"برابوس"؛ مرسدس بنز ۵۰۰ هزار دلاری

برابوس اخیرا ویرایشی جدید از مجموعه "راکت" خود را معرفی کرده که البته برخلاف پروژههای قبلی از موتور ۱۲ سیلندر استفاده نمیکند. این محصول برابوس راکت ۹۰۰ نام دارد که حاصل توسعه مرسدس بنز" آ ام گ جی تی ۶۳ اس" است.
کد خبر :
۸۶۲۴۹
بازدید :
۱۷۰۸۷
مازیار دانیالی | برای طرفداران برند مرسدس بنز، نام "برابوس" به مفهوم یک مرحله بالاتر از آن چیزی است که استانداردهای مرسدس در اخیتارشان قرار میدهد!
کمپانی آلمانی برابوس است که بطور تخصصی تیونینگ خودروهای مرسدس بنز را دنبال میکند. زمانی که یک مرسدس از مجموعه برابوس خارج میشود دیگر خبری از لوگوی بنز روی آن نیست و B بزرگ برابوس جایگزین آن شده است. جالب آنکه مشتریان نیز علاقه خاصی به این ویژگی دارند! حال اگر خودمانیتر بگوییم:
کمپانی آلمانی برابوس است که بطور تخصصی تیونینگ خودروهای مرسدس بنز را دنبال میکند. زمانی که یک مرسدس از مجموعه برابوس خارج میشود دیگر خبری از لوگوی بنز روی آن نیست و B بزرگ برابوس جایگزین آن شده است. جالب آنکه مشتریان نیز علاقه خاصی به این ویژگی دارند! حال اگر خودمانیتر بگوییم:
کلاس لوگوی برابوس را بالاتر از مرسدس بنز میدانند! و این موفقیتی برای یک تیونر است که تنها با ارائه خدمات تخصصی و کیفی فراهم میشود.
برابوس اخیرا ویرایشی جدید از مجموعه "راکت" خود را معرفی کرده که البته برخلاف پروژههای قبلی از موتور ۱۲ سیلندر استفاده نمیکند. این محصول برابوس راکت ۹۰۰ نام دارد که حاصل توسعه مرسدس بنز" آ ام گ جی تی ۶۳ اس" است.
همانطور که اشاره شد؛ مهمترین بروزرسانی در این محصول استفاده از موتور توربودوقلوی ۸ سیلندر است، اما اینجا نمونه ۴ لیتری استاندارد مرسدس با یک نمونه ۴.۵ لیتری جایگزین شده است و توربوشارژها نیز بزرگتر شده اند. با توجه به تغییرات مذکور طبیعتا دمای بیشتری نیز در محفظه موتور ایجاد میشود که این چالش از طریق بروزرسانی سیستم خنک کننده و بهبود ورودیهای هوا به این قسمت آنرا برطرف کرده اند.
مجموعه تغییرات اعمال شده؛ میزان خروحی موتور را به ۸۸۸ اسب بخار رسانده است و گشتاور نیز عددی برابر با ۱۲۵۰ نیوتن متر است. البته با نصب یک محدودکننده الکترونیکی به منظور حفاظت از موتور، میزان گشتاور روی ۱۰۵۰ نیوتن متر مهار شده است.
خودرو در آزمایشها طی ۲.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسیده و ۲۰۰ کیلومتر را نیز طی ۹.۷ ثانیه ثبت کرده است. حتما برایتان جالب است که بدانید ۳۰۰ کیلومتر را نیز طی ۲۳.۹ ثانیه رکورد میزند!
برابوس همچنین بیشینه سرعت را روی ۳۳۰ کیلومتر برساعت محدود کرده است.
در نمای ظاهری جزئیات اسپرت زیادی قابل مشاهده است. از جمله اسپویلر کربنی جلو و رینگهای خاص با لوگوی برابوس. رینگها در محور جلو ۲۱ اینچی و عقب ۲۲ اینچی هستند. در نمای عقب نیز یک دیفیوزر حرفهای کربنی با خروجیهای ۴ تایی دلبریهای ویژه خود را دارند.
قیمت این محصول در حال حاضر ۵۱۵ هزار دلار است. از راکت ۹۰۰ فقط ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.
برابوس اخیرا ویرایشی جدید از مجموعه "راکت" خود را معرفی کرده که البته برخلاف پروژههای قبلی از موتور ۱۲ سیلندر استفاده نمیکند. این محصول برابوس راکت ۹۰۰ نام دارد که حاصل توسعه مرسدس بنز" آ ام گ جی تی ۶۳ اس" است.
همانطور که اشاره شد؛ مهمترین بروزرسانی در این محصول استفاده از موتور توربودوقلوی ۸ سیلندر است، اما اینجا نمونه ۴ لیتری استاندارد مرسدس با یک نمونه ۴.۵ لیتری جایگزین شده است و توربوشارژها نیز بزرگتر شده اند. با توجه به تغییرات مذکور طبیعتا دمای بیشتری نیز در محفظه موتور ایجاد میشود که این چالش از طریق بروزرسانی سیستم خنک کننده و بهبود ورودیهای هوا به این قسمت آنرا برطرف کرده اند.
مجموعه تغییرات اعمال شده؛ میزان خروحی موتور را به ۸۸۸ اسب بخار رسانده است و گشتاور نیز عددی برابر با ۱۲۵۰ نیوتن متر است. البته با نصب یک محدودکننده الکترونیکی به منظور حفاظت از موتور، میزان گشتاور روی ۱۰۵۰ نیوتن متر مهار شده است.
خودرو در آزمایشها طی ۲.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسیده و ۲۰۰ کیلومتر را نیز طی ۹.۷ ثانیه ثبت کرده است. حتما برایتان جالب است که بدانید ۳۰۰ کیلومتر را نیز طی ۲۳.۹ ثانیه رکورد میزند!
برابوس همچنین بیشینه سرعت را روی ۳۳۰ کیلومتر برساعت محدود کرده است.
در نمای ظاهری جزئیات اسپرت زیادی قابل مشاهده است. از جمله اسپویلر کربنی جلو و رینگهای خاص با لوگوی برابوس. رینگها در محور جلو ۲۱ اینچی و عقب ۲۲ اینچی هستند. در نمای عقب نیز یک دیفیوزر حرفهای کربنی با خروجیهای ۴ تایی دلبریهای ویژه خود را دارند.
قیمت این محصول در حال حاضر ۵۱۵ هزار دلار است. از راکت ۹۰۰ فقط ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد.
۰