گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟

گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟

در میان تمام مدل‌های جدید، آیفون ۱۲ طوری طراحی شده که به درد همه بخورد. این گوشی یک مجموعه کامل است که تمام ویژگی‌های مدل ارتقاء یافته را در ابعادی آشنا جمع کرده است.

کد خبر : ۸۵۸۷۸
بازدید : ۱۱۱۹۱
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
تیم کوک، مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید
اپل چند روزی است که از پنج مدل جدید آیفون ۵‌جی پرده برداشته و همزمان قیمت محصولات موجود را پایین آورده است. گران‌ترین آیفون‌۱۲ پرو مکس در حال حاضر تقریبا سه برابر گران‌تر از ارزان‌ترین آیفون اس‌ای است.

اپل در کنار آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو، آیفون ۱۱ و آیفون اکس‌آر، حالا از ۳۹۹ پوند تا ۱۰۹۹ پوند در هر فاصله ۱۰۰ پوندی تقریبا یک گوشی برای فروش دارد.

با چنین طیف وسیعی از محصولات، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون‌۱۲ مینی
مناسب برای: شیفتگان استیو جابز. مشهور است که هم‌بنیانگذار اپل روزی گفت: «هیچ کس حاضر نیست» یک تلفن هوشمند بزرگ بخرد. حرکت بازار ثابت کرد که او اشتباه می‌کرد و طرفداران تلفن‌های کوچک سال‌ها نادیده گرفته شدند. تا امروز. آیفون‌۱۲ مینی تمام ویژگی‌های آیفون‌۱۲ را دارد به غیر از اندازه بزرگ آن.

نامناسب برای: تصویر دوستان. کسانی که بیشتر برای تماشای فیلم و ویدیو از تلفن خود استفاده می‌کنند، اندازه ۵.۴ اینچی این گوشی را نخواهند پسندید. اگر به گوشی‌های بزرگ عادت کرده‌اید، گوشی کوچک‌تر کودکانه به نظر می‌رسد.
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون‌۱۲
مناسب برای: همه کس. در میان تمام مدل‌های جدید، آیفون ۱۲ طوری طراحی شده که به درد همه بخورد. این گوشی یک مجموعه کامل است که تمام ویژگی‌های مدل ارتقاء یافته را در ابعادی آشنا جمع کرده است.

نامناسب برای: دارندگان آیفون‌۱۱. ارتقاء به آیفون ۱۲ ارزش ۱۰۰۰ پوند خرج کردن را ندارد، آن هم فقط به خاطر اندکی بهتر شدن ویژگی‌های سخت‌افزاری و حمایت از ۵‌جی، که امروزه خیلی هم کاربرد ندارد.
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون‌۱۲ پرو
مناسب برای: کاربران حرفه‌ای. عکاسان و فیلم‌سازان این گوشی را برای هر روز کار خود لازم خواهند داشت. دوربین سه لنزی با موتور عصبی و تراشه بسیار قدرتمند یعنی با آیفون ۱۲ پرو می‌توان فیلم‌های با کیفیت صوتی و تصویری بالا گرفت و تدوین کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت.

نامناسب برای: هر کسی که عجله دارد. همه‌گیری کرونا زنجیره تأمین اپل را دچار وقفه کرده و مدل‌های آیفون پرو‌۱۲ سه هفته دیرتر از آیفون ۱۲ معمولی آماده می‌شوند. پیش‌خرید از روز ۶ نوامبر امکان‌پذیر است.
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون ۱۲ پرو ماکس
مناسب برای: تصویر دوستان. نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر رتینا اکس‌دی‌آر ۰.۲ اینچ بزرگتر از آیفون ۱۱ پرو مکس است و نزدیک به ۳.۵ میلیون پیکسل را در خود جا می‌دهد و به ادعا اپل یک «حس فوق‌العاده مشاهده زندگی واقعی» به دست می‌دهد.

نامناسب برای: هر کسی که ۱۰۹۹ پوند در جیبش سنگینی نمی‌کند. برای گوشی‌های هوشمند برتر این روز‌ها قیمت بالای ۱۰۰۰ پوند تعجبی ندارد، ولی این قیمت یعنی گوشی‌های سطح بالا متأسفانه برای اکثریت مشتریان فراتر از توان مالی آنهاست.
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون ۱۱
مناسب برای: شیفتگان کم‌پول آیفون ۱۲. اشتباه کردن آیفون ۱۱ با آیفون ۱۲ خیلی سخت نیست. در نگاه اول از دوربین‌های پشت و جلوی آن‌ها به نظر می‌رسد یکی هستند.

نامناسب برای: آینده دوستان. شاید ۲۰۰ پوند از آیفون ۱۲ ارزان‌تر باشد و خیلی شبیه به نظر برسد، اما دو ویژگی اصلی سخت‌افزاری را ندارد: تراشه قوی‌تر و توانایی ۵ جی. هر دو این‌ها فقط مدت کوتاهی پول برای شما پس‌انداز می‌کند.
گوشی‌های جدید اپل؛ کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟
آیفون اس‌ای
مناسب برای: اهالی بودجه‌بندی. آیفون اس‌ای با قیمت ۳۹۹ پوند بهترین گوشی مبتدی برای کسی است که به دنبال یک گوشی اپل پرکیفیت، اما قیمت مناسب است.

نامناسب برای: اهالی مد و پز. سن و سال آیفون اس‌ای دارد خودش را نشان می‌دهد مخصوصا وقتی در کنار مدل‌های جدیدتر قرار بگیرد. نمایشگر آن ممکن است ۰.۷ اینچ کوچکتر از آیفون ۱۲ مینی باشد، اما خود گوشی در اصل درازتر، پهن‌تر و سنگین‌تر است.

هیچ کدام
ذات ارتقاء پلکانی آیفون بدین معنی است که اختلاف زیادی بین نسل‌های مختلف وجود ندارد که بتواند مبنای انتخاب شما قرار بگیرد. اپل هنوز نخواسته مدل‌های تاشدنی طراحی‌های امروزی نظیر آن چه هوآوی و سامسونگ عرضه می‌کنند ارائه دهد. پس مشتری شاید بخواهد صبر کند تا این مدل بسیار متفاوت، که خیلی شبیه به گوشی‌های اندروئیدی است، بیرون بیاید.

ایوان بلاس، افشاگر معروف، که فقط چند ساعت قبل از پرده‌برداری رسمی اپل از آیفون‌۱۲ به افشای این مدل پرداخت، صد‌ها لایک از توئیت خود گرفت که گفته بود: «در این چند سال واقعا آیفونی ندیده‌ام که خوشم آمده باشد ... و امروز هم همین بود.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید