد نبی» جوان ۳۷ ساله از راه‌های صعب العبور و به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در تهران مخفی شده است.
ادامه روند اطلاعاتی در روز‌های کرونایی شدید کشور، کارآگاهان را با نظارت دقیق قاضی میرزایی به مخفیگاه متهم فراری رساند بررسی‌ها بیانگر آن بود که «محمدنبی» در کنار یکی از اتوبان‌های تهران بساط فروش عینک دودی دارد و برای آن که شناسایی نشود نیز از عینک‌های سیاه و درشت استفاده می‌کند.
با این اطلاعات و اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این متهم فراری در تهران دستگیر شد و به مشهد انتقال یافت. او که در مراحل اولیه بازجویی ارتکاب قتل را پذیرفته بود، هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی ویژه قتل عمد، زوایای دیگری از این قتل وحشتناک را فاش کرد.
او که توسط کارآگاهان به محل ارتکاب قتل هدایت شده بود با معرفی کامل خود مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و گفت: من «انتقام خون» گرفتم! حبیب ا... دوتن از عموهایم را در افغانستان با شلیک گلوله از سلاح کلاشینکف به قتل رسانده و یکی دیگر از بستگانم را مجروح کرده بود که بعد از آن معلول شد. اگرچه ریش سفیدان و بزرگان مداخله کردند و حبیب ا... بعد از تحمل ۱۰ سال زندان با اعلام گذشت اولیای دم آزاد شد، اما چیزی نصیب ما نشد!

حبیب ا... همان زمان گفت: شما رضایت بدهید، اگر دستتان به من رسید مرا بکشید! با این حال از روزی که آزاد شد من او را تعقیب می‌کردم تا به قتل برسانم. اگرچه باز هم از او می‌ترسیدم، ولی وقتی مطمئن شدم که محل زندگی اش در مشهد را تغییر نداده است به اتفاق برادرم (عبدالستار) و پسرعمویم (عین الحق) از هرات به مشهد آمدیم و چند روز او را تعقیب کردیم تا این که در یک فرصت مناسب با ضربات تبر و چاقو وی را به قتل رساندیم!
متهم این پرونده جنایی که ابراز پشیمانی می‌کرد در ادامه اعترافاتش گفت: وقتی آخرین ضربه تبرزین را بر گردن حبیب ا... زدم و شکاف عمیقی ایجاد شد، خیلی دلم به حالش سوخت، اما من به قصد «انتقام خون» به مشهد آمده بودم و پس از آن هم دوباره به افغانستان گریختیم تا این که من تصمیم گرفتم چند ماه بعد به ایران بازگردم و مخفیانه زندگی کنم، اما نمی‌دانم چگونه کارآگاهان آگاهی رسیدند و مرا دستگیر کردند!
این گزارش حاکی است: در ابتدای بازسازی صحنه جنایت که سرهنگ بهرام زاده (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) نیز حضور داشت ابتدا سرهنگ نجفی (افسر پرونده) به تشریح خلاصه‌ای از محتویات این پرونده جنایی پرداخت و چگونگی شناسایی و دستگیری متهم را شرح داد و در پایان نیز قاضی با تجربه ویژه قتل عمد با صدور قرار قانونی، محمد نبی را برای هفدهمین بار روانه زندان کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید