چرا اپل نرم افزار "هوش مصنوعی" می‌خرد؟

چرا اپل نرم افزار "هوش مصنوعی" می‌خرد؟

. با نگاهی به خرید‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی می‌توان پی برد که این شرکت به‌دنبال تقویت خود در تمام زمینه‌های این فناوری نوظهور است.

کد خبر : ۸۶۴۲۹
بازدید : ۹۵۱۰
چرا اپل نرم افزار
اپل به تازگی شرکتی دیگر با عنوان Vilynx را که در زمینه فناوری هوش مصنوعی فعالیت دارد، به مجموعه خرید‌های خود در سال ۲۰۲۰ اضافه کرد.
بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت فناوری هوش مصنوعی که توسط مهندسان شرکت Vilynx توسعه یافته، قادر است از طریق مشاهده نشانه‌های بصری، صوتی و همچنین متنی ویدئوها، به محتوای آن‌ها پی ببرد. این شرکت از قابلیت مذکور برای ایجاد تگ‌هایی استفاده می‌کرد تا کاربران وب بتوانند این ویدئو‌ها را راحت‌تر پیدا کنند.

گفته می‌شود خرید شرکت Vilynx برای اپل چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار آب خورده است. بعد از انتشار قطعی شدن این خرید، Vilynx طی بیانیه‌ای عنوان کرد: اپل هر چند وقت یک‌بار، شرکت‌های کوچک در عرصه فناوری را خریداری می‌کند.
ما معمولا درخصوص اهداف و برنامه‌های خود صحبت نمی‌کنیم. با این حال، Vilynx در چند زمینه فعالیت دارد و می‌تواند برای اپل بسیار کاربردی باشد.

برای نمونه، اپل می‌تواند از فناوری این شرکت در اپلیکیشن فوتوز بهره بگیرد، به این معنی که نرم‌افزار Vilynx می‌تواند ارتقای قابلیت سرچ این اپلیکیشن را در جست‌وجوی محتوا به‌ویژه ویدئو‌ها ارتقا دهد. اپلیکیشن‌های اپل تی‌وی و نیوز و همچنین سیری نیز می‌توانند با کمک Vilynx، سرچ دقیق‌تری را برای کاربران به ارمغان آورند.
اپل حتی می‌تواند از فناوری هوش مصنوعی این شرکت در موتور جست‌وجویی که گفته می‌شود مهندسان این شرکت درحال کار روی آن هستند، استفاده کند. با نگاهی به خرید‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی می‌توان پی برد که این شرکت به‌دنبال تقویت خود در تمام زمینه‌های این فناوری نوظهور است.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اپل در بسیاری از حوزه‌ها جزو اولین‌ها بوده، اما نتوانست همپای رقبای بعد از خود حرکت کند و از آن‌ها جا ماند. برای نمونه، می‌توان به دستیار صوتی سیری اشاره کرد که اگرچه قبل از گوگل اسیستنت و آمازون الکسا عرضه شد، اما اکنون گوگل اسیستنت یک سروگردن بالاتر از اپل سیری قرار دارد.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید