درمان سومین فرد مبتلا به ایدز در جهان

درمان سومین فرد مبتلا به ایدز در جهان

این بیمار مردی ۳۶ ساله اهل برزیل بود که در دوره درمان تعداد ذرات ویروسی در خون او به صفر رسانده شد و پس از قطع درمان در ماه مارچ ۲۰۱۹، دیگر ویروس اچ‌ای‌‎وی، در خون وی مشاهده نشد.

کد خبر : ۸۲۲۷۵
بازدید : ۸۸۹۱
درمان سومین فرد مبتلا به ایدز در جهان
پس از گذشت ۹ سال از درمان کامل نخستین مبتلای ایدز و دومین بیمار از راه پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین، اکنون فرد دیگری درمان شده است.
دانشمندان برزیل از درمان کامل یک جوان ۳۶ ساله مبتلا به ایدز به کمک ترکیب تهاجمی از دارو‌های ضد ویروسی و همچنان (نیکوتین امید و ویتامین B۳) که باعث مسدود شدن سلول‌های بیدار ویروس شده و در نتیجه آن‌ها را در برابر درمان آسیب پذیر می‌سازد، خبر داده‌اند.

این بیمار مردی ۳۶ ساله اهل برزیل بود که در دوره درمان تعداد ذرات ویروسی در خون او به صفر رسانده شد و پس از قطع درمان در ماه مارچ ۲۰۱۹، دیگر ویروس اچ‌ای‌‎وی، در خون وی مشاهده نشد. همچنین تعداد آنتی بادی‌های ایدز نیز کاهش یافت و امر بیانگر عدم وجود سلول‌های آلوده در غدد لنفاوی و روده‌ها است.

در بیشتر موارد، پس از قطع این جریان ویروسی در عرض چند هفته دوباره افزایش می‌یابد. با این حال، دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که آیا بیمار سائوپائولو واقعاً از ابتلا به ایدز بهبود یافته است. تاکنون دانشمندان برای تأیید عدم وجود ویروس، غدد لنفاوی و بافت‌های روده او را بررسی نکرده اند.

پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی تیموتی ری براون، معروف به بیمار برلین اولین بیمار ایدزی بود که درمان یافت. «بیمار لندن» پیش از این برای درمان سرطان خون، مورد پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین قرار گرفته بود.
تیم پزشکی این بیمار گزارش کرده است که سلول‌های بنیادین حامل یک شناسه نادر ژنتیکی با نام «CCR۵» هم به وی منتقل شده بود. از قرار معلوم «CCR۵» مانع از استقرار ویروس اچ‌آی‌وی در بافت‌های بدن می‌شود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید