ساخت ربات‌های دُلفینی

ساخت ربات‌های دُلفینی

این شرکت می‌گوید انسان می‌تواند با انیماترونیک‌های واقعی‌نما، از جمله کوسه سفید رباتیک یا حتی حیواناتی که میلیون‌ها سال پیش دریا‌های دوره ژوراسیک را در اختیار داشتند، به شنا و غواصی بپردازد.

کد خبر : ۸۶۲۰۶
بازدید : ۸۷۱۳
ساخت ربات‌های دُلفینی
شرکت «اج اینوویشنز» امیدوار است فیلم‌های هالیوود و پارک‌های آبی به جای حیوانات زنده از این ربات‌ها استفاده کنند
یک شرکت انیماترونیک آمریکایی معتقد است، با جایگزینی موجودات زنده در آکواریوم‌ها و شهربازی‌ها، ممکن است یک ربات دلفین در ابعاد واقعی به پرونده اسارت حیوانات خاتمه بدهد. شرکت «اج اینوویشنز» با طراحی و ساخت دلفینی واقعی، که بین ۳ تا ۵ میلیون دلار هزینه دربر داشت، امیدوار است فیلم‌های هالیوود و پارک‌های آبی به جای حیوانات زنده از این ربات‌ها استفاده کنند.

این شرکت می‌گوید انسان می‌تواند با انیماترونیک‌های واقعی‌نما، از جمله کوسه سفید رباتیک یا حتی حیواناتی که میلیون‌ها سال پیش دریا‌های دوره ژوراسیک را در اختیار داشتند، به شنا و غواصی بپردازد.

بنیان‌گذار و رئیس این شرکت، والت کانتی، گفت: «در حال حاضر حدود سه هزار دلفین برای کسب میلیارد‌ها دلار صرفا برای تفریح و آموزش در دست انسان اسیر شده‌اند و البته اشتیاق برای محبت به دلفین‌ها و یادگیری درباره آن‌ها هم وجود دارد.»

وی ادامه داد: «ما می‌خواهیم با تکیه بر این اشتیاق، روشی متفاوت برای محبت به دلفین‌ها ارائه دهیم.»

به گفته کانتی، استفاده از انیماترونیک ممکن است مردمی را که در اعتراض به اسارت حیوانات زنده از شهر‌های بازی و باغ‌وحش‌ها قهر کرده‌اند دوباره به این پارک‌ها برگرداند. هم‌اکنون حدود ۲۰ کشور اروپایی استفاده از حیوانات حیات وحش در سیرک‌ها را ممنوع یا محدود کرده‌اند.

در شرکت «اج»، که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است، یک دلفین انیماترونیک ۲۵۰ کیلوگرمی به درازای دو و نیم متر با پوستی از سیلیکون طبی به نمایش گذاشته شده است که با همکاری «تک کایند»، عضوی از سازمان «مردم و رفتار اخلاقی با حیوانات» (پتا) به محلی برای بازدید و آموزش دانش‌آموزان مدارس تبدیل شده است.

این شرکت همچنین موجودات دریایی فیلم پرجاذبه «ویلی آزاد»، «دریای عمیق آبی» و «آناکوندا» را نیز ساخته است. به گفته راجر هولزبرگ، کارگردان هنری برنامه انیماترونیک اج: «ایده این طرح آزمایشی واقعا ساخت نوعی «سسمی استریت» زیر آبی بوده است.»

وی افزود: «این شخصیت‌ها به شیوه‌هایی که قبلا هرگز تصور نمی‌شد، به یک نسل آموختند که نوع بشر در مورد جنبه‌های مختلف خود چه احساسات متفاوتی می‌تواند داشته باشد. رویای طرح ما نیز همین است.»

کاترین سالیوان، از فعالان پتا، گفت: «دیگر زمان تماشای برنامه‌های سنگدلانه شنا با دلفین‌ها سپری شده است. انسان برای انجام این برنامه‌ها، دلفین‌های جوان را از اقیانوس که خانه آن‌هاست و مادران‌شان با بی‌رحمی و گاهی به طور غیرقانونی جدا می‌کند.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید