سه قتل در ۹ سال

سه قتل در ۹ سال

تحقیقات نشان داد میثم زمانی که مرتکب قتل شده یک تفنگ ساچمه‌ای داشته و مردی ۴۷ ساله را نیز با همین تفنگ به قتل رسانده است. او به اتهام قتل و سرقت مسلحانه در زندان رجایی‌شهر بود که محاکمه شد.

کد خبر : ۸۴۱۵۱
بازدید : ۸۷۴۱
سه قتل در ۹ سال
مردی که متهم است وحید مرادی را به قتل رسانده، در پرونده‌ای دیگر به اتهام قتل به قصاص محکوم شد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز به تأیید رسید. متهم پرونده قتل وحید مرادی سه بار و در سه پرونده جداگانه متهم به قتل شد. او در اولین پرونده که سال ۸۸ تشکیل شد، به اتهام قتل بازداشت، اما در نهایت موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد و از قصاص نجات پیدا کرد.

اولین قتل
براساس مدارک موجود سال ۸۸ وقوع یک نزاع دسته‌جمعی به مأموران پلیس گزارش شد. زمانی که مأموران به محل رسیدند، با جسد خون‌آلود مردی مواجه شدند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات دراین‌باره آغاز شد و کارآگاهان متوجه شدند مقتول به دست مردی به نام میثم به قتل رسیده است.

بررسی سوابق میثم نشان داد او جوانی شرور است که چندین‌بار به اتهام درگیری بازداشت شده است. به‌این‌ترتیب میثم شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها اتهام قتل را قبول نکرد و مدعی شد فقط در درگیری شرکت داشته و از قمه‌ای که گفته می‌شود در دست او بوده، استفاده نکرده است.
بااین‌حال با توجه به شهادت شهود و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم در جلسه رسیدگی به این پرونده اتهام قتل را قبول نکرد، اما با توجه به مدارک موجود در پرونده و فیلم دوربین مداربسته رأی بر قصاص صادر شد. این حکم مورد اعتراض متهم قرار گرفت، اما دیوان عالی کشور اعتراض را وارد ندانست.
مدتی بعد خانواده میثم موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شدند و با پرداخت مبلغ دیه پرونده با بخشش مختومه شد. میثم مدتی بعد از زندان آزاد شد، اما دعوا‌ها و درگیری‌های او ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد دوباره به اتهام قتل بازداشت شد.

دومین قتل
میثم سال ۹۵ به اتهام قتل یک بار دیگر بازداشت و مشخص شد او بعد از آزادی از زندان یک باند سرقت مسلحانه تشکیل داده و یک طلافروشی در لاهیجان را هم مورد سرقت قرار داده است. او بعد از دستگیری در این پرونده به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
تحقیقات نشان داد میثم زمانی که مرتکب قتل شده یک تفنگ ساچمه‌ای داشته و مردی ۴۷ ساله را نیز با همین تفنگ به قتل رسانده است. او به اتهام قتل و سرقت مسلحانه در زندان رجایی‌شهر بود که محاکمه شد.

پرونده او یک بار دیگر در دادگاه کیفری استان رسیدگی شد و متهم با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. او در جلسه رسیدگی اتهام قتل را قبول کرد و گفت: درگیری بالا گرفته بود و من هم قصد کشتن مقتول را نداشتم و قتل اتفاقی بود.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. میثم همچنان در زندان رجایی‌شهر بود که وحید مرادی وارد زندان شد و به‌این‌ترتیب در یک درگیری سومین قتل رقم خورد.

وحید مرادی، سومین مقتول
پرونده وحید مرادی سال ۹۷ به جریان افتاد. او که پیش از سال ۹۷ به جرم درگیری و نزاع در زندان بود، با پایان دوران محکومیتش آزاد شد. وحید ۴۳ساله که چندین سابقه کیفری در پرونده‌اش داشت و نزدیک به ۱۶ بار به زندان رفته بود، اردیبهشت سال ۹۷ از زندان آزاد شد.
حسین، یکی دیگر از لات‌های محل، برای وحید مرادی یک میهمانی ترتیب داد، اما قبل از این میهمانی کری‌خوانی بین وحید و خواهرزاده‌های حسین اتفاق افتاد که باعث درگیری مرگ‌باری بین حسین و خواهرزاده‌هایش با وحید مرادی شد.

وحید مرادی در لایو اینستاگرام این درگیری را به نمایش گذاشت و در پنت‌هاوس برج محل اقامت حسین در ولنجک او را با ضربه چاقو کشت و سه خواهرزاده‌اش را زخمی کرد. وحید بعد از این جنایت و د‌رحالی‌که قصد خروج از کشور را داشت، در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و مدعی شد زمان حادثه به دلیل مستی متوجه کارهایش نبود و قبل از آن نیز با حسین رابطه بسیار خوبی داشت.

با انتقال وحید به زندان رجایی‌شهر با توجه به سوابق متعددی که او داشت و از گنده‌لات‌های تهران بود، افراد دیگری هم از گنده‌لات‌های تهران در زندان بودند؛ بنابراین بازپرس دستور داد او را در یک سلول انفرادی نگهداری کنند و با باقی زندانیان یک جا نباشد؛ چرا‌که پیش‌بینی می‌شد وحید با آن‌ها درگیر شود؛ اما خانواده وحید مرادی و خودش اصرار زیادی کردند که او در بند عمومی باشد و مدعی شدند هیچ درگیری‌ای رخ نخواهد داد و وحید مراقب خودش خواهد بود.

سرانجام وحید مرادی و نوچه‌هایش با میثم درگیری ایجاد کردند که این درگیری منجر به یک نزاع دسته‌جمعی و قتل وحید مرادی شد. در ماجرای قتل وحید مرادی ۱۷ زندانی که در درگیری خونین شرکت داشتند، بازجویی شدند.

با تکمیل تحقیقات پلیسی ۱۷ نفر از زندانیان که در درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند، بازداشت و میثم و عباس که به گفته سایر زندانیان نزدیک‌تر از سایرین به وحید بودند، به‌عنوان متهمان اصلی شناسایی شدند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده میثم در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران به جریان افتاد. او در جلسه دادگاه اتهام قتل را قبول نکرد و گفت: وحید مرادی در زندان ۵۰ نوچه داشت و یک بند را قرق کرده بود و مدام به همه می‌گفت که من عقاب هستم و شما جوجه هستید.
روز حادثه یکی از اقوام وحید که او هم زندانی بود، پنهانی با میله در بند را باز کرده بود تا وحید و نوچه‌هایش از بند خارج شوند. آن‌ها هرکدام با خودشان تیزی هم داشتند و به من و دوستانم حمله کردند. همین کار باعث شد درگیری بین ما آغاز شود و آن اتفاق افتاد.

او در ادامه ضمن رد اتهام قتل عمد وحید مرادی گفت: من در درگیری شرکت کردم، اما قبول ندارم که او را کشته‌ام. در آن درگیری افراد زیادی بودند که هرکدام با خودشان تیزی داشتند و ممکن است او را فرد دیگری کشته باشد. چرا از میان آن‌همه آدم که در درگیری بودند، من باید متهم ردیف اول باشم. من اتهام قتل را قبول ندارم و این کار را نکرده‌ام.

سایر متهمان نیز دفاعیات خودشان را انجام دادند و در نهایت دادگاه، میثم را در قتل وحید مرادی هم مجرم تشخیص داد و او را به قصاص محکوم کرد.
درحالی‌که پرونده قتل وحید مرادی به دست مثیم همچنان در دیوان عالی کشور است، به پرونده دومین قتل او رسیدگی شد و حکم قصاص او به خاطر قتل مرد جوانی با تفنگ ساچمه‌ای تأیید شده، اما پرونده این متهم درباره پرونده قتل وحید مرادی همچنان در دیوان عالی کشور است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید