تاثیر رمدسیویر در درمان کرونا "بسیار ناچیز" است

تاثیر رمدسیویر در درمان کرونا "بسیار ناچیز" است

داروی رمدسیویر در اصل برای درمان ابولا تولید شده بود، اما کارآیی لازم را نداشت و کنار گذاشته شد. اکنون به نظر می‌رسد این اتفاق در مورد بیماران مبتلا به کووید۱۹ که ویروس جدید کرونا عامل آن است تکرار می‌شود.

کد خبر : ۸۵۹۶۱
بازدید : ۸۷۹۰
تاثیر رمدسیویر در درمان کرونا
بر پایه یک پژوهش سازمان بهداشت جهانی تاثیر داروی رمدسیویر در کاهش عوارض ابتلا به کرونا کمتر از چیزی است که امید می‌رفت. گفته می‌شود این یکی از دارو‌هایی است که برای مداوای دونالد ترامپ از آن استفاده شده است.
داروی رمدسیویر در اصل برای درمان ابولا تولید شده بود، اما کارآیی لازم را نداشت و کنار گذاشته شد. اکنون به نظر می‌رسد این اتفاق در مورد بیماران مبتلا به کووید۱۹ که ویروس جدید کرونا عامل آن است تکرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پژوهش سازمان بهداشت جهانی که داده‌های آن روز گذشته (جمعه ۱۶ اکتبر/ ۲۵ مهر) در یک سایت اینترنتی دانشگاهی منتشر شد، نشان می‌دهد در مواردی که رمدسیویر برای کاهش عوارض ناشی از ابتلا به کووید۱۹ به کار برده شده، در بهبود بیمار تاثیر ناچیزی داشته است.

بر پایه این پژوهش دیگر دارو‌هایی که در سراسر جهان به عنوان داروی موثر در درمان کووید۱۹ آزمایش شده‌اند نیز یا کاملا بی‌تاثیر بوده‌اند یا تاثیر آن‌ها در کمک به درمان مبتلایان بسیار اندک بوده است.

رمدسیویر نخستین دارویی بود که کمیسیون اتحادیه اروپا ژوئیه امسال استفاده از آن را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ و تحت شرایط خاص مجاز اعلام کرد.

پزشکان این دارو را امکانی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به کووید۱۹ تلقی نمی‌کنند، بلکه معتقدند استفاده از آن می‌تواند احتمال بهبود و زنده ماندن بیمار را افزایش و دوره مداوا را چند روز کاهش دهد.

واکنش شرکت تولید کننده رمدسیویر
شرکت آمریکایی "گیلیلد" که موفق شد در ماه مه مجوز عرضه رمدسیویر را در زمانی بسیار کوتاه دریافت کند، در واکنش به گزارش سازمان بهداشت جهانی همچنان بر موثر بودن آن برای درمان مبتلایان به کووید۱۹ تاکید می‌کند. این شرکت می‌گوید نگران است که راستی‌آزمایی سختگیرانه معمول در مورد داده‌های پژوهش کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعمال نشده باشد.

آژانس دارویی اروپا که ماه ژوئیه استفاده از رمدسیویر برای افراد بالای ۱۲ سال دچار بیماری ریوی را توصیه کرده به خبرگزاری آلمان گفته است، داده‌های پژوهش سازمان بهداشت جهانی بررسی می‌شوند و پس از آن درباره تغییرات احتمالی در مورد نحوه تجویز دارو تصمیم‌گیری خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی پژوهش‌هایی را هماهنگ می‌کند که برای ارزیابی میزان تاثیر دارو‌های مختلف در روند درمان مبتلایان به کووید۱۹ در حدود ۵۰۰ مرکز درمانی در بیش از ۳۰ کشور جهان در حال انجام است. تمام دارو‌هایی که در حال حاضر برای کمک به درمان مبتلایان به کووید۱۹ به کار برده می‌شود، در اصل برای درمان بیماری‌های دیگری تولید شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که نتیجه ارزیابی‌ها درباره میزان تاثیر دارو‌های مختلف هنوز به طور رسمی منتشر نشده و نیازمند بررسی‌های کارشناسانه است. داده‌های مربوط به این ارزیابی‌ها در سایت medRxiv دانشگاه آمریکایی "ییل" منتشر شده بود.

پزشکان معالج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که دوم اکتبر خبر مثبت بودن آزمایش ابتلای خود به کووید۱۹ را منتشر کرد چند روز بعد اعلام کردند که رمدسیویر یکی از دارو‌هایی است که در درمان او به کار گرفته شده است.

ترامپ پس از اعلام ابتلا به کووید۱۹ سه روز در یک بیمارستان نظامی بستری شد و پیش از پایان دوره معمول قرنطیه که حدود دو هفته تجویز می‌شود مبارزات انتخاباتی علیه رقیب خود از حزب دموکرات، جو بایدن را از سر گرفت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر برگزار می‌شود.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
  • ایرانی ارسالی در

    طب سنتی چین 90% در کنترل کرونا در این کشور موفق بوده است و ما هم طبق توصیه طب ایرانی با عسل طبیعی و شلغم و آویشن و بخور جوش شیرین و روغن حنظل به جنگ کرونا رفته ایم و می رویم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید