ماسک جدید "ال‌جی" جلوی ویروس کرونا را می‌گیرد؟

ماسک جدید "ال‌جی" جلوی ویروس کرونا را می‌گیرد؟

هنگامی هم که وقت تعویض صافی‌ها فرا برسد، ماسک از طریق برنامکی به نام تین‌کیو که ال‌جی برای گوشی‌های اندروید و آیفون تولید کرده است، پیام هشداری برای تلفن همراه هوشمند کاربر ماسک ارسال می‌کند.

کد خبر : ۸۴۱۳۸
بازدید : ۷۳۴۷
ماسک جدید
این ماسک جدید مجهز به فیلتر اچ۱۳ هپا است

شرکت ال‌جی ماسک جدیدی مجهز به تصفیه‌کننده هوا تولید کرده است که با باتری کار می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که تا چه حد می‌تواند از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کند. شرکت ال‌جی می‌گوید با تولید این ماسک «معضل بی‌کیفیتی ماسک‌های دست‌ساز خانگی و کمبود ماسک‌های یک‌بارمصرف برطرف می‌شود.»

این ماسک جدید مجهز به فیلتر اچ۱۳ هپا است که در تصفیه‌کننده‌های هوایی که ال‌جی برای استفاده در خانه‌ها تولید کرده نیز مشابه آن‌ها به کار رفته است. صافی هپا می‌تواند جلوی ۹۹.۹۷ درصد ذرات ۰.۳ میکرونی را بگیرد. میکرون مختصر میکرومتر و برابر با ۰.۰۰۱ میلی‌متر است. یاخته‌های باکتری تقریباً دارای طول یک تا ده میکرون و پهنای ۰.۲ تا یک میکرونند.

این ماسک همچنین مجهز به باتری ۸۲۰ میلی‌آمپرساعت است که برق دو پروانه تنظیم‌کننده حجم هوای دم و بازدم مصرف‌کننده ماسک را تامین می‌کند. سرعت پروانه‌های تهویه به طور خودکار در حالت دم افزایش و در حالت بازدم کاهش می‌یابد تا تنفس مصرف‌کننده در مقایسه با حالتی که از ماسک متعارف و فاقد پروانه تهویه استفاده می‌کند، آسان‌تر شود.

در بدنه این ماسک هم تجهیزاتی تعبیه شده است که نور فرابنفش به ماسک می‌تابانند تا میکروب‌های زیان‌بار از بین بروند. شارژر باتری هم درون این بدنه قرار دارد. هنگامی هم که وقت تعویض صافی‌ها فرا برسد، ماسک از طریق برنامکی به نام تین‌کیو که ال‌جی برای گوشی‌های اندروید و آیفون تولید کرده است، پیام هشداری برای تلفن همراه هوشمند کاربر ماسک ارسال می‌کند.

باتری‌های در حالت کم‌مصرف هشت ساعت و در حال پرمصرف دو ساعت کار می‌کنند. مشخص نیست که این ماسک را با چه قیمتی و در چه مناطقی از جهان عرضه خواهند کرد، ولی ال‌جی اعلام کرده است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و در «بازار‌های دست‌چین شده‌ای» این ماسک را عرضه خواهد کرد.

به گزارش سی‌نت شرکت ال‌جی مشخص نکرده است که هوای خروجی از ماسک هم مانند هوای ورودی به آن تصفیه می‌شود یا خیر. همچنین مشخص نیست که این ماسک می‌تواند در کاهش دادن شیوع کرونا موثر باشد یا خیر. به گزارش «ورگ» شرکت ال‌جی در این باره اظهارنظری نکرده است و پاسخ را به بعد از تکمیل صدور گواهی و آزمایش‌ها موکول کرده است.

ال‌جی در ماه ژوئن برای کمک به مقابله با کرونا دو هزار عدد از این ماسک‌ها را به بیمارستان سورانس سئول هدیه داده بود.

طبق گزارش «کوریا هرالد»، لی گام-جیو قائم‌مقام شرکت ال‌جی الکترونیک می‌گوید: «با توجه به طولانی شدن همه‌گیری کووید۱۹ شرکت ال‌جی امیدوار است که این ماسک الکترونیکی کمک‌حال خدمه درمانی در ساعات طولانی کارشان باشد.»

این در حالی است طبق نظر سازمان جهانی بهداشت «ماسک‌های تهویه‌دار به آلودگی محیط دامن می‌زنند» و مرکز جلوگیری و مهار بیماری‌های ایالات متحده نیز استفاده از ماسک‌های دارای تهویه را توصیه نمی‌کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید