شگرد جدید گوشی دزدی از دانش آموزان!

شگرد جدید گوشی دزدی از دانش آموزان!

با خوشحالی وصف ناپذیری به طرف منزلشان دویدند تا لپ تاپ‌های نو را به اعضای خانواده خود نشان بدهند، اما وقتی با شادمانی پلاستیک‌های اطراف لپ تاپ را باز کردند تازه متوجه شدند که ماکت پلاستیکی لپ تاپ دریافت کرده و در دام یک شیاد سارق گرفتار شده اند.

کد خبر : ۸۶۸۵۵
بازدید : ۱۰۶۲۰
شگرد جدید گوشی دزدی از دانش آموزان!
با اعلام شکایت دو نوجوان ۱۵ ساله در مشهد، مشخص شد که گوشی دزدان، شگرد جدیدی را برای سرقت گوشی تلفن همراه دانش آموزان در حاشیه شهر آغاز کرده اند. ماجرای این پرونده چند روز قبل از آن جا آغاز شد که چند نوجوان دانش آموز از منازلشان بیرون آمدند و کنار دیواری در منطقه سپاد مشهد نشستند.
این نوجوانان هم محله‌ای که با یکدیگر دوست بودند، گوشی‌های هوشمند خود را از جیب هایشان بیرون کشیدند تا تصاویر و فیلم‌هایی را که ذخیره کرده بودند به یکدیگر نشان بدهند.
دقایقی بعد آن‌ها سرگرم گفتگو و تماشای تصاویر داخل گوشی یکدیگر شدند و از هر دری سخن می‌گفتند و می‌خندیدند در این هنگام مرد جوانی به نوجوانان کوچه نشین نزدیک شد و در حالی که سعی می‌کرد بسیار مودبانه و خیرخواهانه صحبت کند خطاب به دانش آموزان گفت: بچه‌ها چه کار می‌کنید؟
یکی از نوجوانان نگاهی به مرد مذکور انداخت و با لهجه خاص خودش گفت: هیچی! کلیپ‌ها و تصاویر شبکه‌های اجتماعی را نگاه می‌کنیم! مرد خوش برخورد که خیلی دوستانه با نوجوانان کنار آمده بود آرام آرام، اعتماد آنان را جلب کرد و از مدل و نوع گوشی‌های تلفن همراهشان پرسید.
هرکدام از دانش آموزان پاسخی به او دادند و مدل و نوع گوشی خودشان را گفتند. در میان این گفتگو‌ها ناگهان چهره مرد جوان در هم کشیده شد و او با آه و افسوسی که از نهادش برمی خاست تلاش کرد تا خود را غمگین و ناراحت نشان بدهد.
مرد مذکور با بغضی در گلو گفت: نباید فرزندان ما چنین وضعیتی داشته باشند! هرکدام از شما باید الان بهترین لپ تاپ و تبلت‌ها را داشته باشید! نه این که با گوشی‌های رنگ و رو رفته و دست دوم، درس بخوانید!

یکی از دانش آموزان نوجوان که از حرف‌های آن مرد به وجد آمده بود، در حالی که گوشی تلفن همراهش را خاموش می‌کرد خطاب به آن مرد گفت: شما چه می‌گویید! همین گوشی کارکرده را هم با هزار بدبختی تهیه کرده ایم تا از درس هایمان عقب نمانیم!
مرد یاد شده که دیگر به هدف پلید خود نزدیک شده بود، آهی عمیق کشید و گفت: من صاحب یک شرکت معتبر هستم که از مدتی قبل در جست وجوی دانش آموزان و نوجوانان بی بضاعت به حاشیه شهر و مناطق محروم می‌روم تا این گونه کودکان و نوجوانان را شناسایی کنم!
وجدانم قبول نمی‌کند که خیلی از بچه‌ها گوشی تلفن ندارند یا از گوشی‌های دست دوم استفاده می‌کنند! وقتی مطمئن شدم که آن‌ها وضعیت مالی خوبی ندارند، گوشی هوشمند کهنه و کارکرده آن‌ها را می‌گیرم و در عوض به آن‌ها لپ تاپ و تبلت‌های نو آکبند می‌دهم!
حالا هم که شما را دیدم، خیلی دلم به حالتان سوخت، گوشی هایتان را به من بدهید تا لپ تاپ‌های نو و بسته بندی شده به شما بدهم! مرد جوان در حالی که این سخنان را بر زبان می‌راند، به طرف موتورسیکلت رفت و دو دستگاه لپ تاپ پلاستیک پیچ را از داخل کارتن بیرون آورد و به دست نوجوانان داد.
دانش آموزان هم محله‌ای که ناباورانه و هاج و واج به یکدیگر نگاه می‌کردند در میان بهت و حیرت کارتن‌های حاوی لپ تاپ را از آن مرد جوان گرفتند و گوشی‌های تلفن همراه خودشان را به او دادند. در این هنگام مرد مذکور سوار موتورسیکلت شد و با خداحافظی از نوجوانان، به سرعت از آن محل دور شد.
هنوز مرد جوان مسافت زیادی را طی نکرده بود که دو نوجوان لپ تاپ هایشان را به دست گرفتند و با خوشحالی وصف ناپذیری به طرف منزلشان دویدند تا لپ تاپ‌های نو را به اعضای خانواده خود نشان بدهند، اما وقتی با شادمانی پلاستیک‌های اطراف لپ تاپ را باز کردند تازه متوجه شدند که ماکت پلاستیکی لپ تاپ دریافت کرده و در دام یک شیاد سارق گرفتار شده اند.
یکی از دو نوجوان مذکور که ۱۵ سال دارد و شکایت خود را در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرده است درباره چگونگی این ماجرا گفت: پدرم کارگر است و به سختی مخارج زندگی را تامین می‌کند، اما من او را مجبور کردم که یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند برایم بخرد، چون می‌خواستم نزد دوستانم کم نیاورم با آن که مادرم نیز با پاک کردن گل زعفران به پدرم برای هزینه‌های زندگی کمک می‌کند، ولی من به این وضعیت خانوادگی توجهی نداشتم تا این که گوشی تلفن را برایم خریدند، اما آن مرد شیاد این گونه فریبم داد و گوشی را به سرقت برد.
وقتی فهمیدم لپ تاپ آکبند، فقط یک ماکت پلاستیکی است بلافاصله سراغ دوستم رفتم که دیدم او هم گریه می‌کند!
به همین دلیل به کلانتری سپاد مشهد رفتیم و ماجرای سرقت را بازگو کردیم! گزارش خراسان حاکی است، با صدور دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) تلاش گسترده ماموران تجسس کلانتری سپاد با راهنمایی و نظارت سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) برای شناسایی و دستگیری این دزد شیاد آغاز شد.
قاضی حسینی در این باره به خانواده‌ها هشدار داد: با توجه به شگرد‌ها و ترفند‌های مختلف سارقان و کلاهبرداران باید بزرگ تر‌ها آموزش‌های لازم را به کودکان و نوجوانان بدهند تا به راحتی فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند. این مقام ارشد قضایی افزود: جوانان و نوجوانان نیز باید هوشیار باشند و به افراد ناشناس اعتماد نکنند چرا که احتمال دارد حوادث جبران ناپذیری رخ دهد.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر نیز خانواده‌ها مراقب فرزندان خود هنگام استفاده از فضا‌های مجازی باشند و خطرات و مضرات شبکه‌های مختلف اجتماعی را به آنان گوشزد کنند و توصیه‌های پلیسی را برای استفاده و مراقبت از گوشی تلفن همراه جدی بگیرند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید