سی ینا ۲۰۲۱؛ مینی ونِ پرقدرت "تویوتا"

سی ینا ۲۰۲۱؛ مینی ونِ پرقدرت "تویوتا"

سی ینا ۲۰۲۱ در نمای عقب نیز نمونه یک طراحی موفق در مجموعه تویوتا محسوب می‌شود. چراغ‌های اصلی گرافیک داخلی بسیار جذابی دارند و امتداد آن‌ها به تفاوت سطح ایجاد شده روی بامپر عقب وارد می‌شود.

کد خبر : ۸۶۳۳۲
بازدید : ۱۵۵۴۴
مازیار دانیالی | سی ینا خودرویی است که در کلاس مینی ون از سال ۱۹۹۷ تا کنون روی خط تولید تویوتا قرار دارد. نسل اول این محصول در سال ۱۹۹۷، نسل دوم در ۲۰۰۳، نسل سوم در ۲۰۱۰ و نسل چهارم در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. هم اکنون تصاویر مربوط به مدل ۲۰۲۱ در نسل چهارم منتشر شده که سی ینا را زیباتر از همیشه و با تغییراتی جذاب نشان می‌دهد.
طراحی
تویوتا در طراحی دماغه جدید توجه ویژه‌ای به قطار‌های پرسرعت داشته که این شرایط در قسمت جلو آمده گریل (جلوپنجره) و حالت طاقچه‌ای که با محل قرار گیری لوگوی کمپانی ایجاد کرده، بیشتر قابل درک است.

چراغ‌های اصلی نیز الگوی جدیدی دارند که بیشتر از محصولات لکسس الهام گرفته شده است. ورودی‌های هوای بزرگ در طرفین بامپر (سپر) و محل قرارگیری مه شکن‌ها در پایین‌ترین قسمت بامپر از دیگر جزئیات جدید مینی ون تویوتا است.

با این تدابیر؛ خودرویی مقابل مخاطب قرار گرفته که از همان برخورد اول ویژگی‌های لوکس و اسپرت خود را کاملا آشکار می‌سازد.

با حرکت به سمت نمای جانبی بازهم غافلگیر می‌شویم، زیرا انتظار چندانی از یک مینی ون وجود ندارد، اما اینجا تویوتا با خطوط و زوایا جادوگری کرده و جزئیات قابل تاملی را ارائه داده است. رینگ‌ها در حالت استاندارد از نوع آلومینیومی ۲۰ اینچی هستند.

سی ینا ۲۰۲۱ در نمای عقب نیز نمونه یک طراحی موفق در مجموعه تویوتا محسوب می‌شود. چراغ‌های اصلی گرافیک داخلی بسیار جذابی دارند و امتداد آن‌ها به تفاوت سطح ایجاد شده روی بامپر عقب وارد می‌شود.

برند خودرو با حروف درشت کرومی نیز فضای بین دو چراغ را پر کرده است. قطعا اگر تویوتا از یک دیفیوزر با خروجی‌های اگزوز دوقلوی کرومی هم استفاده می‌کرد این سی ینا چیزی از یک سدان اسپرت کم نداشت!

کابین
یک محیط ساده و باکیفیت که از کنسول اصلی دو طبقه با نمایشگر اصلی ۹ اینچی و یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی بین نشانگر سنتی آمپر تشکیل شده است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، پشتیبانی از الکسای آمازون، پورت‌های یو اس بی، سیستم صوتی با ۸ یا ۱۲ اسپیکر، ارتباط وای فای، نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی و ... اشاره کرد.

برخی از امکانات در حالت آپشن ارائه می‌شوند.

در بخش ایمنی نیز باید به دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی علائم ترافیکی مسیر، نوربالای اتوماتیک و... اشاره کرد.

پیشرانه
در این قسمت از نمونه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر در هماهنگی با ۲ موتور الکتریکی در نمونه محور جلو و ۳ موتور الکتریکی در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک، استفاده شده است. میزان خروجی پیشرانه ۲۴۳ اسب بخار است.

قیمت دقیق سی ینا ۲۰۲۱ مشخص نشده، اما با توجه به قیمت مدل ۲۰۲۰، پیش بینی می‌شود حدود ۳۲ هزار دلار عرضه شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید