بهترین "مزدا ۳" تاریخ جهان

بهترین "مزدا ۳" تاریخ جهان

خودروساز ژاپنی در حالی روی مزدا ۳ موتور ۲۵۰ اسبی نصب کرده که این محصول امسال جایزه بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ در صنعت خودرو را به خود اختصاص داده است.

کد خبر : ۸۷۵۷۲
بازدید : ۱۹۵۰۳
بهترین مزدا ۳ تاریخ
فرادید | مزدا ورای احساسات عامه حرکت می‌کند و با وجود طبع روشنفکرانه طراحانش همواره در شمار زیباترین خودرو‌های جهان است. با این حال برگشت این محصول به موتور توربو بعد از یک دهه چیزی در حد یک نمایش تکراری از کارگردانی مشهور بوده که حوصله ساخت نمایشی تازه را نداشته است.
کریس والتون خبرنگار موتورترند بعد از راندن مدل ۲۰۲۱ مزدا ۳ می‌گوید فرمان کمی بی‌احساس و برخی عملکرد‌ها ضعیف است گرچه شتاب‌گیری آنقدر خوب است که می‌توانم بگویم نسخه توربو انگار مزدا ۳ را از خواب بیدار کرده است. این اتفاق بزرگی است که در پایان یک سال رویایی رخ داده است.
بهترین

شرکت مزدا سال را در حالی با بحران کرونا آغاز کرد که همان ابتدا در شهر هیروشیما جایزه مهمی را بابت بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ جهان دریافت کرد. البته مزدا ۳ جدید از سطح یک خودرو زیبا و باکیفیت جلوتر نمی‌رود.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
مزدا ۳ در نسل تازه خود به شدت مورد توجه منتقدان و رسانه‌ها قرار گرفته و در ماه‌های گذشته جوایزه جهانی بسیاری را در صنعت خودرو به دست آورده، اما این خودرو هرگز رقیب محصولی برجسته نظیر هوندا سیویک تایپ آر نیست.
این شرکت ده سال پیش با هدف زمین‌گیر کردن فورد فوکوس ST و سوبارو XRX sti کاری را کلید زد که از ابتدا محکوم به شکست بود.
نصب موتور توربو تنها یکی از ده‌ها مرحله‌ای است که یک خودروساز برای ساخت محصولی ورزشی باید صرف کند؛ بنابراین ما همینجا تکلیف خود را با مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ مشخص می‌کنیم و با استناد به گزارش‌های موتورترند و کار اند درایور، مزدا ۳ توربو را یک محصول جذاب می‌نامیم. مهمترین نقاط قوت و دستاورد‌های مزدا ۳ عبارتند از:
بهترین مزدا ۳ تاریخ
یک؛ زیبایی
تقریبا کسی در این موضوع شک ندارد که کار تیم طراحان مزدا روی نسل تازه سری ۳ عالی است. همین هم باعث شد تا این خودرو سرانجام در مراسمی، لوح یادبود و تندیس WCDOTY را دریافت کند. این جایزه به طور مشترک به ایکئو مائدا مدیر بخش طراحی جهانی مزدا و نیز یاسوتاکه سوشیدا مدیر پروژه طراحی مزدا ۳ اهدا گشت.
این جایزه که از سال ۲۰۰۴ از سوی ۲۵ ژورنالیست در ۴ گوشه جهان پایه‌گذاری شده، یکی از مهمترین رویداد‌های صنعت خودرو در حوزه معرفی محصولات برتر است و دفتر مرکزی آن در شهر تورنتو کانادا قرار دارد.
مزدا که از سال ۲۰۰۴ تا کنون بار‌ها محصولاتش برای دریافت جایزه خودرو سال و یا بهترین طراحی سال در این رویداد حضور داشته‌اند، پیشتر تنها دو بار جایزه اصلی این جشنواره یعنی جایزه خودرو سال جهان را به خود اختصاص داده است. بار اول با محصول جذاب مزدا ۲ در سال ۲۰۰۸ و بار دوم با نسل آخر خودرو MX-۵ میاتا در سال ۲۰۱۶.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
دو؛ فلسفه ساخت مزدا ۳
اصالت همواره بخش بزرگی از فلسفه ساخت مزدا را تشکیل داده است. این شرکت سال‌هاست با تمرکز روی اصول معماری ژاپنی، فلسفه تولید محصولاتش را با نام کودو معرفی کرده و هر بار با تحول در آن به بهترین نتیجه ممکن دست می‌یابد.
در کانون این فلسفه عبارت انگلیسی " less is more " به معنی " هرچه کمتر، بهتر" به چشم می‌خورد. عبارتی که از ایده مینیمالیستی طراحی محصولات مزدا دفاع کرده و در دپارتمان طراحی این شرکت به کار گرفته می‌شود. در این نگرش طراحان سعی می‌کنند با کمترین خطوط بیشترین اغراق و حجم پردازی را در بدنه ایجاد کنند و نسل تازه مزدا ۳ نثطه اوج این ایده است.
بازی جالب طراحان با نور و سایه از طریق همین خطوط اندک و حجم‌های صریح از مزدا ۳ جدید یک محصول جذاب و مهیج ساخته که همه را در اولین نگاه شیفته خود می‌سازد. البته نسخه سدان زیبایی بیشتر و نسخه هاچ‌بک احساسات جذاب تری را به بیننده منتقل می‌کند.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
سه؛ کیفیت ساخت اتاق
کابین مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ در کلاس خودرو‌های اقتصادی کاملا یک استثناست و حتی می‌تواند رقیب آئودی A۳ و بنز A کلاس باشد. البته بخش عقب هنوز کمی تنگ است و برخی قطعات اتاق کیفیت لازم را ندارند. اما طرح کلی و چیدمان و مواد بکاررفته بسیار دقیق انتخاب شده‌اند.
نسخه پریمیوم پلاس که برای نسخه‌های ۲۰۲۱ تدارک دیده شده آنقدر خوشایند است که کاستی‌های جنبه اسپورت مزدا ۳ را فراموش می‌کنید.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
این تریم از دوربین دید ۳۶۰ درجه و سامانه ترافیک جم اسیست تا هد آپ دیسپلی، سینمای خانگی، سیستم صوتی مارک بوز، چراغ‌های LED و فرمان چرمی گرمکن‌دار را به قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار می‌دهد. در کل نشستن در اتاق نسخه ۲۰۲۱ مزدا ۳ توربو اتفاق دلپذیری است که آنرا برای شما آرزو میکنیم.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
چهار؛ من هم توربو هستم
استفاده از موتور توربو طی سال‌های اخیر به شدت در بین خودروسازان رواج پیدا کرده و دلایل مشخصی هم دارد. قدرت بیشتر، مصرف کمتر و هیجان رانندگی بالاتر با حجمی مشخص برای یک پیشرانه، موتور‌های توربو را به بازیگران مهم بازار خودرو در این روز‌ها بدل ساخته است.
مزدا ۳ نیز با توجه به همین نکته سعی در ورود به بخش تازه‌ای از بازار نموده که پیشتر آن را امتحان کرده بود. موتور ۲.۵ لیتری توربو مزدا ۳ در نسخه ۲۰۲۱ دقیقا ۲۵۰ اسب قدرت تولید می‌کند که رقم مناسبی است و ظاهرا برای گلف GTi و طیف وسیعی از رقبا دردسرساز است.
البته همه چیز از شتاب گیری تا خشونت موتور و صدای آن طبق فرمول انجام گرفته و خوشایند است، اما کمتر کسی می‌تواند لقب اسپورت را به این ژاپنی جذاب و نسبتا لوکس بدهد. ما صرفا توصیه می‌کنیم از داشتن مزدا ۳ توربو ۲۰۲۱ لذت ببرید.
بهترین مزدا ۳ تاریخ
بهترین مزدا ۳ تاریخ
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خوشگله

  • ناشناس ارسالی در

    خوشگل منه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید