رهگیری گردشگران با مچ‌بند دیجیتالی

رهگیری گردشگران با مچ‌بند دیجیتالی

گفته شده این مچ‌بند دیجیتالی می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کرده و در صورت رسیدن به ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد، به نزدیک‌ترین مسئول بهداشتی خبر دهد.

کد خبر : ۸۶۵۶۲
بازدید : ۹۳۶۰
رهگیری گردشگران با مچ‌بند دیجیتالی
اولین گروه مسافران بین‌المللی، در یک گروه ۳۹ نفری، پس از ۷ ماه اجازه ورود به تایلند را پیدا کردند

گردشگران تایلند ممکن است ملزم به بستن مچ‌بند دیجیتالی شوند تا مقامات بتوانند بر موقعیت و وضعیت سلامت آن‌ها نظارت داشته باشند. مقرراتی مشابه در هنگ‌کنگ، سنگاپور و کره جنوبی نیز به اجرا درآمده است.

تایلند مقصد اصلی گردشگران آسیای جنوب شرقی است و در مهار شیوع ویروس کرونا به طور چشمگیری موفق بوده است. بر اساس آخرین آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، این کشور در حال حاضر به اندازه یک سه هزارم تعداد موارد جدید ابتلا در بریتانیا، بیمار مبتلا به کرونا دارد.

این کشور در گشودن در‌ها به روی گردشگران بسیار محتاط بوده است.اولین گروه مسافران بین‌المللی، در یک گروه ۳۹ نفری، پس از ۷ ماه اجازه ورود به تایلند را پیدا کردند. گردشگران برای اقامتی دست کم یک ماهه از شانگ‌های وارد بانکوک شده اند که ۱۴ روز نخست را در هتل مورد تأیید دولت یا بیمارستان، در وضعیت قرنطینه به سر می‌برند.

روزنامه پاتایا نیوز گزارش داده است که ممکن است برای گردشگران بعدی وسیله هوشمندی در نظر گرفته شود که آن‌ها باید در طول اقامت خود در تایلند آن را به دست کنند. گفته شده این مچ‌بند دیجیتالی می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کرده و در صورت رسیدن به ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد، به نزدیک‌ترین مسئول بهداشتی خبر دهد.

همچنین گفته می‌شود که مچ‌بند مزبور می‌تواند در جهت‌یابی به گردشگرانی که راه خود را گم کرده‌اند، کمک کند.

برای مسافرانی که از کشور‌های کم خطر وارد تایلند می‌شوند روادید ویژه گردشگری با هزینه ۲ هزار بات (۵۰ پوند) در نظر گرفته شده است. ولی گردشگران بریتانیایی در حال حاضر مجاز به ورود به تایلند نیستند.

کسانی که اجازه ورود به کشور را دارند، مثلا کسانی که یک عضو خانواده‌شان درآنجا هستند، باید از پزشک «گواهی سلامت پرواز» دریافت کنند. گواهی سلامت پرواز، جدای از گواهی آزمایش کرونا و بیمه درمانی است که تا ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، هزینه‌های درمان کووید-۱۹ در تایلند را پوشش می‌دهد.

مسافران تجاری می‌توانند در صورت داشتن دعوتنامه رسمی از سازمان‌های دولتی تایلند یا شرکت بزرگ تایلندی، تقاضای «گواهی‌نامه ورود» به تایلند را تسلیم کنند. همراه با این درخواست، باید یک نسخه از صورت حساب بانکی خود در بریتانیا یا ایرلند را با حداقل موجودی ۵۰۰ هزار بات (معادل ۱۲ هزار و ۸۰۰ پوند) طی شش ماه گذشته ارائه دهند.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید