سوناتا N لاین ۲۰۲۱؛ زیبا، خشن و اسپرت!

در قسمت موتور چند گزینه مختلف وجود دارد که به بازارهای هدف این مدل مربوط میشود. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک که این مجموعه ۱۵۸ اسب بخار خروجی و ۱۴۵ پوندفوت گشتاور دارد.
کد خبر :
۸۷۱۱۲
بازدید :
۱۵۳۳۸
مازیار دانیالی | برای علاقهمندان سوناتا طی روزهای گذشته یک رویداد جذاب خودرویی برگزار شد که طی آن تریم ان لاین مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. همانطور که میدانید تریم ان لاین در واقع نسخه پرفورمنس (تقویت شده منطبق با استاندارد کارخانهای هیوندای) محصولات هیوندای است که مدلهای مختلفی را نیز براساس آن معرفی کرده ای
اما سوناتا ان لاین ۲۰۲۱؛ یک سدان خوش ساخت با چهرهای تهاجمی است که طیف گستردهای از مخاطبان را هدف قرار میدهد. اینجا همچنان از گریل (جلوپنجره) با الگوی به اصطلاح "دهان ماهی" استفاده شده است. جزئیات اسپرت مانند ورودی هوا آبشش مانند در گوشههای بامپر (سپر) و عناصر کرومی نیز بر زیبایی کار افزوده اند.
در نمای جانبی علاوه بر خط شانه اثر گذار، رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی نیز طراحی فوق العاده زیبایی دارند. در نمای عقب نیز چراغ اصلی مرتبط و باریک همراه با دیفیوزر و خروجیهای اگزوز کرومی دوقلو خبر از پیشرانهای قدرتمند میدهند!
کابین؛ یک رسم دائمی!
هیوندای همانند گذشته در زمینه ارائه یک کابین باکیفیت و کاربردی به خوبی عمل کرده است. در این قسمت علاوه بر کیفیت مناسب مواد اولیه بخشهای مختلف میتوان به امکاناتی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نشانگر آمپر، نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم سرگرمی، سیستم صوتی از برند حرفهای بوز، تهویه صندلی ها، شارژ بی سیم، سیستم تهویه اتوماتیک و ... اشاره کرد.
ایمنی؛ یک سفارش کامل!
در این قسمت باید به موارد مقابل اشاره کرد: دوربین با پوشش ۳۶۰ درجه، سامانه پارک خودکار (با استفاده از ریموت خودرو و بدون حضور در کابین میتوانید خودرو را پارک کنید) و سیستم ترمز خودکار در دنده عقب، تشخیص هوشمند عابر، سنسورهای هشدار اطراف خودرو هنگام پارک، دستیار رانندگی در بزرگراه و سیستم کروز کنترل هوشمند (که خودرو را بصورت اتوماتیک بین خطوط نگه داشته و در عین حال فاصله با خودروهای دیگر را نیز حفظ میکند)، صندوق عقب با عملکرد درب هوشمند، تهویه هوشمند سرد و گرم برای صندلیهای جلو، دوربین دید عقب با هدایتگرهای داینامیک و ...
پیشرانه؛ داغ و آتشین!
اینجا میخواهیم در رابطه با مهمترین ویژگی ان لاین و لوگوی این برند صحبت کنیم؛ جائیکه انتظار از سوناتا در مقایسه با نسخههای استاندارد آن کاملا افزایش مییابد.
برای سوناتای استاندارد داریم:
در قسمت موتور چند گزینه مختلف وجود دارد که به بازارهای هدف این مدل مربوط میشود. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک که این مجموعه ۱۵۸ اسب بخار خروجی و ۱۴۵ پوندفوت گشتاور دارد. موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۸۱ پوندفوت. موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۹۵ پوندفوت.
در رابطه با N لاین:
برای این نمونه از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری با ۲۹۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۱۱ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه هماهنگ میشود.
آمار مصرف سوخت برای سوناتای ان لاین ۲۰۲۱ با ۱۶۱۱ کیلوگرم وزن و عدم حضور سامانه تمام چرخ محرک برابر است با: هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۰.۲ لیتر، در بزرگراه ۷.۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۷ لیتر.
اما سوناتا ان لاین ۲۰۲۱؛ یک سدان خوش ساخت با چهرهای تهاجمی است که طیف گستردهای از مخاطبان را هدف قرار میدهد. اینجا همچنان از گریل (جلوپنجره) با الگوی به اصطلاح "دهان ماهی" استفاده شده است. جزئیات اسپرت مانند ورودی هوا آبشش مانند در گوشههای بامپر (سپر) و عناصر کرومی نیز بر زیبایی کار افزوده اند.
در نمای جانبی علاوه بر خط شانه اثر گذار، رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی نیز طراحی فوق العاده زیبایی دارند. در نمای عقب نیز چراغ اصلی مرتبط و باریک همراه با دیفیوزر و خروجیهای اگزوز کرومی دوقلو خبر از پیشرانهای قدرتمند میدهند!
کابین؛ یک رسم دائمی!
هیوندای همانند گذشته در زمینه ارائه یک کابین باکیفیت و کاربردی به خوبی عمل کرده است. در این قسمت علاوه بر کیفیت مناسب مواد اولیه بخشهای مختلف میتوان به امکاناتی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نشانگر آمپر، نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سیستم سرگرمی، سیستم صوتی از برند حرفهای بوز، تهویه صندلی ها، شارژ بی سیم، سیستم تهویه اتوماتیک و ... اشاره کرد.
ایمنی؛ یک سفارش کامل!
در این قسمت باید به موارد مقابل اشاره کرد: دوربین با پوشش ۳۶۰ درجه، سامانه پارک خودکار (با استفاده از ریموت خودرو و بدون حضور در کابین میتوانید خودرو را پارک کنید) و سیستم ترمز خودکار در دنده عقب، تشخیص هوشمند عابر، سنسورهای هشدار اطراف خودرو هنگام پارک، دستیار رانندگی در بزرگراه و سیستم کروز کنترل هوشمند (که خودرو را بصورت اتوماتیک بین خطوط نگه داشته و در عین حال فاصله با خودروهای دیگر را نیز حفظ میکند)، صندوق عقب با عملکرد درب هوشمند، تهویه هوشمند سرد و گرم برای صندلیهای جلو، دوربین دید عقب با هدایتگرهای داینامیک و ...
پیشرانه؛ داغ و آتشین!
اینجا میخواهیم در رابطه با مهمترین ویژگی ان لاین و لوگوی این برند صحبت کنیم؛ جائیکه انتظار از سوناتا در مقایسه با نسخههای استاندارد آن کاملا افزایش مییابد.
برای سوناتای استاندارد داریم:
در قسمت موتور چند گزینه مختلف وجود دارد که به بازارهای هدف این مدل مربوط میشود. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک که این مجموعه ۱۵۸ اسب بخار خروجی و ۱۴۵ پوندفوت گشتاور دارد. موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۸۱ پوندفوت. موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۹۵ پوندفوت.
در رابطه با N لاین:
برای این نمونه از پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری با ۲۹۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۱۱ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه هماهنگ میشود.
آمار مصرف سوخت برای سوناتای ان لاین ۲۰۲۱ با ۱۶۱۱ کیلوگرم وزن و عدم حضور سامانه تمام چرخ محرک برابر است با: هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۰.۲ لیتر، در بزرگراه ۷.۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۷ لیتر.
قیمت پایه این محصول برابر با ۳۳۲۰۰ دلار و در نمونهای که تصاویر آن را مشاهده کردید ۳۴۳۹۵ دلار است.
۰