ممنوعیت آدرس بیت‌کوین در توئیتر

ممنوعیت آدرس بیت‌کوین در توئیتر

این توییت‌ها حاوی یک آدرس بیت‌کوین نیز بود که پرداخت‌ها از طریق تراکنش دیجیتال به آن واریز شود. طی چند ساعت پس از شروع حمله، این آدرس بیش از ۳۵۰ پرداخت به ارزش کلی حدود ۹۵ هزار پوند دریافت کرد.

کد خبر : ۸۲۶۵۷
بازدید : ۹۵۶۳
ممنوعیت آدرس بیت‌کوین در توئیتر
به گفته مسئولان توییتر حساب کاربری ۱۳۰ چهره مشهور و شرکت، هدف حمله قرار گرفته است

در پی رخنه اینترنتی (هک) عمده‌ای که طی آن حساب‌های کاربری افراد شناخته شده در شبکه توییتر به سرقت رفت و مورد استفاده تبهکاران ارز دیجیتال قرار گرفت، به نظر می‌رسد که توییتر نشر آدرس‌های بیت‌کوین را ممنوع کرده است.

جفت بیزوس، بیل گیتس و ایلان ماسک، سرمایه‌دار‌های میلیاردر، و شخصیت‌هاسی سیاسی، چون باراک اوباما و جو بایدن، هدف حمله رخنه‌گران قرار گرفتند. پیام‌هایی که روی حساب‌های کابری آنان منتشر شد، دیگران را به پرداخت بیت‌کوین ترغیب می‌کرد و وعده بازپرداخت دو برابر میزان پرداخت اولیه به آنان می‌داد.

این توییت‌ها حاوی یک آدرس بیت‌کوین نیز بود که پرداخت‌ها از طریق تراکنش دیجیتال به آن واریز شود. طی چند ساعت پس از شروع حمله، این آدرس بیش از ۳۵۰ پرداخت به ارزش کلی حدود ۹۵ هزار پوند دریافت کرد.

حساب‌های توییتری هک شده، تا مدتی موقت تعلیق شدند و امکان نشر متن جدیدی نداشتند، اما سپس به صاحبانشان بازگردانده شدند و عملکرد عادی‌شان از سرگرفته شد. با این حال، به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان در توییت‌ها، آدرس بیت‌کوین را آورد.

تلاش‌های ایندیپندنت برای نوشتن توییتی که حاوی آدرس بیت‌کوین باشد، با این پیام همراه بود: «متاسفیم، قادر به ارسال توییت شما نیستیم.» توییتر فورا به درخواست ما برای اظهارنظر در این باره که آیا سیاست‌گذاری خود را درباره آدرس‌های ارز دیجیتال تغییر داده است یا نه، پاسخی نداد.

توییتر در یک رشته توییت در پی حمله رخنه‌گران نوشت که آن حمله، نتیجه «یک اقدام هماهنگ مهندسی اجتماعی» توسط مجرمان سایبری بود «که کارمندان ما را هدف قرار دادند و به کارمندانی حمله کردند که به سیستم‌های داخلی توییتر دسترسی داشتند.» توییتر همچنین گفت‌: «ما در حال تحقیق و برداشتن گام‌هایی برای رسیدگی به آن هستیم.»

جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر، افزود: «امروز در توییتر روز سختی برای ماست. همه ما از این وضع بسیار ناراحتیم. در حال تحقیق و ارزیابی ماجرا هستیم و وقتی که دقیقا بدانیم چه اتفاقی افتاده است، هرآنچه در توانمان باشد، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.»

یک کاربر توییتر کشف کرد که می‌شود با یک تمهید، منع قرار دادن آدرس بیت‌کوین را دور زد. جین منچون ونگ، توانست آدرس بیت‌کوین خود را با افزودن یک نقطه در میان آدرس، آن را توییت کند. به نظر می‌رسد که می‌شود عکس و «اسکرین‌شات» آدرس را نیز توییت کرد.

سال‌هاست که توییتر از سوی تبهکاران و خلافکاران بیت‌کوین هدف حمله قرار می‌گیرد. با. این حال، تمامی تلاش‌های قبلی با استفاده از این تمهید بوده است که فرد خلافکار، به جای آن که حساب‌های افراد معروف را در اختیار گیرد، خود را به عنوان یکی از چهره‌های معروف جا بزند.

کارشناسان امنیتی به افراد هشدار داده‌اند که در فضای آنلاین، به‌ویژه زمانی که با پیشنهاد‌های زیادی وسوسه‌انگیز درباره ارز دیجیتال مواجه می‌شوند، هشیاری خود را حفظ کنند.

جورج گلس، رئیس بخش تهدید اطلاعاتی در شرکت امنیت سایبری رداسکن، مستقر در بریتانیا، گفت: «حمله اخیر یادآور خوبی بود برای این که وقتی روی رسانه‌های اجتماعی پیام‌ها را تماشا می‌کنیم، فارغ از این که چه کسی آن‌ها را منتشر کرده باشد، همیشه احتیاط را رعایت کنیم.»

او گفت: «این یک تخلف جدی است و نمایش فوق‌العاده‌ای دیگری است از این که هیچ سازمان و تشکیلاتی، از جمله غول توییتر در سیلیکان ولی، در مقابل حملات سایبری امن نیست.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید