"فاموتیدین" برای درمان کرونا؟!

"فاموتیدین" برای درمان کرونا؟!

در ایران تحقیقات زیادی در مورد جهش ویروس صورت گرفته و مشخص شده است که نوع اولی که در ایران پیدا شد از نوع همان ویروس ووهان چین آمده بود و جهش نداشت و بیماری ملایم‌تر بود.

کد خبر : ۸۶۳۲۵
بازدید : ۱۱۷۴۶
دکتر رضا ملک زاده درباره موضوع ورود داروی درمان معده به پروتکل درمانی برای کروناویروس اظهار داشت که با توجه به عدم مؤثر بودن دارو‌های ضد ویروس برای درمان بیماران بستری کووید ۱۹، قرار شده مطالعاتی هم در ایران و هم در دنیا در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر دارو‌های ضد ویروس انجام شود.

وی افزود: «یکی از دارو‌هایی که در این زمینه مطرح شده است داروی فاموتیدین Famotidine است و ان شاءالله زمانی که این مطالعه شروع شد اخبار آن به اطلاع می‌رسد.

بیش از ۶ دارو اکنون مدنظر متخصصان است که در دست بررسی قرار دارد و احتمالاً بخشی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنامه مطالعاتی بر این قرار است که افرادی که مبتلا می‌شوند با این دارو‌ها درمان شوند تا بیماری آن‌ها پیشرفت نکند و نیاز به بستری نداشته باشند.

مطالعاتی درباره نتایج مطالعات پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس منتشر شده، اما هنوز درمان مؤثری برای کرونا ویروس وجود ندارد و موضوع پلاسما درمانی هم هنوز در دست بررسی و تحقیق است.

از همه درمان‌ها و دارو‌ها مؤثرتر، موضوع پیشگیری از ابتلاء به کرونا است. افراد باید تلاش کنند که مبتلا نشوند و استفاده از ماسک و اجرای فاصله گذاری را جدی بگیرند.
نکته مهم این است که با وجود مطالعات بسیار زیادی که انجام شده است هنوز از نظر علمی درمان مؤثر و قطعی برای بیماری کرونا وجود نداشته است، اما در مورد بیماران بستری در بیمارستان‌ها مراقبت‌های بهداشتی و دادن اکسیژن برای هر بیماری مؤثر است.

در ایران تحقیقات زیادی در مورد جهش ویروس صورت گرفته و مشخص شده است که نوع اولی که در ایران پیدا شد از نوع همان ویروس ووهان چین آمده بود و جهش نداشت و بیماری ملایم‌تر بود.

از حدود ۲ ماه پیش کرونا ویروسی که در اروپا و ایتالیا جهش پیدا کرده بود، وارد ایران شده است و بخش عمده‌ای که بیمار می‌شوند از این نوع کروناویروس که از اروپا آمده و جهش یافته است مبتلا شده‌اند که بیماری واگیردارتر و انتشار آن به مراتب بیشتر است. بیماری بسیار شدیدتر شده و ویروس سرایت بیشتری پیدا کرده است».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید