دام سارق مسافرنما برای رانندگان

دام سارق مسافرنما برای رانندگان

در راه با چرب‌زبانی راننده را فریب می‌دادم. وقتی حسابی با او ارتباط صمیمی برقرار می‌کردم، نوشیدنی مسموم را تعارف می‌کردم. آن‌ها نیز، چون به من اعتماد کرده بودند، آبمیوه را می‌خوردند. بعد از اینکه بیهوش می‌شدند تمام اموال‌شان را سرقت می‌کردم.

کد خبر : ۸۷۰۸۲
بازدید : ۱۰۵۰۶
دام سارق مسافرنما برای رانندگان
مسافرنما بود. با چرب‌زبانی سعی می‌کرد رانندگان را فریب دهد. شگردش، تکراری بود. شیوه این روز‌های سارقان و زورگیران؛ نوشیدنی مسموم و بیهوش کردن رانندگان. با دستگیری این مرد که رانندگان زیادی را به دام انداخته بود، به درخواست بازپرس پرونده تصویر وی منتشر شد؛ بنابراین شاکیان می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

چندی قبل پرونده‌ای از سوی دادسرای ناحیه ۱۰ تهران به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. پرونده‌ای که در آن مردی خبر از سرقت اموالش را داده بود. این مرد هم با همان شگردی که این روز‌ها به صورت سریالی رخ می‌دهد، در دام یک مسافرنما گرفتار شده بود.

اظهارات نخستین شاکی
شاکی وقتی در مقابل کارآگاهان پلیس قرار گرفت، درباره ماجرای سرقتش گفت: «مرد جوانی را در غرب استان تهران به مقصد تهران به‌عنوان مسافر دربستی سوار خودروام کردم. در میان راه مرد جوان به بهانه خریدن آبمیوه درخواست کرد تا جلوی مغازه‌ای توقف کنم. بعد از آن او از خودرو پیاده و آبمیوه‌ای نیز برای من خرید.
پس از خوردن آن احساس خواب کردم. به آرامی در کنار جاده توقف کردم. دیگر هیچ چیز به یاد ندارم تا اینکه چشمانم را داخل بیمارستان باز کردم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم مسافر فریبکار با آبمیوه مسموم مرا بیهوش کرده و پول و وسایل باارزشم را ربوده است.»

شکایت‌های مشابه
با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. تلاش‌ها در این خصوص آغاز شد. هنگام تحقیقات پلیسی بود که رانندگان دیگری نیز به پایگاه پنجم این پلیس مراجعه کردند. آن‌ها با اعلام اظهارات مشابه خواستار شناسایی متهم شدند؛ بنابراین موضوع به صورت ویژه‌تری در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت.
تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا اینکه ماموران سرکلانتری پنجم مرد جوانی را به اتهام تهدید در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار دادند. آن‌ها همچنین در بررسی بیشتر تعدادی مدارک هویتی از وی کشف کردند.

در ادامه صاحبان مدارک هویتی به پایگاه پنجم دعوت شدند. آن‌ها متهم را سارق مسافرنما معرفی کردند. همچنین در رصد‌های اطلاعاتی هویت واقعی متهم شناسایی و مشخص شد. وی سابقه‌دار و پیش‌تر ۳ بار به جرم سرقت روانه زندان شده است.

اعتراف به سرقت‌های سریالی
در ادامه متهم تحت بازجویی قرار گرفت. او علاوه بر زورگیری به بیهوش کردن سریالی رانندگان خودرو‌های سواری و سرقت اموال‌شان اعتراف کرد: «چند وقتی است که این کار را شروع کرده‌ام. به‌عنوان مسافر سوار خودرو‌های مسافربر می‌شدم.
در راه با چرب‌زبانی راننده را فریب می‌دادم. وقتی حسابی با او ارتباط صمیمی برقرار می‌کردم، نوشیدنی مسموم را تعارف می‌کردم. آن‌ها نیز، چون به من اعتماد کرده بودند، آبمیوه را می‌خوردند. بعد از اینکه بیهوش می‌شدند تمام اموال‌شان را سرقت می‌کردم.»

سرهنگ کارآگاه «خیراله دولت خواه» رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اعلام این خبر گفت: «در حال حاضر درخواست انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ بنابراین رانندگانی که در یک‌سال گذشته به این شیوه اموال‌شان سرقت شده است، می‌توانند به دادسرای ناحیه ۱۰ تهران یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان آزادی، ابتدای بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید