واقعیت‌هایی که درباره "آیفون ۱۲" نمی‌دانید

واقعیت‌هایی که درباره "آیفون ۱۲" نمی‌دانید

اتری آیفون ۱۲ حدود دو هزار ۸۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد این ظرفیت نسبت به مدل قبلی (آیفون ۱۱) حدود ۲۰۰ میلی آمپر کاهش یافته است. این ظرفیت در برابر رقبای اندرویدی هم بیش از هزار میلی آمپر کمتر است.

کد خبر : ۸۶۳۲۰
بازدید : ۹۳۳۶
واقعیت‌هایی که درباره
پس از گذشت چند روز از معرفی آیفون ۱۲ واقعیت‌های بیشتری از این محصول در حال مشخص شدن هستند. جنرال موتورز یک خودرو شاسی بلند ساخته و هواوی پرچمدار جدید خودر را معرفی کرده است. پس از گذشت چند روز از معرفی آیفون ۱۲ واقعیت‌های بیشتری از این محصول در حال مشخص شدن هستند؛ اطلاعات فنی که اپل از انتشار آن‌ها چندان دل خوشی ندارد. این اطلاعات واقعیت این محصول را بیشتر مشخص می‌کند.

در حالی آیفون ۱۲ معرفی شده است که اپل مانور زیادی روی قدرت بالای پردازنده آن داده است؛ اما قدرت بالای پردازنده همه‌چیز نیست و برخی موارد مهم دیگر توسط اپل درباره این گوشی گفته نشده است. پس از گذشت مدتی از رونمایی محصول جدید اپل، مراکز مستقل در حال بررسی دقیق این تلفن همراه هستند، اما تا کنون چه چیزی مشخص شده است؟

نکته مهم مشخص شده، کاهش ظرفیت باتری این تلفن همراه حتی نسبت به نسخه قبلی آیفون است. باتری آیفون ۱۲ حدود دو هزار ۸۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد این ظرفیت نسبت به مدل قبلی (آیفون ۱۱) حدود ۲۰۰ میلی آمپر کاهش یافته است. این ظرفیت در برابر رقبای اندرویدی هم بیش از هزار میلی آمپر کمتر است.

میزان واقعی اندازه باتری توسط اپل اعلام نشده است. احتمالا این کاهش ظرفیت را بتوان برای سود بیشتر اپل در سری جدید گوشی‌هایش دانست. پردازنده جدید اپل مصرف کمتری نسبت به نسخه قبلی دارد و به همین دلیل احتمالا میزان شارژدهی آن بیشتر از مدل‌های قبلی است، اما اگر اپل همان اندازه باتری آیفون ۱۱ را حفظ می‌کرد احتمالا محصولات جدید، چندین ساعت بیشتر با یکبار شارژ کارایی داشتند.

بنظر می‌رسد ظرفیت باتری هم مانند حذف شارژر و هدفون از جعبه آیفون ۱۲، قربانی سود بیشتر برای شرکت اپل شده است. اپل ادعا کرده حذف شارژر برای حفظ محیط زیست انجام شده است و مشتریان از شارژر‌ها قبلی می‌توانند استفاده کنند، اما کابلی که اپل در جعبه محصول خود قرار داده طوری است که برای آن، سری جدید شارژر‌های اپل را باید خرید.

نکته دیگر ضعف شدید رم در مقابل گوشی‌های پرچمدار دیگر است. در حالی تلفن‌های اندوریدی پرچمدار هم اکنون هشت تا ۱۲ گیگابایت رم دارند در حالی که آیفون ۱۲ بین چهار تا شش گیگابایت رم دارد. البته برخی معتقد هستند قدرت بالای پردازشگر آیفون ۱۲ که اولین پردازنده پنج نانومتری جهان است آنقدر بالاست که ضعف کمبود رم را جبران می‌کند.
اما این قدرت بالا، چندان با دوام نیست مدت کمی پس از معرفی آیفون ۱۲ شرکت هواوی نسل جدید پردازنده‌های خود را با لیتوگرافی پنج نانومتری معرفی کرد. کوالکام هم به زودی نسل جدید پردازنده‌های پنج نانومتری خود را معرفی می‌کند که این بدان معناست که طی تنها سه ماه کل معادلات قدرت بالای پردازنده در آیفون ۱۲، تغییر خواهد کرد.

نکته دیگر که بررسی‌های جدید نشان داده است، کاهش دو ساعته عمر باتری اپل در حالت استفاده از فایو جی است.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید