کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد

کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد

ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد، اما شما می‌توانید چغندر را به صورت خام میل کنید. چغندر سرشار از مواد مغذی سالم مانند ۵ ویتامین ضروری، کلسیم، آهن، پتاسیم و پروتئین است.

کد خبر : ۸۳۳۳۵
بازدید : ۱۱۶۸۰
کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد
خبر‌های پزشکی این هفته: کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد؟ چراغ‌های آبی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان روده. رابطه بوتاکس و افسردگی، هشدار به زنان در مورد مصرف قرص‌های ضد‌بارداری، و اجتناب از مسکن‌ها برای درد‌های مزمن.

هرچند پختن برخی مواد غذایی عطر و طعم آن‌ها را بهتر می‌کند، اما ثابت شده که مصرف این خوراکی‌ها به صورت خام، جلوی از بین رفتن بسیاری از ریزمغذی‌های موجود در آن‌ها را می‌گیرد.
پختن سبزیجات با روش‌های مختلفی از جمله مایکروفر، جوشاندن و سرخ کردن، ویتامین‌ها و املاح موجود در سبزیجات را از بین می‌برد. کلم بروکلی یکی از این سبزی‌ها است.
کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد
این سبزی حاوی مقادیر زیادی از یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی به نام سولفورافان است که به جلوگیری از سرطان، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، التهاب، افسردگی و... کمک می‌کند. مطالعات نشان داده بدن ما وقتی نوع خام بروکلی را می‌خوریم، سریع‌تر سولفورافان را جذب می‌کند.

پیاز حاوی مقادیر زیادی از ماده شیمیایی گیاهی به نام کوئرستین است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. پختن بیش از حد پیاز، خواص این ماده شیمیایی را کاهش می‌دهد. پیاز از آن‌دسته مواد غذایی است که خاصیت دارو‌های ضد پلاکت را دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد، اما این تاثیر پیاز در اثر حرارت کاهش می‌یابد.
بیشتر بخوانید:
این واقعیت شامل سیر نیز می‌شود. گرم کردن سیر در حرارت ۳۹۲ درجه فارنهایت و به مدت ۶ دقیقه، خاصیت ضد پلاکت سیر را کاملاً از بین می‌برد. اما در میان غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، فلفل قرمز منبع بسیار غنی از ویتامین C. است. تحت تاثیر گرما، این ماده مغذی از بین می‌رود.
کدام مواد غذایی را باید حتما خام خورد
کلم حاوی ترکیباتی به نام گلوکوزینولات‌ها است. این ترکیب‌ها هنگامی که با آنزیم میروسیناز در تماس باشند، به یک ترکیب متفاوت برای مبارزه با بیماری تبدیل می‌شوند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که گرما میروسیناز را غیرفعال می‌کند.

ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد، اما شما می‌توانید چغندر را به صورت خام میل کنید. چغندر سرشار از مواد مغذی سالم مانند ۵ ویتامین ضروری، کلسیم، آهن، پتاسیم و پروتئین است. با این حال چغندر‌های پخته شده ۲۵ درصد از فولات و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را از دست می‌دهند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید