در زمستان چگونه ورزش کنیم؟

در زمستان چگونه ورزش کنیم؟

هدفی برای خودتان تعیین کنید که شما را به هیجان بیاورد و این همان چیزی است که باعث می‌شود حتی در روز‌های سرد و تاریک و نمناک هم همت کنید و از خانه بیرون بزنید.

کد خبر : ۸۷۱۹۶
بازدید : ۱۰۲۰۹
در زمستان چگونه ورزش کنیم؟
هرچه روز‌ها سرد‌تر و شب‌ها طولانی‌تر می‌شود انرژی و انگیزه برای بیرون رفتن و ورزش کردن کمتر می‌شود؛ اما فرارسیدن زمستان نباید به معنی تغییر برنامه‌های ورزشی باشد.

با رعایت این سه قانون ساده، برنامه ورزش خود را حتی در زمستان تضمین کنید، فقط کافیست کفش‌های‌تان را بپوشید و شروع کنید.

ورزشی که دوست دارید، پیدا کنید
ژوزفین پری، روانشناس ورزشی می‌گوید بیشتر ما صبح‌ها اگر از فعالیتی لذت ببریم احتمال بیشتری دارد تا آن را انجام و ادامه دهیم. او اضافه می‌کند که هرچند گاهی اوقات حتی کاری که از آن لذت می‌بریم و دوست داریم هم نمی‌تواند ما را وادارد از خانه بیرون برویم.

"گاهی حتی حوصله ورزش مورد‌علاقه‌تان را هم ندارید، گاهی هوا خیلی بد است، در چنین مواردی توصیه می‌کنم ۱۰ دقیقه بیرون بروید، چون وقتی همت کنید و بیرون بروید و خودتان را گرم کنید، معمولاً به ورزش ادامه می‌دهید. مشکل‌ترین قسمت کار بیشتر اوقات همین همت کردن و بیرون رفتن است".

با دوستان همراه شوید
آپریل لوگان می‌گوید در روز‌هایی که هوا زود تاریک می‌شود، حفظ امنیت در ورزش شبانه خیلی مهم است. او توصیه می‌کند زمان ورزش کردن خود را عوض کنید و اگر نمی‌توانید این کار را بکنید با چند نفر از آدم‌های هم‌فکر همراه شوید و باهم ورزش کنید.

"اگر بتوانید با دوستی همراه شوید یا به گروه پیاده‌روی بپیوندید کسی را خواهید داشت که اگر در خانه بمانید شما را از خانه بیرون بکشد .ژوزفین معتقد است:"شما دوست‌تان را تنها رها نمی‌کنید".

"داشتن دوست و همراه نه فقط شما را وادار می‌کند بیرون بروید و ورزش کنید بلکه احساس تعلق و وابستگی به قبیله و گروه را هم به شما می‌دهد. اگر برای شما ورزش و فعالیت بدنی در ماه‌های زمستان ممکن نباشد، ژوزفین و آپریل هر دو توصیه می‌کنند چنین احساس همراهی و رفاقتی را به صورت آنلاین پیدا کنید".

ژوزفین می‌گوید:"ورزش به صورت آنلاین هم جالب است؛ برای این منظور بعضی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی عالی است و به شما انگیزهٔ خوبی می‌دهد".

برای خودتان هدفی تعیین کنید
اگر در ذهن خود هدفی برای ورزش کردن تعیین کنید یافتن انگیزه برای ورزش آسان‌تر می‌شود. این هدف ممکن است رقابت در مسابقه، آمادگی برای دویدن مسافتی مشخص یا به قصد جمع‌آوری کمک‌های مالی و حتی شاید کم کردن مقداری از اضافه‌وزن دوران قرنطینه باشد.

همانطور که ژوزفین می‌گوید:"هدفی برای خودتان تعیین کنید که شما را به هیجان بیاورد و این همان چیزی است که باعث می‌شود حتی در روز‌های سرد و تاریک و نمناک هم همت کنید و از خانه بیرون بزنید".
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید