کرونا از طریق غذا‌های منجمد منتقل نمی‌شود

کرونا از طریق غذا‌های منجمد منتقل نمی‌شود

ن‌ها در دمای سرد یا در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید نمی‌توانند زندگی کنند. پس بسیار بعید است که ویروس کرونا بتواند توسط مواد غذایی منجمد، منجر به انتقال عفونت به انسان شود.

کد خبر : ۸۴۰۱۳
بازدید : ۷۷۱۵
کرونا از طریق غذا‌های منجمد منتقل نمی‌شود
در تازه‌های پزشکی این هفته: ویروس کرونا از طریق غذا‌های منجمد قابل انتقال نیست! کدام عادات سالم را از ژاپنی‌ها بیاموزیم؟ عسل در درمان سرماخوردگی موثرتر از آنتی‌بیوتیک است. کدام سبزی‌ها ضامن سلامت رگ‌های خونی هستند؟

متخصصان می‌گویند ویروس‌ها برای زنده ماندن به یک میزبان احتیاج دارند، بنابراین آن‌ها در دمای سرد یا در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید نمی‌توانند زندگی کنند. پس بسیار بعید است که ویروس کرونا بتواند توسط مواد غذایی منجمد، منجر به انتقال عفونت به انسان شود.

به گزارش هلث‌لاین، امیرا روس، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا، می‌گوید: «میزان ویروس موجود در غذا‌های منجمد به اندازه‌ای نیست که خطری برای انسان باشد. ویروس‌ها در واقع انگل‌های داخل سلولی هستند و نمی‌توانند در خارج از سلول‌های میزبان، تولید مثل کنند. آن‌ها روی یک بسته‌بندی غذایی یا گوشت منجمد، فقط در انتظار از بین رفتن هستند.»

او می‌افزاید: «برخلاف باکتری‌ها، ویروس‌ها ممکن است ساعت‌ها یا روز‌ها روی یک سطح بمانند، اما آن‌ها در این شریط کاملا شکننده بوده و قادر به انتقال عفونت نیستند. پس اگر چه نمی‌توان خطر ابتلا به عفونت از طریق ویروس فعال بر روی هر سطح خاص را غیرممکن دانست، اما این خطر بسیار بسیار بعید است.»

علاوه بر این، کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده (CDC) می‌گویند: «در حال حاضر، هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط خوردن مواد غذایی با خطر کووید۱۹ وجود ندارد و راه اصلی انتقال این ویروس از طریق هوا است.».

اما اگر بیش از حد نگران باشید، چه باید کرد؟ برای اطمینان بیشتر از کاهش خطر انتقال از طریق غذا‌های منجمد، دکتر روس توصیه می‌کند: بسته‌های منجمد را قبل از قرار دادن آن‌ها در فریزر، ضدعفونی کنید. همچنین افرادی که این محصولات را حمل و نقل می‌کنند، باید از ماسک و دستکش استفاده کنند. از دست زدن به صورت خود نیز در پی تماس با محصولات مشکوک خودداری کنید.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید