محصولات نسل جدید مازراتی تا سال ۲۰۲۳

مازراتی برای خودروهای الکتریکی آینده خود چینشی با نام "Folgore" را درنظر گرفته است. این چینش از سه موتور الکتریکی تشکیل شده که یک موتور الکتریکی را در اکسل جلو و دو موتور الکتریکی را در اکسل عقب در خود جای داده است. دو موتور الکتریکی قسمت عقب هر کدام از سیستم مدیریت گشتاور جداگانهای بهره میبرند تا سیستم توزیع گشتاور میان دو چرخ به دست آید.
شرکت مازراتی، که زیرمجموعهای از گروه بزرگ "FCA" و "PSA" به شمار میرود، قصد دارد ۱۶ محصول جدید را تا سال ۲۰۲۴ معرفی کند. مازراتی در سالهای گذشته با افت شدید فروش و کمرنگ شدن تنوع محصولات خود مواجه شده است. اکنون با ادغام شدن گروه «فیات - کرایسلر» و «پژو - سیتروئن»، شرکت مازراتی نیز جان دوبارهای خواهد گرفت. از سویی دیگر، همکاری با برندهای ایتالیایی، همچون «فراری»، به پیشرفت مازراتی کمک خواهد کرد.
نصب پیشرانه ۶ سیلندر تویین توربوی فراری روی سوپراسپرت MC۲۰، بر همین موضوع تأکید دارد. در برنامه تولید مازراتی تا سال ۲۰۲۴، ۱۳ خودروی کاملاً جدید و ۳ مدل به روزرسانی شده دیده میشوند. خودروهایی که در برنامه چهار ساله مازراتی وجود دارند در فهرست زیر آمده است.
۲۰۲۰: گیبلی و کواتروپورته به روزرسانی شده، گیبلی هیبریدی، سوپراسپرت MC۲۰
۲۰۲۱: کراس اوور Grecale، لوانته هیبرید
۲۰۲۲: گرن توریزمو جدید، گرن کابریو جدید، گرن توریزموی الکتریکی، گرن کابریوی الکتریکی، MC۲۰ اسپایدر، MC۲۰ برقی، Grecale برقی
۲۰۲۳: کواتروپورته جدید، کواتروپورته الکتریکی، لوانته جدید، لوانته الکتریکی
معرفی خودروهای آتی مازراتی امسال با معرفی نسخه جدید «گیبلی» با نمونه هیبریدی آغاز شد. با معرفی نسخه قدرتی «تروفئو» با پیشرانه ۸ سیلندر، مازراتی نشان داد که قصدی برای کنار گذاشتن سنت و قدرت پیشرانههای خود ندارد. پس از معرفی سوپراسپرت قدرتمند MC۲۰ با ظاهر متفاوت، نسخه به روزرسانی «کواتروپورته» در اولویت قرار دارد.

در سال ۲۰۲۱، نوبت به معرفی کراس اوور کاملاً جدید "Grecale" میرسد تا مازراتی به سگمنت جدیدی وارد شود. افزون بر این، نسخه هیبریدی شاسی بلند «لوانته» نیز معرفی خواهد شد. سپس سال ۲۰۲۲ برای مازراتی سال پرکاری خواهد بود که معرفی اولین مدلهای الکتریکی این شرکت را در بر خواهد داشت. در سال ۲۰۲۳، مدلهای پرچم دار مازراتی بار دیگر به روزرسانی خواهند شد.
آینده الکتریکی محصولات مازراتی
مازراتی برای خودروهای الکتریکی آینده خود چینشی با نام "Folgore" را درنظر گرفته است. این چینش از سه موتور الکتریکی تشکیل شده که یک موتور الکتریکی را در اکسل جلو و دو موتور الکتریکی را در اکسل عقب در خود جای داده است. دو موتور الکتریکی قسمت عقب هر کدام از سیستم مدیریت گشتاور جداگانهای بهره میبرند تا سیستم توزیع گشتاور میان دو چرخ به دست آید.

سیستم موتورهای الکتریکی توسط بسته ۸۰۰ ولتی با اینورترهای نسل جدید ساخته شده از جنس سیلیکن کاربید تغذیه میشود. این فناوری در سیستمهای هیبریدی و الکتریکی خودروهای فرمول ۱ و فرمول E استفاده شده است. افزون بر این، سیستم ۸۰۰ ولتی قادر است تا نرخ ۳۰۰ کیلووات شارژ بگیرد.
تغییر در مقر مازراتی و خط تولیدها


افزون بر کارخانه جدید، در مقر اصلی شرکت نیز بخش آزمایشگاه پیشرانه مازراتی، که به عنوان مرکز تحقیقات پیشرانهها نیز شناخته میشود، وجود دارد. در ۸۰ سال گذشته، بیش از ۹۰ هزار خودروی شهری و ۴۰۰ خودروی مسابقهای از خط تولید مودنای مازراتی بیرون آمده اند. همچنین مازراتی قصد دارد در آیندهای نزدیک بخش شخصی سازی خودروهای شهری و بازسازی خودروهای کلاسیک را نیز راه اندازی نماید.