نقشه جدید آمریکا برای گوگل

نقشه جدید آمریکا برای گوگل

وزارت دادگستری آمریکا به‌طور جداگانه درحال آماده‌سازی یک شکایت ضدانحصارطلبی است که در آن گوگل به سوءاستفاده از کنترل خود بر بازار جست‌وجوی آنلاین متهم شده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۶
بازدید : ۸۱۲۰
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲
نقشه جدید آمریکا برای گوگل
 
دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا و دفاتر دادستان کلی ایالتی سرگرم بحث درخصوص راه‌های محدود کردن قدرت بازار گوگل و وادار کردن این شرکت به فروش مرورگر وب کروم و بخش‌هایی از کسب‌وکار تبلیغاتش هستند.

مقامات آمریکایی سرگرم تحقیقات درخصوص نقض قوانین ضدانحصارطلبی توسط گوگل و طرح شکایت از این غول فناوری هستند. بحث‌های مذکور ممکن است راه را برای نخستین تجزیه یک شرکت آمریکایی در چند دهه اخیر به دستور دادگاه هموار کند.
 
فروش اجباری دارایی‌ها همچنین ضربه بزرگی برای گوگل خواهد بود که از مرورگر کروم به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا برای کمک به موتور جست‌وجوی خود که برای درآمدهایش کلیدی به‌شمار می‌رود، استفاده کرده است.

منابع آگاه اظهار کرده‌اند مذاکرات درباره نحوه رسیدگی به کنترل گوگل بر بازار جهانی ۳/ ۱۶۲میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتالی ادامه دارد و هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است. اما دادستان‌ها از کارشناسان فناوری تبلیغات، رقیبان صنعتی و ناشران رسانه برای اقدامات احتمالی به منظور تضعیف سلطه گوگل درخواست کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا به‌طور جداگانه درحال آماده‌سازی یک شکایت ضدانحصارطلبی است که در آن گوگل به سوءاستفاده از کنترل خود بر بازار جست‌وجوی آنلاین متهم شده است.

این شکایت که به‌زودی اعلام خواهد شد، احتمالا شامل استفاده گوگل از سیستم عامل اندروید برای کمک به گسترش نفوذ موتور جست‌وجوی این شرکت خواهد بود.
 
طرح این شکایت از گوگل با تفحص فزاینده سیاست‌مداران دموکرات و جمهوری‌خواه در واشنگتن از غول‌های فناوری شامل فیس‌بوک، آمازون، اپل و گوگل درخصوص مسائلی مانند حذف رقیبان، استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و نحوه عملکردشان در قبال انتشار اطلاعات نادرست در دوره تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده است.

مرورگر وب کروم که گوگل در سال ۲۰۰۸ معرفی کرد و بزرگ‌ترین سهم بازار را در آمریکا دارد، در مرکز اتهام‌زنی رقبا به گوگل قرار دارد و آن‌ها مدعی هستند که این غول جست‌وجوی آنلاین از دسترسی به تاریخچه وب کاربران برای کمک به کسب‌وکار تبلیغاتش استفاده می‌کند.

اگر دادستان‌ها از گوگل نخواهند کروم را بفروشد ممکن است خواستار دستور دادگاه برای محدود کردن استفاده گوگل از اطلاعات بدست آمده از کروم برای کمک به محصولات دیگرش شوند. بر اساس گزارش پولیتیکو، کنترل گوگل روی فناوری تبلیغات دیجیتالی به خرید سال ۲۰۰۷ شرکت دابل کلیک برمی‌گردد.
 
این شرکت به وب‌سایت‌ها و تبلیغات‌کنندگان کمک می‌کرد تبلیغات آنلاین را نمایش دهند. کمیسیون تجارت فدرال در آن زمان این خرید را بررسی و با چهار رای موافق در برابر یک رای مخالف موافقتش را اعلام کرد.

یکی از کمیسیونر‌هایی که به نفع این توافق رای داده بود، به روزنامه نیویورک تایمز اظهار کرد: اگر وی آنچه را که اکنون می‌داند، در آن زمان می‌دانست با این ادغام مخالفت می‌کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین