مدل "کرولا Apex" تویوتا در 2021

جزئیات اسپرت در قسمتهای مختلف از جمله دماغه، رینگهای ۱۸ اینچی پره ای، رکاب اسپرت، دیفیوزر، بال عقب و نوار طلایی به عنوان تم مکمل بر جذابیتهای این کرولای اسپرت افزوده است.
کد خبر :
۸۵۵۱۰
بازدید :
۱۴۷۲۵
مازیار دانیالی | ارزان، زیبا و پرقدرت؛ اینها ویژگیهایی است که در نقدهای خودرویی برای نسخه Apex ادیشن به کار میرود. تویوتا در نظر دارد ۶ هزار دستگاه از این محصول را با مدل ۲۰۲۱ روانه بازار کند و تنها ۱۲۰ دستگاه از آن با جعبه دنده دستی ارائه خواهد شد.





طراحی
قیمت پایه Apex ادیشن از ۲۵۴۶۰ دلار آغاز میشود و در نمونهای که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شده، برچسب قیمت در حالت آپشن به ۲۶۸۳۰ دلار رسیده است. این محصول در مقایسه با هوندا سیویک اس آی ۲۶ هزار دلاری و کیا فورت جی تی ۲۲۵۰۰ دلاری ارزشهای خود را به نمایش میگذارد.
جزئیات اسپرت در قسمتهای مختلف از جمله دماغه، رینگهای ۱۸ اینچی پره ای، رکاب اسپرت، دیفیوزر، بال عقب و نوار طلایی به عنوان تم مکمل بر جذابیتهای این کرولای اسپرت افزوده است.
قیمت پایه Apex ادیشن از ۲۵۴۶۰ دلار آغاز میشود و در نمونهای که تصاویر آن برای مطلب حاضر استفاده شده، برچسب قیمت در حالت آپشن به ۲۶۸۳۰ دلار رسیده است. این محصول در مقایسه با هوندا سیویک اس آی ۲۶ هزار دلاری و کیا فورت جی تی ۲۲۵۰۰ دلاری ارزشهای خود را به نمایش میگذارد.
جزئیات اسپرت در قسمتهای مختلف از جمله دماغه، رینگهای ۱۸ اینچی پره ای، رکاب اسپرت، دیفیوزر، بال عقب و نوار طلایی به عنوان تم مکمل بر جذابیتهای این کرولای اسپرت افزوده است.
کابین
داخل کابین نیز فرمول تویوتا کاملا قابل درک است که بازهم نسبت مطلوبی بین قیمت و کیفیت ارائه داده است. نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچی بین نشانگرهای سنتی آمپر، نمایشگر ۸ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، گرم کن ردیف جلو، نمایش نقاط کور دید راننده و ... از امکانات کابین هستند که البته بستگی به تغییرات آپشن دارند.
داخل کابین نیز فرمول تویوتا کاملا قابل درک است که بازهم نسبت مطلوبی بین قیمت و کیفیت ارائه داده است. نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچی بین نشانگرهای سنتی آمپر، نمایشگر ۸ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، گرم کن ردیف جلو، نمایش نقاط کور دید راننده و ... از امکانات کابین هستند که البته بستگی به تغییرات آپشن دارند.




پیشرانه
در بخش پیشرانه از نمونه ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۶۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۵۱ پوندفوت استفاده شده است. این اعداد به نظر برای تحرک یک مجموعه ۱۴۱۰ کیلوگرمی کافی خواهد بود.
همانطور که اشاره شد در قسمت جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته دستی یا سی وی تی استفاده میشود که نیرو را به محور جلو انتقال میدهند.
آمار مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۳ لیتر است. این آمار برای یک موتور ۲ لیتری که حدود ۱۷۰ اسب خروجی دارد بسیار مطلوب و نمایانگر مهندسی برتر ژاپنی خواهد بود.
در بخش پیشرانه از نمونه ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۶۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۵۱ پوندفوت استفاده شده است. این اعداد به نظر برای تحرک یک مجموعه ۱۴۱۰ کیلوگرمی کافی خواهد بود.
همانطور که اشاره شد در قسمت جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته دستی یا سی وی تی استفاده میشود که نیرو را به محور جلو انتقال میدهند.
آمار مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۶.۵ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۳ لیتر است. این آمار برای یک موتور ۲ لیتری که حدود ۱۷۰ اسب خروجی دارد بسیار مطلوب و نمایانگر مهندسی برتر ژاپنی خواهد بود.

۰