"التهابات پوستی"، نشانه جدید کرونا

"التهابات پوستی"، نشانه جدید کرونا

هرچند التهاب پوستی کمتر از تب رایج است، بیشتر می‌توان آن را نشانه اختصاصی کووید-۱۹ دانست و ماندگارتر است. آگاهی نسبت به این‌که ویروس کرونا چه تاثیراتی روی پوست می‌گذارد به یافتن بیماران در مراحل اولیه بیماری کمک می‌کند.

کد خبر : ۸۲۵۳۲
بازدید : ۱۰۲۶۲

از ۱۷ هزار نفری که تا حد بسیار زیادی مشکوک به داشتن ویروس بودند، ۸.۲ درصد التهاب‌های پوستی گزارش کردند

پس از نمایان شدن التهاب‌های پوستی در تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، پژوهش‌گران درخواست کردند که التهاب‌های پوستی هم به فهرست رسمی نشانه‌هایی که «خدمات سلامت ملی بریتانیا» از این بیماری نام‌برده، افزوده شود. کالج پادشاهی لندن مطالعه‌ای بر روی ۲۰ هزار بریتانیایی صورت داده‌است.

افراد مورد مطالعه کسانی بودند که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ آن‌ها مثبت بوده و یا مشکوک به داشتن این ویروس بودند. این گروه تحقیقاتی از اطلاعات برنامک مطالعه نشانه‌های کووید، که اطلاعات ۳۳۶ هزار و ۸۳۷ کاربر را داشت استفاده کردند. این کاربران خودشان نشانه‌ها را به این برنامک داده‌بودند.


براساس یافته‌های این مطالعه، دو هزار و ۲۱ نفر از کاربران برنامک نتیجه آزمایش کووید-۱۹ مثبت داشتند و ۸.۸ درصد آن‌ها از لک و خارش پوستی گله می‌کردند. علاوه براین، از ۱۷ هزار نفری که تا حد بسیار زیادی مشکوک به داشتن ویروس بودند، ۸.۲ درصد التهاب‌های پوستی گزارش کردند.

این مطالعه هنوز به تایید یک مجله علمی نرسیده، اما دکتر ماریو فالچی، مدیر این گروه پژوهشی به دنبال آن است که التهاب‌های پوستی را در فهرست نشانه‌های شناخته‌شده کووید-۱۹ بگنجاند. دکتر فالچی در گزارش این تحقیق نوشته‌است: «هرچند التهاب پوستی کمتر از تب رایج است، بیشتر می‌توان آن را نشانه اختصاصی کووید-۱۹ دانست و ماندگارتر است.»

او افزوده‌است: «آگاهی نسبت به این‌که ویروس کرونا چه تاثیراتی روی پوست می‌گذارد به یافتن بیماران در مراحل اولیه بیماری کمک می‌کند.»

ابتدا تنها دو نشانه برای کووید-۱۹ روی وب‌سایت خدمات سلامت ملی بریتانیا ذکر شده بود که سرفه خشک و تب بود. هرچند در ۱۸ ماه مه، از دست دادن قدرت بویایی و چشایی هم به این نشانه‌ها افزوده شد. این نشانه‌ها چند هفته پس از آن‌که کارشناسان نسبت به وجود آن‌ها هشدار می‌دادند به فهرست رسمی نشانه‌های این بیماری افزوده شد.

در ماه مارس، «انجمن جراحان زیبایی بینی بریتانیا» بیانیه‌ای منتشر کرد که حاکی از پیدا شدن این نشانه‌ها در «تعدادی از بیماران» بود که «نشانه‌های دیگر بیماری را نداشتند».

پروفسور کلایر هاپکینز، رییس انجمن جراحان زیبایی بینی بریتانیا و پروفسور نیرمال کومار، رییس انجمن جراحان گوش، حلق و بینی بریتانیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که از دست رفتن ناگهانی کامل یا نسبی حس بویایی در بیماران بریتانیا، آمریکا، فرانسه و شمال ایتالیا مشاهده شده‌است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید