آلتیما ۲۰۲۱؛ سدان اقتصادی نیسان

تریم پلاتینوم محور جلو از ۳۴۱۰۰ دلار قیمت میخورد، اما خبری از موتور قویتر برای آن نیست و اینجا هم همان ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنها انتخاب موجود، محسوب میشود.
کد خبر :
۸۵۹۳۶
بازدید :
۱۶۰۹۳
آلتیما از برندهای باسابقه و فعال در کمپانی نیسان است که از سال ۱۹۹۲ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این محصول در کلاس کامپکت، سدان و کوپه عرضه شده است.
نسل اول آلتیما از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷، نسل دوم از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱، نسل سوم از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، نسل چهارم از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، نسل پنجم از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و نسل ششم از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.
به تازگی تصاویری از مدل ۲۰۲۱ این خودروی ژاپنی منتشر شده که در ادامه نگاهی به ویژگیهای آن خواهیم داشت. آلتیما جزئیات طراحی جذابی را به عنوان یک سدان خوش قیمت با برچسب پایه ۲۴۳۰۰ دلار ارائه میدهد. فرمولی که ژاپنی همواره در ارائه آن عملکرد موفقی داشته اند.
در قسمت دماغه الگوی V کرومی همچنان حضور دارد و در همراهی با هودلاینها (خطوط روی درپوش موتور) و چراغهای اصلی با گرافیک داخلی متفاوت، حتی زیباتر هم به نظر میرسد.
تجمیع عواملی که نام برده شد موجب میشود تا این محصول ظاهری اسپرت داشته باشد. در نمای جانبی همه چیز معمولی و البته مناسب به هزینهای که پیش روی مشتری قرار دارد، دیده میشود. مخصوصا ستون آخر که با عناصر کرومی (زه) و شیب بی نقص سقف به نقطه قوت طراحی نمای جانبی تبدیل شده است.
در نمای عقب نیز الگوی مدل قبلی تکرار شده و دو خروجی اگزوز در دیفیوزر باردیگر قابلیتهای اسپرت محصول را به مخاطب یادآوری میکند.
آلتیمای ۲۰۲۱ در تریمهای S/SV/SR/SL و پلاتینوم عرضه میشود. در تغییرات تریم ها؛ این بار SR بالاتر از SV قرار میگیرد بنابراین SV آپشنهای استاندارد شامل مونوروف، گرمکن صندلی جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را از دست داده و تمامی اینها به حالت آپشن انتخابی، پیش روی مشتری قرار میگیرد.
ارزانترین تریم آلتیمای ۲۰۲۱ از ۲۴۳۰۰ دلار با نام S (محور جلو) عرضه میشود. تریم SV (محور جلو) برابر با ۲۵۴۰۰ دلار، SV تمام چرخ محرک برابر با ۲۶۸۰۰ دلار، SR (محور جلو) برابر با ۲۶۲۰۰ دلار و نمونه تمام چرخ محرک آن ۲۷۶۰۰ دلار، SL (محور جلو) برابر با ۲۹۹۹۰ دلار و نمونه تکام چرخ محرک آن ۳۱۳۹۰ دلار قیمت دارند.
نسل اول آلتیما از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷، نسل دوم از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱، نسل سوم از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، نسل چهارم از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲، نسل پنجم از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ و نسل ششم از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.
به تازگی تصاویری از مدل ۲۰۲۱ این خودروی ژاپنی منتشر شده که در ادامه نگاهی به ویژگیهای آن خواهیم داشت. آلتیما جزئیات طراحی جذابی را به عنوان یک سدان خوش قیمت با برچسب پایه ۲۴۳۰۰ دلار ارائه میدهد. فرمولی که ژاپنی همواره در ارائه آن عملکرد موفقی داشته اند.
در قسمت دماغه الگوی V کرومی همچنان حضور دارد و در همراهی با هودلاینها (خطوط روی درپوش موتور) و چراغهای اصلی با گرافیک داخلی متفاوت، حتی زیباتر هم به نظر میرسد.
تجمیع عواملی که نام برده شد موجب میشود تا این محصول ظاهری اسپرت داشته باشد. در نمای جانبی همه چیز معمولی و البته مناسب به هزینهای که پیش روی مشتری قرار دارد، دیده میشود. مخصوصا ستون آخر که با عناصر کرومی (زه) و شیب بی نقص سقف به نقطه قوت طراحی نمای جانبی تبدیل شده است.
در نمای عقب نیز الگوی مدل قبلی تکرار شده و دو خروجی اگزوز در دیفیوزر باردیگر قابلیتهای اسپرت محصول را به مخاطب یادآوری میکند.
آلتیمای ۲۰۲۱ در تریمهای S/SV/SR/SL و پلاتینوم عرضه میشود. در تغییرات تریم ها؛ این بار SR بالاتر از SV قرار میگیرد بنابراین SV آپشنهای استاندارد شامل مونوروف، گرمکن صندلی جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط را از دست داده و تمامی اینها به حالت آپشن انتخابی، پیش روی مشتری قرار میگیرد.
ارزانترین تریم آلتیمای ۲۰۲۱ از ۲۴۳۰۰ دلار با نام S (محور جلو) عرضه میشود. تریم SV (محور جلو) برابر با ۲۵۴۰۰ دلار، SV تمام چرخ محرک برابر با ۲۶۸۰۰ دلار، SR (محور جلو) برابر با ۲۶۲۰۰ دلار و نمونه تمام چرخ محرک آن ۲۷۶۰۰ دلار، SL (محور جلو) برابر با ۲۹۹۹۰ دلار و نمونه تکام چرخ محرک آن ۳۱۳۹۰ دلار قیمت دارند.
تمامی تریمهای نامبرده از موتور ۲.۵ لیتری مجهز به میل بادامک دوبل ۴ سیلندر با ۱۸۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۴۴ تیوتن متر استفاده میکنند. اما تریم پلاتینوم محور جلو از ۳۴۱۰۰ دلار قیمت میخورد، اما خبری از موتور قویتر برای آن نیست و اینجا هم همان ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنها انتخاب موجود، محسوب میشود.
اما برای آن دسته از مشتریان که قدرت پیشرانه بیشتری میخواهند؛ تریم SR محور جلو با قیمت پایه ۳۰۶۵۰ دلار با موتور ۲ لیتری توربو سری VC ارائه میشود که خروجی آن برابر با ۲۳۶ اسب بخار و گشتاور برابر با ۳۶۲ نیوتن متر است.
اما برای آن دسته از مشتریان که قدرت پیشرانه بیشتری میخواهند؛ تریم SR محور جلو با قیمت پایه ۳۰۶۵۰ دلار با موتور ۲ لیتری توربو سری VC ارائه میشود که خروجی آن برابر با ۲۳۶ اسب بخار و گشتاور برابر با ۳۶۲ نیوتن متر است.
۰