کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

نسخه R پلاس کوییک که نسبت به دو مدل پیشین، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز شده، به احتمال زیاد رقیب سرسخت تری برای رقبای خود در بازار خواهد بود. کوییک R پلاس که در نسخه سفید و مشکی، سفید و قرمز، مشکی قرمز و مشکی و نقره‌ای معرفی شده است، به احتمال زیاد با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با این وجود قیمت نهایی این محصول در زمان صدور دعوتنامه برای خریداران نهایی خواهد شد.  

کد خبر : ۸۴۲۱۹
بازدید : ۱۶۲۴۵
کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟
فرادید | محصول «کوییک» برای نخستین بار در سال ۹۶ وارد بازار خودرو شد، پس از آن نیز سایپا «کوییک R» را به متقاضیان خودرو عرضه کرد تا بخش بزرگتری از بازار خودر‌های اقتصادی را در اختیار بگیرد. اما حالا این شرکت قرار است در ماه‌های آینده «کوییک R پلاس» را وارد بازار کند.

به گزارش فرادید، کوییک R تفاوت بزرگی با مدل پایه خود ندارد. در واقع تنها بخش بیرونی کوییک R در چهار قسمت؛ سقف خودرو، قاب آینه بغل و ناحیه زیرین سپرجلو و ناحیه داخلی مه شکن‌ها تغییر یافته و با یکدیگر همرنگ شده اند.

البته این تغییر ساده در داخل خودرو نیز قابل رویت است. قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها هم به ترکیب رنگ یکسان رسیده اند. با این وجود کوییک R به غیر این تغییرات رنگ‌های ساده، هیچ تغییری در مشخصات فنی نسبت به مدل پایه خود نداشته است.

کوییک R که به نوعی نسخه هاچ بک ساینا به شمار می‌رود، اوایل سال ۹۶ با سه تیپ متنوع وارد بازار شد.

اما شرکت سایپا به این سهم از بازار خودرو‌های اقتصادی راضی نشدو به همین دلیل تولید و عرضه محصولات کوییک را به شرکت پارس خودرو از شرکت‌های زیر مجموعه خود واگذار کرد. این مسئله باعث شد تا برخی تغییرات و تیپ بندی جدید در محصولات کوییک ایجاد شود.

با این حال سایپا در ماه‌های گذشته از مدل کوییک R پلاس رونمایی و اعلام کرد که به زودی این محصول را به بازار عرضه خواهد کرد.

نسخه R پلاس کوییک که نسبت به دو مدل پیشین، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز شده، به احتمال زیاد رقیب سرسخت تری برای رقبای خود در بازار خواهد بود.

کوییک R پلاس که در نسخه سفید و مشکی، سفید و قرمز، مشکی قرمز و مشکی و نقره‌ای معرفی شده است، به احتمال زیاد با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با این وجود قیمت نهایی این محصول در زمان صدور دعوتنامه برای خریداران نهایی خواهد شد.
کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

امکانات رفاهی و مشخصات فنی کوییک R و R پلاس

عضو جدید خانواده کوییک که در واقع نسخه ارتقایافته مدل پیشین خود یعنی کوییک R است، به منظور افزایش توانمندی رقابتی در بازار طراحی و در حال تولید است. این محصول مانند سایر محصولات خانواده کوییک از جمله کوییک R، از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی M۱۵ بهره می‌گیرد که با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی قادر به تولید به نیرویی معادل ۸۷ اسب‌بخار در ۵۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۲۶ نیوتون‌متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است.
این پیشرانه به‌یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی متصل بوده و نیروی تولیدشده موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. سطح استاندارد آلایندگی این محصول یورو ۵ است که یکی از ویژگی‌های بارز آن به‌شمار می‌رود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن طبق اعلام کمپانی ۷.۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کوییک R که در واقع همان نسخه معمولی و استاندارد کوییک است، با تریم داخلی و بدنه دورنگ به بازار عرضه می‌شود.
بر این اساس از امکانات رفاهی و آپشن‌های این نسخه می‌توان به مواردی ازقبیل سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به ۴بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دنده‌عقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

با این وجود همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، «کوییک R پلاس» دارای امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه استاندارد «کوییک R» است.
ازجمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی این نسخه می‌توان به دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ABS، EBD، BAS، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌اتوماتیک، سیستم الکتریکی تنظیم هوای ورودی، صندلی‌های چرمی (با دوخت قرمز برای خودرو‌های سقف قرمز)، مولتی‌مدیا مجهز به دوربین دید عقب، بلوتوث، رهیاب ماهواره‌ای، رینگ آلومینومی دورنگ، کف‌پاپی و کفی صندوق چرمی ۳ بعدی، کمربند‌های ایمنی با تسمه قرمز برای خودرو‌های سقف قرمز، برچسب‌های پارکابی، شیشه‌های دودی در‌های جانبی عقب و درِ پنجم، فرمان D Type چرمی مجهز به کلید‌های کنترل سیستم صوتی (با رنگ قرمز برای خودرو‌های سقف قرمز)، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ‌های جلو، قفل مرکزی همراه‌با کنترل از راه دور، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سنسور پارک‌عقب، هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، دستگیره‌های آسان بازشو، باز کردن در صندوق عقب با ریموت کنترل، مه‌شکن‌های جلو و عقب، جاسوئیچی چرمی (بادوخت قرمز برای خودرو‌های سقف‌قرمز) و برچسب‌های RS جانبی با رنگ قرمز برای خودرو‌های سقف قرمز اشاره کرد.
کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

نسخه R بهتر است یا R پلاس؟

کارشناسان خودرو که هر دو محصول را مورد ارزیابی قرار داده اند در این باره می‌گویند که هر دو نسخه کوییک R و کوییک R پلاس به‌لحاظ قوای محرکه و مشخصات فنی دقیقا مشابه یکدیگر هستند و عملکرد یکسانی دارند.

آن‌ها همچین اضافه می‌کنند که این محصول شتاب اولیه مناسبی داشته و از هماهنگی خوبی میان پیشرانه و جعبه‌دنده برخوردار است. هرچند خودرو‌های آزمایش‌شده به‌دلیل صفر بودن، نیازمند آب‌بندی استاندارد و همچنین رگلاژ برخی سیستم‌ها ازجمله پدال کلاچ و اهرم ترمز دستی بودند.

با این وجود آن‌ها معتقدند که کوییک R و R پلاس خودرو‌هایی هستند که می‌توانند ازپس نیاز طیف وسیعی از اقشار جامعه برآیند. زیرا به‌دلیل امکانات رفاهی مناسب و همچنین طراحی نسبتا به‌روز، گزینه‌ای مناسب برای مصارف روزانه و کاربری‌های خانوادگی به‌شمار می‌روند.

این کارشناسان خاطر نشان می‌کنند: "سیستم تعلیق این خودرو‌ها پس از طی کردن مسیر‌های ناهموار در پیست موردنظر، عملکرد قابل‌قبولی از خود به‌جا گذاشتند. زیرا باتوجه به نوع ناهمواری‌های مسیر، سروصدای اضافه از قسمت جلوبندی و زیربندی خودرو به گوش نمی‌رسید. همچنین تکان‌های ایجادشده به‌واسطه پستی‌وبلندی‌های مسیر چندان محسوس نبود. در کل می‌توان گفت که این دو محصول به لحاظ کیفی و عملکرد وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند و این خودرو‌ها می‌توانند در آینده سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید