همسرکشی در دعوای خانوادگی

همسرکشی در دعوای خانوادگی

من که از رفتار سیروس خیلی عصبانی شده بودم یک دفعه چشمم به کارد میوه خوری افتاد آن را برداشتم تا شوهرم را بترسانم و مانع کتک‌هایش شوم، اما چاقو به قفسه سینه او اصابت کرد.

کد خبر : ۸۴۷۳۲
بازدید : ۱۰۱۷۳
درگیری خانوادگی موجب همسرکشی شد
زن جوان که به اتهام قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود پس از ۱۱ سال حبس سرانجام با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران و کمک جمعی از نیکوکاران از جمله یک خواننده پاپ از مجازات مرگ رهایی یافت.
رسیدگی به این پرونده از ۱۵ آذر سال ۸۸ و با گزارش مأموران یکی از بیمارستان‌های پایتخت درباره مرگ مرد میانسالی آغاز شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مرد میانسال با ضربه چاقو مجروح و توسط خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شده، اما بر اثر شدت خونریزی جان باخته است.

از آنجا که همسر مقتول به‌عنوان تنها مظنون این پرونده دستگیر شده بود وقتی مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت به قتل ناخواسته شوهرش اعتراف کرد و گفت: من همسر دوم سیروس هستم او مدتی قبل به خاطر اختلافات خانوادگی از همسر اولش جدا شد آن‌ها دو بچه داشتند.
بعد از مدتی هم با من آشنا شد و ازدواج کردیم. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه شب حادثه برای میهمانی به خانه خواهر شوهرم رفتیم ساعتی بعد بین شوهرم و خواهر‌هایش سر موضوعی دعوا شد. من به‌عنوان میانجی وارد دعوا شدم تا آن‌ها را آرام کنم.
اما شوهرم در این میان رو کرد به من و گفت: به تو چه ربطی دارد که دخالت می‌کنی؟ بعد هم شروع به کتک زدن من کرد. من که از رفتار سیروس خیلی عصبانی شده بودم یک دفعه چشمم به کارد میوه خوری افتاد آن را برداشتم تا شوهرم را بترسانم و مانع کتک‌هایش شوم، اما چاقو به قفسه سینه او اصابت کرد.
با دیدن این صحنه وحشت زده با اورژانس تماس گرفتیم بعد هم سیروس را به بیمارستان منتقل کردیم، اما زخم کاری‌تر از آن بود که دکتر‌ها بتوانند همسرم را نجات دهند. با اعترافات زن جوان مدتی بعد میترا در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و با توجه به درخواست مادر سیروس و دو فرزند او، به قصاص محکوم شد.

تلاش برای بخشش
از آنجایی که میترا از این جنایت پشیمان بود واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت وارد عمل شدند تا از اولیای دم رضایت بگیرند.

مادر سیروس در جلسات اولیه‌ای که در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد، تصمیم داشت به عروسش رضایت دهد، اما زن میانسال قبل از آنکه فرصت این کار را پیدا کند فوت کرد. بدین ترتیب ۴ خواهر سیروس به‌عنوان اولیای دم وارد پرونده شدند.

با این حال تلاش محمد شهریاری، سرپرست دادسرا و محسن اختیاری سرپرست واحد اجرای احکام دادسرا برای جلب رضایت اولیای دم ادامه داشت تا اینکه سرانجام ۴ خواهر مقتول و یکی از فرزندانش حاضر به‌گذشت شدند و از قصاص صرف‌نظر کردند.

اما یکی از دختر‌های مقتول خواهان دریافت ۵۰۰ میلیون تومان دیه شد. از آنجایی که میترا توانایی پرداخت این مبلغ را نداشت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت دختر مقتول به دریافت ۲۵۰ میلیون تومان رضایت داد. ا
ما از آنجا که میترا هنوز هم قادر به پرداخت این مبلغ نبود این بار با کمک یکی از خوانندگان پاپ کشور ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ فراهم شد. همچنین ۴۰ میلیون تومان را نیز فردی نیکوکار پرداخت کرد و ۱۰ میلیون تومان از هزینه آزادی زن جوان را نیز یکی از سازمان‌های مردم نهاد تقبل کرد.

بدین ترتیب با پرداخت این پول مقدمات آزادی زن جوان فراهم شد و وی پس از ۱۱ سال از زندان نجات یافت.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید