قتل وحید مرادی در زندان؛ چه کسی او را کشت؟!

قتل وحید مرادی در زندان؛ چه کسی او را کشت؟!

آن‌ها با روغن و آب جوش به ما حمله کردند. ضمن اینکه تیزی و چاقو هم داشتند و زندانیان را زدند. در آن درگیری نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسی وحید را زد. البته من هم ضربه‌ای زدم. اما ضربه کشنده را که پزشکی قانونی تعیین کرده است، من نزدم.

کد خبر : ۸۴۶۰۸
بازدید : ۱۴۵۵۲
قتل وحید مرادی در زندان؛ چه کسی او را کشت؟!
با نقض حکم قصاص متهم قتل وحید مرادی از سوی دیوان عالی کشور، این مرد جوان که در پرونده‌ای دیگر و به خاطر قتلی دیگر به قصاص محکوم شده، یک بار دیگر پای میز محاکمه رفت و این‌بار ادعا کرد دشمن وحید مرادی فرد دیگری بوده و او قاتل نیست.
چندی قبل متهم اصلی این پرونده به خاطر قتلی که دو سال قبل مرتکب شده بود، به قصاص محکوم و رأی قصاص او از سوی دیوان عالی کشور هم تأیید شد؛ اما درباره قتل وحید مرادی دیوان عالی کشور رأی قصاص را نقض کرد؛ چراکه فیلم مورد ادعای متهمان از صحنه قتل از سوی دادگاه بررسی نشده بود.
در جلسه قبل رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، متهمان اتهام خود را قبول نکردند و مدعی شدند احتمالا یکی از دوستان وحید مرتکب قتل او شده است. وحید مرادی تیر سال گذشته به اتهام قتل یک نفر و زخمی کردن سه خواهرزاده مقتول بازداشت شد.
بر‌اساس محتویات پرونده، دستگیری وحید مرادی بعد از آن در دستور کار پلیس قرار گرفت که پلیس متوجه شد فردی درگیری خونینی را در لایو اینستاگرام به نمایش گذاشته است. تحقیقات پلیسی نشان داد عامل این درگیری یکی از مشهورترین اراذل و اوباش تهران به نام وحید مرادی است که مدت کوتاهی است از زندان آزاد شده، ضمن اینکه مشخص شد قتل در یکی از پنت‌هاوس‌های گران‌قیمت تهران اتفاق افتاده است.
در‌حالی‌که پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری وحید آغاز کرده بود، خبر رسید او قصد خروج از کشور را دارد. به‌این‌ترتیب، وحید قبل از فرار به ترکیه از سوی مأموران بازداشت شد. تحقیق از سه فرد زخمی در این حادثه نشان داد مقتول به نام حسین که از دوستان وحید مرادی بود، از قبل با این مرد کری‌خوانی داشت.
او روز حادثه در جشنی که به مناسبت آزادی وحید از زندان ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. زمانی که وحید در میهمانی حضور یافت، با حسین درگیر شد و او را به قتل رساند و سه خواهرزاده او را با چاقو زخمی کرد.

بعد از بازداشت وحید، او به قتل دوستش حسین اعتراف کرد و به زندان منتقل شد، اما مدت زیادی از حضور وحید در زندان نگذشته بود که خبر رسید او در یک درگیری در زندان رجایی‌شهر به قتل رسیده است.
بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان نشان داد وحید مرادی به دست جوانی به نام سعید که او نیز به اتهام قتل در زندان بود و در چند سرقت مسلحانه نیز شرکت داشت، کشته شده است. سعید در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت:
من چند سال پیش مرتکب قتل شدم، اما رضایت گرفتم و آزاد بودم تا اینکه مدتی قبل به دلیل نزاع دسته‌جمعی و مشارکت در سرقت مسلحانه بازداشت شدم. از زمانی که وحید وارد زندان شد، بند را به هم ریخت. روز حادثه ما قصد درگیری نداشتیم، اما نوچه‌های وحید درِ بند را شکستند و وارد شدند.
آن‌ها با روغن و آب جوش به ما حمله کردند. ضمن اینکه تیزی و چاقو هم داشتند و زندانیان را زدند. در آن درگیری نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسی وحید را زد. البته من هم ضربه‌ای زدم. اما ضربه کشنده را که پزشکی قانونی تعیین کرده است، من نزدم.

بازپرس ۱۸ متهم را در این پرونده شناسایی کرد و کیفرخواست علیه آن‌ها صادر شد و متهمان پای میز محاکمه رفتند. جلسه رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی برگزار شد و آن‌طور که همسر وحید مرادی بعد از جلسه به خبرنگاران گفت: متهمان اتهامات را رد کردند.

همسر وحید درباره دادگاه اول گفت: وقتی سعید در دادگاه پشت تریبون قرار گرفت، گفت: وحید را نکشته است. او گفت: افرادی دیگر این کار را کردند. من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم و به سعید حمله کردم و حسابی او را کتک زدم. مأموران آمدند و من را گرفتند و بیرونم کردند، اما کتکی که خورد حقش بود. من از خون شوهرم نمی‌گذرم.

یکی از اقوام سعید، متهم پرونده، نیز درباره آنچه اتفاق افتاده است، به خبرنگاران توضیح داد: آن‌طور که سعید برای ما تعریف کرده است، وحید مرادی در زندان لقب عقاب به خودش داده و زندانیان زیادی را مثل برده به خدمت گرفته بود.
او برای خودش ۵۰ نوچه جمع کرده بود. قصد داشت سعید و دیگر متهمان و هم‌بندی‌های‌شان را هم نوکر و نوچه خودش کند، اما آن‌ها قبول نکردند و زیر بار نرفتند؛ به همین خاطر گفت: آن‌قدر شما را شکنجه می‌کنم که زانو خم کنید.

با پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم ردیف اول را در قتل عمدی مجرم تشخیص دادند و به قصاص محکوم کردند، اما رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت. دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده اعتراض را وارد دانست و حکم صادره را نقض کرد.

قضات دیوان عالی کشور از دادگاه خواستند تا فیلم مورد ادعای متهمان مورد بازبینی قرار گیرد و مشخص شود آیا عامل قتل سعید بوده یا شخص دیگری؛ به این ترتیب متهمان روز گذشته یک بار دیگر پای میز محاکمه رفتند.

خانواده وحید مرادی درخواست خود را مطرح کردند و متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند.

در دور دوم رسیدگی به این پرونده، یک بار دیگر تنش در جلسه ایجاد شد و براساس اطلاعاتی که به دست آمده است در این جلسه فیلم صحنه حادثه در حضور وکلای متهم و اولیای‌دم و قضات بررسی شد. متهم گفت: من اتهام را قبول ندارم. فرد دیگری باعث این قتل بود و او بود که چاقو را به ما داد. البته مشخصات چاقویی را که دستم بود، هم گفته‌ام. آن چاقو باعث مرگ وحید نشده است.

در ادامه قاضی گفت: چاقویی که شما با آن مرتکب قتل شده و مشخصات آن را در اداره آگاهی داده‌اید، دقیقا همان چاقویی است که دادسرا کشف کرده. رنگ و اندازه هم همان است و پزشکی قانونی هم براساس اندازه جرح وارده تأیید کرده که زخم ایجادشده منجر به مرگ با همان چاقو است.

متهم این گفته‌ها را قبول نکرد و گفت: شاید مشخصاتی که من داده‌ام شبیه به همان چاقو بوده است. همان‌طور که گفتم چاقو را فرد دیگری به ما داد و او بود که با وحید دشمنی اصلی را داشت و دلش می‌خواست وحید از بین برود. ما با وحید کاری نداشتیم.

با پایان دفاعیات متهم ردیف اول و سایر متهمان قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید