قابلیت "خودرانش کامل" در تسلا

قابلیت "خودرانش کامل" در تسلا

قابلیت «خودرانش کامل» ۸ هزار دلار به هزینه هر خودرو تسلا اضافه می‌کند و اگر جدیدترین دور اجرای آن با موفقیت همراه باشد، احتمال دارد این هزینه افزایش یابد.

کد خبر : ۸۶۲۷۱
بازدید : ۹۰۲۳
قابلیت
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که این شرکت نرم‌افزار «خودرانش کامل» را در اختیار شمار محدودی از دارندگان خودرو‌های تسلا قرار داده است. هدف از روزآوری حالت خودران آن است که خودرو بدون نیاز به دخالت راننده بتواند مسیری را طی کند.

ماسک روز چهارشنبه هفته گذشته در گزارش درآمد سه ماهه این شرکت گفت که از روز سه‌شنبه شمار اندکی از کاربران در ایالات متحده از این قابلیت برخوردار شده‌اند. او گفت: «خیلی آهسته و خیلی با احتیاط داریم شروع می‌کنیم، چون دنیا جای بسیار پیچیده و پرهرج و مرجی است.»

«دیشب این قابلیت را عرضه کردیم و بعد باید ببینیم کارکرد آن چگونه است و احتمالاً آخر همین هفته یا اوایل هفته آینده آن را در اختیار شمار بیشتری از کاربران می‌گذاریم. بعد به تدریج در اختیار کاربران بیشتری می‌گذاریم، و امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم عرضه گسترده آن را انجام دهیم.»

ماسک در پاسخ به پرسشی در توییتر راجع به راه‌اندازی جهانی این قابلیت هم گفت که این نرم‌افزار باید آموزش ببیند و در سامانه‌های مختلف جاده‌ای آزمایش شود و همزمان، استاندارد‌های مختلف مقررات نیز رعایت شود.

او در توییتر نوشت: «حتی اگر بحث رانندگی از سمت چپ را هم به میان نیاوریم، علایم، مقررات، و زبان‌های رانندگی در جهان خیلی متفاوت است.» ماسک قبلاً گفته بود که این قابلیت را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند کرد، زیرا خودش در کالیفرنیا آن را از منزل تا اداره با موفقیت آزمایش کرده بود.

قابلیت «خودرانش کامل» ۸ هزار دلار به هزینه هر خودرو تسلا اضافه می‌کند و اگر جدیدترین دور اجرای آن با موفقیت همراه باشد، احتمال دارد این هزینه افزایش یابد.

این نرم‌افزار از حسگر‌ها و دوربین‌های خودرو‌های برقی تسلا استفاده می‌کند و با داده‌های ورودی حدود ۹۳۰ هزار خودرو تسلا که هم‌اکنون در جاده‌ها هستند، آموزش دیده است. ماسک گفت: «داشتن بازخورد‌های حدود یک میلیون خودرو و به‌خصوص بازخورد‌های مربوط به پیچ‌های عجیب و غریب که فقط با شبیه‌سازی نمی‌توان با آن‌ها کنار آمد، واقعاً با ارزش است.»

تسلا از سودآوری خود در پنجمین سه ماهه متوالی در گزارش درآمد‌ها خبر داد که باعث شد ارزش سهام آن بلافاصله حدود ۳ درصد افزایش یابد.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید