۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

براساس گفته‌های مدیران سایپا، این شرکت در نیمه دوم سال خودرو‌های ساینا نیوفیس، سایپا کراس کانتری، کوییک S و شاهین را به بازار عرضه خواهد کرد. ایران خودرو نیز قصد دارد رانا پلاس، دنا توربو پلاس اتومات و k ۱۳۲ و k ۱۲۵  را وارد بازار کند. در این میان شرکت «زامیاد» با خودروی فودی، «سروش دیزل» با واز، «شرکت بهمن» با دانگ فنگ آی ایکس ۵، «شرکت خودروسازی بم» با محصولی از لیفان و «مدیران خودرو» با چری تیگو ۸ در نیمه دوم سال وارد میدان خواهند شد.  

کد خبر : ۸۴۱۱۱
بازدید : ۶۹۱۰۶
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!
فرادید | صنعت خودروسازی ایران که تاریخچه آن به دهه چهل هجری شمسی بازمی گردد، کار خود را در ابتدا با چهار خودروی پیکان، شاهین، ژیان و آریا آغاز کرد. اما حالا با گذشت ۵ دهه، تعداد خودرو‌های سواری تولید داخل به بیش از ۳۰ عدد رسیده است. حالا هم براساس گفته‌ها قرار است برخی از خودرو‌های تولیدی خودروسازان ایرانی در نیمه دوم برای نخستین بار وارد بازار شوند.

به گزارش فرادید، شرکت سایپا، ایران خودرو، زامیاد، بهمن، مدیران خودرو، خودروسازی بم و سروش دیزل وعده داده اند که محصولات جدیدشان در نیمه دوم سال ۹۹ وارد بازار خودرو خواهد شد.

براساس گفته‌های مدیران سایپا، این شرکت در نیمه دوم سال خودرو‌های ساینا نیوفیس، سایپا کراس کانتری، کوییک S و شاهین را به بازار عرضه خواهد کرد. ایران خودرو نیز قصد دارد رانا پلاس، دنا توربو پلاس اتومات و k ۱۳۲ و k ۱۲۵ را وارد بازار کند.

در این میان شرکت «زامیاد» با خودروی فودی، «سروش دیزل» با واز، «شرکت بهمن» با دانگ فنگ آی ایکس ۵، «شرکت خودروسازی بم» با محصولی از لیفان و «مدیران خودرو» با چری تیگو ۸ در نیمه دوم سال وارد میدان خواهند شد.
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

محصولات سایپا

براساس گزارش ها، «خودروی شاهین» نخستین محصول سایپا با پلتفرم جدید "SP" این شرکت است که بنا به برنامه ریزی مسئولان سایپا، قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت باشد، یعنی علاوه‌بر نسخه سدان که شاهین است، محصولات دیگری نیز با این پلتفرم در سگمنت کراس‌اوور وارد بازار می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، شرکت سایپا نسخه هاچ بک بر روی پلتفرم SP را معرفی کند.

ساینا نیوفیس با طرحی که در نمای جلو و عقب پیدا کرده بهتر از هر زمانی می‌تواند ماموریت خود در قبضه بازار پژو ۴۰۵، تندر ۹۰ و ۲۰۶ اس‌دی را با موفقیت انجام دهد. ساینا نیوفیس که در دو نسخه اس و جی به دست مشتریان می‌رسد، به غیر از طراحی در بخش تجهیزات وضعیتی بهتر از قبل دارد.

سایپا کراس‌کانتری خودرو جذابی است و قطعا می‌تواند جای خالی یک محصول مدرن و کیفی ایرانی را بین انبوهی از چینی‌های پرمدعا پر کند. اگر از موتور‌های قدرتمندی که اخیرا زمزمه تولید آن در کشور شنیده می‌شود (پیشرانه‌های ۳ سیلندر، توربو و کم مصرف تیوان) احتمالا بهتر از هر خودرو چینی دیگری در این کلاس می‌تواند عمل کند.

کوییک S یک جانشین اقتصادی و آپشنال برای ساندرو استپ‌وی و همتایان چینی منتهی در رنج کیفی ایران و صنعت آن. داشبورد جدید کوییک نیوفیس که اوج کار طراحان آن است، خبر از تحولی جدی در نحوه تولید و طراحی خودرو در سایپا می‌دهد.

۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!
محصولات ایران خودرو

ایران خودرو تمرکز زیادی روی رانا گذاشته تا به این طریق برای خنثی کردن هدف سایپا در این بخش از بازار منسجم عمل کند. در واقع این شرکت رانا پلاس را وارد بازار کرده تا در مقابل ساینا و فیس‌ لیفت‌های متعدد آن دستش خالی نباشد.

دنا توربوپلاس اتومات پرچمدار ایران خودرو است و تا پایان سال حتما تعداد کثیری از آن را در خیابان خواهیم دید. البته با توجه به اینکه نسخه دنده دستی خودرو روی محدوده قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، باید منتظر بهای ۳۵۰ میلیونی نسخه اتومات باشیم. عددی که هنوز ۱۰۰ میلیون از چری آریزو ۵ توربو ارزان‌تر است.

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی با انتشار ویدیویی از روند فعالیت هایش، چند نما از کراس‌اوور ملی خود را به نمایش گذاشته است. این محصول قرار است تا با کد K ۱۲۵ پس از K ۱۳۲ به بازار بیاید. البته جزییات اصلی کراس اوور ملی ایران خودرو، سال گذشته فاش و خبر رونمایی اختصاصی آن برای متخصصان و کارشناسان منتشر شد. حالا قرار است این دو خودرو در نیمه دوم امسال به بازار عرضه شوند.

سال گذشته، برخی رسانه‌ها اعلام کردند که k ۱۲۵ کراس اوور ایران خودرو بر مبنای پلتفرم PF ۱ و پژو ۲۰۰۸ طراحی و ساخته شده است.

از طرفی با رونمایی سدان K ۱۳۲ و شباهت هایش به پژو ۳۰۱، اعلام شد که ایران خودرو به صورت قانونی حق استفاده کامل از سازه PF ۱ را دارد و در چند ماه قبل با تغییرات اعمال شده بر روی این سازه فرانسوی، پلتفرم ملی را برای خود آماده ساخته است.
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

سروش دیزل با «واز»

خودروساز کوچک، اما قدیمی روسیه یعنی uaz قرار است بعد از یک وقفه طولانی واقعا در ایران به تولید برسد. اول گفتند نسخه استیشن تولید می‌شود، اما حالا همه حرف‌ها حول محور مونتاژ پیکاپ واز است. این خودرو که به تجهیزاتی نظیر گرمکن صندلی جلو، قفل دیفرانسیل، گرمکن فرمان و دو کیسه هوا مجهز است، احتمالا بهایی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در ایران خواهد داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد واز پاتریوت خودرو به روزی نیست و در بازار‌های مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می‌شود که پرمصرف، اما کم‌کشش‌اند. پیشرانه بنزینی واز ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد در حالی که موتور دیزلی این خودرو با ۲٫۲ لیتر حجم دقیقا ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در کاتالوگ رسمی منتشرشده از سوی سروش دیزل، جعبه دنده دستی ۵ سرعته برای نسخه شاسی بلند و پیکاپ معرفی شده است.
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

بهمن با دانگ فنگ «ix ۵»

خودروساز دولتی چین گویا بعد از ایران خودرو، شرکت فردا و پارس خودرو سومین شریکش در ایران را یافته است. بهمن جدیدترین شرکتی است که مجوز مونتاژ یکی از محصولات تازه دانگ‌فنگ را گرفته است. این کراس کوپه کوچک و شهری که طرح ظاهری جذابی دارد، ix ۵ نام دارد و از موتوری ۱۴۷ اسبی بهره می‌برد. این خودرو که احتمالا بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت، در ایران با تریم متوسط عرضه خواهد شد که شش کیسه هوا، سانروف، تهویه مطبوع اتومات، کروز کنترل، رادار نقطه کور، رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی و صفحه نمایش لمسی از جمله امکاناتی است که دارد. طرح ظاهری خوب و کابین به روز بزرگترین امتیازات این چینی خوش‌پوش خواهند بود.۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

زامیاد با «فودی تیوان»

فودی یک شاسی‌بلند آفرودر، اما بسیار ارزان با ظاهری نازل و نه چندان کیفی که می‌تواند جانشین خوبی برای خودرو‌های آفرودر بازار باشد به شرط اینکه انتظار معقولی از آن داشته باشید. این خودرو که فعلا تیوان نام دارد، از چین آمده و محصول شرکت ناشناخته‌ای به نام گوانگ‌دونگ فودی است. این خودرو با پیشرانه ۲ لیتری توربو که اخیرا در چین طراحی شده، به بازار ایران خواهد آمد که حدود ۲۱۵ اسب قدرت دارد. عددی که با توجه به وزن ۲ تنی لندفورت چندان شتاب حیرت‌انگیزی را عاید خریدارات نمی‌کند. درباره قیمت این خودرو رقمی در دست نیست، ولی برخی از اعداد عجیب ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومانی خبر می‌دهند.

۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

همکاری دوباره لیفان و خودروسازی بم

همین دو هفته پیش خبر تعطیلی قریب الوقوع شرکت چینی لیفان به دلیل افت شدید فروش به گوش رسید، ولی در ایران اعتنایی از سوی خودروسازان به این موضوع نشد. حالا هم خبر تولید قریب‌الوقوع شاسی‌بلند ایکس ۷۰ لیفان جدی‌تر شده است. خودرویی که گویا سال گذشته خودروسازی بم در قالب قطعات منفصله بخش زیادی از مقدمات تولید آن را فراهم کرده است. این کراس‌اوور ۵ نفره که رقیب ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ است، قطعا در همان محدوده قیمتی وارد بازار خواهد شد در حالی که طرح ظاهری متعادلی به نسبت گذشتگانش دارد.
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

مدیران خودرو با چری «تیگو ۸»

چری که مدت‌هاست بازار خودرو‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان را در ایران زیر نظر گرفته، تلاش می‌کند نسخه فیس‌لیفت و ۲۰۲۱ شاسی‌بلند تیگو ۸ را در ایران تولید کند.

آنطور که گفته شده چری تیگو ۸ مدیران خودرو با پیشرانه دو لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید خواهد شد و جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته، توان این پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این کراس اوور چینی می‌رساند. خودرو که از نظر طراحی داخلی تغییر چندانی نداشته، چیزی بین داشبورد آریزو ۶ با برخی از طرح‌های تازه هیوندای است که با کیفیتی متوسط مونتاژ شده است. در بیرون، اما بدنه در بخش جلو و عقب به کل تغییر کرده و به نسل دوم تیگو ۷ شباهت پیدا کرده است.

این خودرو که قصد دارد جای کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را در بازار ایران بگیرد، با داشتن طولی معادل ۴.۷ متر یکی از بزرگترین خودرو‌های ساخت چین است. خودرویی که تلاش می‌کند با یک صندوق بار ۸۹۰ لیتری در وضعیت ۵ نفره محیطی فراخ را پیش روی خریدارانش قرار دهد. پیشتر فوتون با مدل ساوانا و هاوال با مدل اچ ۹ دست به عرضه محصولاتی مشابه زده بودند، اما در ایران توفیقی به دست نیاوردند و حال سوالی که مطرح است امکان موفقیت چری تیگو ۸ در ایران است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عجبا. صنعتی ترین کشورها دو سه چهار مدل خودرو دارند لکن . ماشاالله . در مدت یکسال چندین تولید .

  • ناشناس ارسالی در

    جمع ضایع ها و نفره ها

  • حمید ارسالی در

    کدومشون ایرانی هستن اونوقت ؟

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر ما مفلوکیم علنلی مستعمره سگ خورهای چینی شدیم

    • ناشناس ارسالی در

      یک خودرو چینی می ارزه به خودرو مثلاً پزوی فرانسوی تا یه ذره داغ میشه زرتش در میره .

    • ناشناس ارسالی در

      مستعمره آمریکا بودیم حال میکردی ؟

  • مریم حیدری ارسالی در

    مردم پراید هم نمیتونن بخرن چه برسه به این ماشینا

  • مریم حیدری ارسالی در

    مردم پراید هم نمیتونن بخرن چه برسه به این ماشینا

  • قنبر ارسالی در

    سلام خسته نباشی نه بابا قیمتاه موفت راستی مشتری دارین من چهار پنجاه تا باغ پسته دارم به امید خدا جمع کنم حطمان یک پراده نوع میخرم اگر تا آن روز بالا نره خداحافظ

    • مهران ارسالی در

      داداش یک کم با دقت بنویس ،

  • امیر حق ارسالی در

    چقدر ارزون!!! چقدر با کیفیت!!!این همه تنوع این همه خوشبختی! محاله محاله!!!

  • نریمان ارسالی در

    خرید این خودروهای بی کیفیت با این قیمتهای نجومی توهین به شرافت خودتان است.

  • سیدمحمد ارسالی در

    هرچه میاد به کوچه وبه بازار .... مستضعفین کشور بیشتر میشن دل آزار .... لعنت براین کسانی که بهر پول وثروت..... غارت کنند جیب این ملت بی آزار

  • Ali ارسالی در

    ازاین شوخیا نکنید

  • حسینی ارسالی در

    با این وضعیت بازار و گرانی میخوام که اصلا به امید خدا وارد بازار نشوند، وارد بشوند که مردم حسرت بخورند؟

    • ابوالفضل ارسالی در

      سلام امیدوارم که به قدرت خرید مردم هم نگاه کنید

  • شمعون ارسالی در

    من که پولم به خرید هیچ کدوم از این محصولات نمی‌رسه.

  • فتح ا،، ارسالی در

    ای خدا باکدو پول اقساطی بدن گناه داریم

  • محمدحاجی پور ارسالی در

    خخخخخخخخخ_من شب ها تو یه مغازه شبانه روزی دارم کارمی کنم به پژو داشتم دوسال پیش فروختم اش ۴۰تومان واسه پول رهن خونه ۲ساله دارم کارگری می کنم تو این دوسال یک شب هم نخوابیدم که شاید پراید دسته دومی بخرم اما مثلا می گن پراید ۴۰میلیون باوام و بدبختی ۴۰تومان جمع می کنم یهو فردا می گن شده ۱۰۰میلیون آرزوی یه جوان ایرانی اینه که یه پراید داشته باشه اونم ندارم

  • Amin ارسالی در

    چقدر ناراحت کنندست.باید خوشحال باشیم که خودرو های بی هویت میدن دست مردم.
    خودرو های چری اولا مثل اسباب بازی با مواد دوم میمونست،الان دوربین ۳۶۰ درجه میذاره‌.
    چهار دهه خودرو سازی چی شد!؟
    کره جنوبی به کجا رسید و منت تیگو و هایمای چینی رو میذارن رو سر مردم...

  • ناشناس ارسالی در

    شروع قیمت از 1 میلیارت

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مردم عزیز شما بخدا اصلا نظرتان را ننویسد برای افرادخودرای نظرننوشتن توهین به خودمون

  • ناشناس ارسالی در

    خدا شکر زیر 400 اصلا نداریم دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    این خودروهارو تو کشورای دیگه گاری هم حساب نمی کنن ولی ما بخاطر سایپا و ایران خودرو......بماند

  • کیان ارسالی در

    خداوکیلی سایپا و ایران خودرو که این همه ماشین آشغال میده تحویل مردم باهزار منت و چه وقت انتظار ،بعد میگن تحریم هستیم قطعه نداریم این قطعه های ماشینای جدیدو از کجا میارن ،؟؟خیلی سرکاریم اقایون

  • باقر از اصفهان ارسالی در

    بابا جون خودروی بسازید که اولین اولویتی با قدرت خرید مردم مطابقت داشته باشد اینها را که که شما گفتید بنظر من فقط ده درصد قدرت خریدش دارند بقیه چه کندند ایران ماشین ۷۰ میلیونی میخواد نه ۷۰۰ میلیونی

    • ناشناس ارسالی در

      سلام گرانی یاارزانی مهم نیست اول ایمن باشه دوم لزت ببری حالا میخاد چین بسازه یاامریکآ

    • ناشناس ارسالی در

      باقر چان ۷۰ میلیون میشه ۵ تا سکه. یعنی 3000 دلار . کجای دنیا با این پول میشه ماشین خرید؟

  • ناشناس ارسالی در

    به امیدی نابودی ونعطیلوشون

  • دکترشمقه ارسالی در

    بنز، بی ام و باآن اپشناوفنی به زور وقسطی به مردم بابهترین خدمات میدن کسی نمیخره ولی برای ماشینهای ایران بااین بی کیفیتی یک سال جلو جلو پول می‌ریزندعجیب است واقعا

  • ناشناس ارسالی در

    تحقق شعار نه شرقی نه غربی در صنعت کشور!!!
    خودروسازان چینی و روسی ای که بازار کشور رو قبضه کردن در کشور خودشون هم فروش و اقبالی ندارن

  • ناشناس ارسالی در

    تحقق شعار نه شرقی نه غربی در صنعت کشور!!!
    خودروسازان چینی و روسی ای که بازار کشور رو قبضه کردن در کشور خودشون هم فروش و اقبالی ندارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید