عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه

عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه

این شرکت روسی، فناوری چاپی با مواد افزودنی را توسعه می‌دهد تا «مزه و بافت» مرغ طبیعی را با حداقل داده‌های حیوانی تولید کند. در عین حال، KFC نان‌ها، ادویه‌جات و دیگر مواد را بر اساس طعم مخصوص رستوران‌های خود تولید می‌کند.

کد خبر : ۸۲۷۸۴
بازدید : ۹۹۷۵
عَرضه گوشت مرغ آزمایشگاهی در روسیه
این فست‌فود زنجیره‌ای می‌گوید که «بیو گوشت» در حال تولید، مواد افزودنی را که اکنون در مزرعه‌داری سنتی به کار گرفته می‌شود

فست‌فود زنجیره‌ای KFC نخستین ناگت مرغ تولید آزمایشگاه را عرضه می‌کند. دیگر انواع ناگت‌ها از جمله ناگت‌های ذرت درحال‌حاضر در آزمایشگاه تولید می‌شوند، اما اگر طرح جدید موفقیت‌آمیز باشد، نخستین ناگت ساخته شده از سلول‌های واقعی حیوان عرضه خواهد شد.

این فست‌فود بین‌المللی با شرکت فناوری زیستی ۳D Printing Solutions روسیه برای تولید چاپ‌گر سه بعدی زیستی و مواد مورد نیاز برای تولید این محصولات، در پروژه‌ای به نام «گوشت برای آینده» همکاری می‌کند. هدف از این اقدام تولید نخستین ناگت مرغ تولید آزمایشگاه است که از سلول‌های واقعی حیوان ساخته می‌شود و مواد متشکله آن گیاهی است. KFC انتظار دارد که نخستین محصول را در پاییز ۲۰۲۰ برای آزمایش عرضه کند.

این شرکت روسی، فناوری چاپی با مواد افزودنی را توسعه می‌دهد تا «مزه و بافت» مرغ طبیعی را با حداقل داده‌های حیوانی تولید کند. در عین حال، KFC نان‌ها، ادویه‌جات و دیگر مواد را بر اساس طعم مخصوص رستوران‌های خود تولید می‌کند.

این فست‌فود زنجیره‌ای می‌گوید که «بیو گوشت» در حال تولید، مواد افزودنی را که اکنون در مزرعه‌داری سنتی به کار گرفته می‌شود، از میان برمی‌دارد و محصول نهایی پاکیزه‌تری ارائه می‌دهد. تولید این نوع گوشت، مصرف انرژی و آسیب به حیوانات را هم کاهش می‌دهد.

KFC با اشاره به مطالعات انجام شده از سوی مجله آمریکایی علوم محیط زیست و فناوری این طرح را در دست اجرا دارد. مطالعات مذکور نشان می‌دهد که گوشت تولید شده از سلول‌های آزمایشگاهی حداقل تاثیرات منفی را بر محیط زیست دارد، و مصرف انرژی را به نصف کاهش می‌دهد، انتشار گاز‌های گل‌خانه‌ای را ۲۵ برابر کم می‌کند و نسبت به مزارع سنتی، به صد برابر زمین کمتر نیاز دارد.

این روند تولید، اخلاقی‌تر از تولیدات مزرعه‌ای است، چون کشتاری در آن وجود ندارد. با وجود این، به دلیل آن‌که محصول بر پایه بافت حیوانات تولید می‌شود، گیاهی نیست. ریزا پولیاکوفا، مدیرعامل KFC روسیه در این‌باره بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده‌است: «محصولات گوشتی دست‌کاری شده» بخشی از مفهوم «آینده رستوران KFC»‌اند.

مدیرعامل KFC روسیه اظهار می‌دارد: «در KFC ما می‌توانیم روند‌های نوآورانه اخیر را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و فناوری‌های پیش‌رفته را در شبکه رستوران‌های خود به کار بگیریم.»

او می‌افزاید: «آزمایش‌هایی که روی فناوری چاپ‌گر سه‌بعدی زیستی انجام داده‌ایم تا گوشت مرغ تولید کنیم، راه‌حل بسیاری از مسائل جهانی است. ما خوشحالیم که در توسعه این فناوری مشارکت داریم و در صورت امکان، آن را در اختیار هزاران نفر در روسیه و سراسر جهان قرار می‌دهیم.»

یوسف خسوانی، یکی از موسسان و مدیران پروژه فناوری چاپ‌گر سه‌بعدی هم در این باره می‌گوید: «فناوری‌های چاپ‌گر سه‌بعدی در ابتدا در بخش پزشکی مورد تایید قرار گرفت و امروزه در تولید محصولات غذایی هم‌چون گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

او می‌افزاید: «توسعه سریع چنین فناوری‌هایی در آینده به ما اجازه می‌دهد که گوشت‌های محصول چاپ سه‌بعدی را بیشتر در دسترس قرار دهیم. امیدواریم این فناوری، که با همکاری KFC به آن دست پیدا می‌کنیم، به سرعت گرفتن تولید محصولات گوشتی مبتنی بر سلول‌های بنیادین و عرضه آن در بازار کمک کند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید