چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟

چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟

چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟ برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شرکت ملی پست فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی http://newtracking.post.ir مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه سرنوشت مرسولات را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رهگیری کند.
کد خبر: ۸۵۵۱۷
بازدید : ۳۲۶۲
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
فرادید| بسیاری از شهروندانی که از خدمات پستی استفاده می‌کنند ممکن است گاهی از خدمات ویژه شرکت ملی پست بی اطلاع باشند؛ شرکت ملی پست در یکی از خدمات خود امکان رهگیری مرسولات پستی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شرکت ملی پست فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی http://newtracking.post.ir / مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه سرنوشت مرسولات را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع رهگیری کند.

در ادامه همچنین برخی دیگر از پرسش‌های احتمالی شهروندان در استفاده از خدمات شرکت ملی پست که سایت این شرکت پاسخ داده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده محترم، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و ... توزیع نشود به فرستنده مرسوله باگزدانده می‌شود.
 

داخل یک نامه چه می‌توان قرار داد؟

مرسولات نامه صرفاً باید حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قراردادن هر نوع شیء و کالا از جمله سنجاق در مرسولات نامه ممنوع است.


پست جواب قبول چیست؟

مشتریان می‌توانند با عقد قرارداد فرم‌های نظر سنجی را همراه محصول خود توزیع نموده وهزینه‌ای پستی را متقبل شوند. وظیفه جمع آوری فرم‌های مذکور از صندوق پستی معابر و تحویل به مشتری بر عهده پست خواهد بود.
چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟

هزینه‌های پستی دریافتی از مشتری چیست؟

در این شیوه ریز کلیه هزینه‌های پستی دریافت شده از مشتریان شامل کرایه پستی، هزینه لفاف بندی و ... در قبض رسیده فرستنده درج می‌گردد.


مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات به فراخور نوع سرویس، مدت زمان مشخصی (به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می‌شود) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست (باجه معطله) نگهداری می‌شود که مشتری می‌تواند به استناد نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله ثبتی خود اقدام کند.
 
 
 

پیگیری با استفاده از شماره بارکد

وقتی بسته پستی را تحویل پست می‌دهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت می‌کنید. این شماره ۲۰ رقمی در قالب یک رسید به شما داده می‌شود. تفاوتی نمی‌کند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت پیشتاز ارسال می‌شوند. حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کرده‌اید و یک شماره در اختیار دارید. این کد و شناسه در رسید پستی و با عنوان شناسه قبض موجود است که در تصویر زیر با کادر زرد رنگ مشخص شده است: 
چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟
مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس newtracking.post.ir وارد وب‌سایت مربوطه می‌شوید.
چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟
در صفحه‌ای که پیش روی شما باز می‌شود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کرده‌اید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جست‌وجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.  
چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟
حال مشخصات اولیه مرسوله نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:
  • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  • نوع سرویس
  • دفتر پستی مبدا
  • مبدا و مقصد
  • نام گیرنده و نام فرستنده
  • کدپستی گیرنده و فرستنده
  • وزن و هزینه پست
  • تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
  • نقطه پستی
  • نام مامور پست (نامه‌رسان)
  • تصویر مامور پست
  • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  • امضا و نام گیرنده مرسوله

شرکت پست برای سهولت دسترسی به این اطلاعات راه‌های دیگری نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده است که در ادامه می‌آید.

 

پیگیری با پیامک

اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، راه پیگیری با پیامک بهترین گزینه است. برای این کار، حرف R را در متن یک پیامک جدید تایپ کنید و در کنار آن کد ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله خودتان را وارد کنید. این پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید. وضعیت بسته و راهنمای آن برای شما ارسال می‌شود.

 

پیگیری مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه و کارت سوخت

یک راه دیگر هم برای پیگیری بسته‌های پستی وجود دارد. آن هم برای مواقعی است که بسته ارسالی یا دریافتی شما، شامل شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری باشد. در این صورت باید وارد سامانه‌ای شوید که مخصوص رهگیری مرسولات سازمانی است. آدرس  najatracking.post.ir را وارد کنید تا وارد سایت مربوطه شوید.

در این مرحله ابتدا باید نوع سند خودتان را مشخص کنید. با انتخاب هر کدام از اسناد، اطلاعات مربوط به همان سند را باید وارد کنید. مثلا اگر قصد رهگیری گواهینامه را دارید باید شماره کارت ملی داشته باشید و اگر می‌خواهید بدانید کارت سوختتان در چه وضعیتی است، باید شماره VIN خودرو را وارد کنید. با تایید اطلاعات می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

چطور مرسوله پستی را پیگیری کنم؟

ستاره مربع‌ها

یک راه دیگر هم برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و... وجود دارد. کافی است کد ستاره ۱۱۰ مربع (*۱۱۰#) را وارد کنید. در مرحله بعد، گزینه پلیس+۱۰ را انتخاب کنید و وقتی وارد آن شدید، گزینه وضعیت مدارک را ثبت کنید. در نهایت هم نوع مدرک را مشخص کرده و از وضعیت آن باخبر می‌شوید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین