خداحافظی گوگل با "گوگل‌پلی‌موزیک"

خداحافظی گوگل با "گوگل‌پلی‌موزیک"

علاوه بر پایان دادن به عمر پلی‌موزیک، گوگل قصد دارد تا تمامی‌موزیک‌های موجود در پلی‌استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت،

کد خبر : ۸۳۳۰۱
بازدید : ۱۰۲۶۷
خداحافظی گوگل با
اگرچه هنوز زمان چندانی از عمر اپلیکیشن پخش موزیک گوگل‌پلی‌موزیک نمی‌گذرد، اما این شرکت قصد دارد در ماه سپتامبر به عمر این سرویس پایان دهد.
اقدامی‌که به‌منظور حمایت و تقویت سرویس یوتیوب‌موزیک انجام خواهد شد و به گفته گوگل، توقف عملکرد این اپلیکیشن ابتدا در کشور‌های استرالیا و نیوزیلند آغاز و در هفته‌های بعد نیز در سایر کشور‌های جهان اجرا خواهد شد. از زمان یادشده، دیگر امکان استریم‌موزیک در این اپلیکیشن میسر نخواهد بود.

البته گوگل این امکان را تا ماه دسامبر برای کاربران فعلی پلی‌موزیک خود فراهم کرده تا تمامی‌موزیک‌ها و اطلاعات خود را از این سرویس خارج و به سرویس دیگری منتقل کنند. به این معنی که کاربران می‌توانند این اطلاعات را به سرویس یوتیوب موزیک انتقال دهند یا اینکه از طریق ابزار گوگل Takeout، موزیک‌های آپلودشده یا خریداری‌شده را بازیابی کنند.
این شرکت از ماه مه امسال، ابزاری اختصاصی را برای انتقال از گوگل‌پلی‌موزیک به یوتیوب‌موزیک برای کاربران ارائه کرده و گفته می‌شود که بعد از متوقف شدن عملکرد پلی‌موزیک نیز این ابزار همچنان فعال باقی خواهد ماند. با کمک این ابزار، تمامی‌اطلاعات آپلودشده در پلی‌موزیک، آهنگ‌های خریداری‌شده، پلی‌لیست‌های ایجادشده، فایل‌های ذخیره‌شده در لایبرری و داده‌های مربوط به عادت‌های کاربر برای گوش دادن به موسیقی انتقال داده خواهد شد.
علاوه بر پایان دادن به عمر پلی‌موزیک، گوگل قصد دارد تا تمامی‌موزیک‌های موجود در پلی‌استور خود را حذف کند. بدین معنی که از این پس دیگر در این فروشگاه، جایی برای خرید موزیک وجود نخواهد داشت، در حالی که اپل سال‌هاست این ویژگی را از طریق آیتیونزاستور و آمازون نیز با پلتفرم اختصاصی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید