ناقل بلند مدت کرونا چه کسانی هستند؟

ناقل بلند مدت کرونا چه کسانی هستند؟

پیش‌تر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده بود افرادی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند، توانایی انتقال ویروس کرونا به دیگران پس از ۲۰ روز را ندارند. با این حال، یافته‌های جدید در تضاد با این ادعاست.

کد خبر : ۸۶۷۴۶
بازدید : ۹۴۳۸
ناقل بلند مدت کرونا چه کسانی هستند؟
دانشمندان آمریکایی اعلام کردند برخی بیماران می‌توانند در طولانی مدت ناقل کووید ۱۹ باشند. همه گیری کرونا به بزرگترین چالش بهداشتی جهان در یک قرن اخیر تبدیل شده است. هر روزی که از این همه گیری می‌گذرد ابعاد جدیدی از رفتار این ویروس از سوی دانشمندان کشف می‌شود. به تازگی متخصصان آمریکایی یک نمونه خاص در این زمینه را کشف کردند.

یک زن در ایالت واشنگتن بیش از ۷۰ روز ناقل ویروس کرونا بوده است بدون آنکه هیچ کدام از علائم بیماری را داشته باشد. این زن طی این مدت به راحتی ویروس را به دیگران منتقل کرده است. این زن ۷۱ ساله به لوکمیا (سرطان خون) مبتلا است. از آنجا که سیستم ایمنی این زن ضعیف است، نتوانسته است کووید ۱۹ را در بدن تشخیص دهد.

دانشمندان می‌گویند احتمالاً کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌توانند برای مدت زیادی نسبت به افراد معمولی ناقل ویروس کرونا بوده و آن را به دیگران منتقل کنند. پیش‌تر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده بود افرادی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند، توانایی انتقال ویروس کرونا به دیگران پس از ۲۰ روز را ندارند. با این حال، یافته‌های جدید در تضاد با این ادعاست.
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد برخی افراد با بیماری‌های مرتبط با نقص ایمنی می‌توانند به صورت بلند مدت شیوع دهنده کرونا در جامعه باشند. یکی از مقامات ارشد مرکز بیماری‌های واگیردار آمریکا در این زمینه می‌گوید:
از آنجا که همه گیری کووید ۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد، هر روز افراد بیشتری به این ویروس مبتلا می‌شوند. از این رو، بسیار اهمیت دارد بدانیم ویروس کرونا در بیماران دارای نقص ایمنی چگونه عمل می‌کند.

دانشمندان هنوز به دلیل قانع کننده‌ای برای مشاهده نشدن علائم کرونا در این بیمار باوجود آلوده بودن بدن وی در بلند مدت، دست نیافته اند. این موضوع رازی است که نیازمند تحقیقات بیشتر است.

براساس اعلام منابع رسمی تنها در آمریکا ۳ میلیون نفر به بیماری‌های نقص ایمنی مانند ایدز مبتلا هستند. از این رو، خطر شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در جامعه به دلیل وجود این افراد افزایش می‌یابد. هم اینک نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده و از این میان، ۲۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید