هیدروکروم؛ دوربینی که لنز آن با مایعات پر می‌شود

هیدروکروم؛ دوربینی که لنز آن با مایعات پر می‌شود

با هیدروکروم، می‌توان عکس‌های زیبای هنری را با کیفیت بالا ثبت کرد و در عین حال از رنگ‌هایی جذاب و با تارشدگی‌هایی با حالت تابشی بهره برد که همه این حالت‌ها تنها از طریق اضافه کردن مایعاتی با رنگ‌های مختلف به لنز دوربین امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر : ۸۶۱۹۵
بازدید : ۹۶۵۲
هیدروکروم؛ دوربینی که لنز آن با مایعات پر می‌شود
اگرچه شاید نام و آوازه لوموگرافی (Lomography) به پای بزرگانی همچون نیکون، کانن، فوجی فیلم و ... نرسد، اما این شرکت هر از چند گاهی با عرضه محصولاتی جالب، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

لوموگرافی اخیرا از دوربینی جدید به نام هیدروکروم (با نام کامل HydroChrome Sutton's Panoramic Belair Camera) پرده برداشت. این دوربین پانوراما به‌گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند با تزریق مایع به داخل لنز آن، افکت‌های رنگی را به عکس‌های پانورامای خود اضافه کند.

لوموگرافی درخصوص این محصول عنوان کرد که با هیدروکروم، می‌توان عکس‌های زیبای هنری را با کیفیت بالا ثبت کرد و در عین حال از رنگ‌هایی جذاب و با تارشدگی‌هایی با حالت تابشی بهره برد که همه این حالت‌ها تنها از طریق اضافه کردن مایعاتی با رنگ‌های مختلف به لنز دوربین امکان‌پذیر خواهد بود.

این شرکت، اطلاعاتی را درخصوص نحوه استفاده از مایعات برای این دوربین منتشر و اعلام کرد این مایعات باید خالص باشند. همچنین، به گفته لوموگرافی کاربران می‌توانند از چای و قهوه نیز برای تزریق به لنز دوربین استفاده کنند.

با این حال، استفاده از الکل، چسب، مواد روغنی یا هرگونه مایعات خورنده به لنز دوربین آسیب خواهد رساند. البته هیدروکروم، اولین دوربین این شرکت با چنین قابلیتی نیست و این شرکت در سال گذشته، دوربینی با عنوان LomoMod No.۱ را با چنین قابلیتی عرضه کرد. دوربینی که به جای لنز ۳۳ میلی‌متری از ۱۲۰ فیلم بهره می‌برد.

با این حال، هیدروکروم از یک لنز فوکوس ثابت با دیافراگم f/ ۱۱ برخوردار است که البته کاربران می‌توانند دیافراگم آن را به f/ ۱۶۸، f/ ۳۲، f/ ۲۲ و f/ ۱۶ تغییر دهند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت عملکرد این دوربین شبیه به فیلتر‌هایی است که در اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام، به عکس‌ها اضافه می‌شود.

پیش‌فروش این محصول با قیمت ۷۹ دلار آغاز شده است.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید