پیشگیری از سرطان با میوه و سبزیجات

پیشگیری از سرطان با میوه و سبزیجات

به گفته پزشک، گروه آنتی اکسیدان‌های ترپن و همچنین کاروتنوئید‌های موجود در آن وجود دارد که لیکوپن از جمله آن‌ها است. گوجه فرنگی سرشار از این ماده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۲
بازدید : ۹۲۸۰
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
پیشگیری از سرطان با میوه و سبزیجات
 
ناتالیا دنیسووا، پژوهشگر مرکز فدرال تحقیقات تغذیه و بیوتکنولوژی روسیه اعلام کرد مواد غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان به محافظت از بدن در برابر تومور‌های سرطانی کمک می‌کنند.

وی توضیح داد سلول به دلیل فرآیند اکسیداسیون در غشای خود، که می‌تواند تحت تأثیر اشعه، استرس و بسیاری از عوامل دیگر رخ دهد، شروع به فروپاشی می‌کند. به گفته این متخصص، آنتی اکسیدان‌ها از این روند جلوگیری می‌کنند و از سلول‌ها محافظت می‌کنند، "یعنی نوعی اثر ضد توموری دارند. "

دنیسوا گفت، ویتامین‌های C، E و همچنین بتاکاروتن آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. از جمله روغن نباتی، به ویژه روغن آفتابگردان و آجیل سرشار از ویتامین E هستند. ویتامین C به مقدار زیاد در کیوی، گل رز، مویز سیاه و فلفل قرمز و همچنین سیب زمینی و پیاز یافت می‌شود.

به گفته پزشک، گروه آنتی اکسیدان‌های ترپن و همچنین کاروتنوئید‌های موجود در آن وجود دارد که لیکوپن از جمله آن‌ها است. گوجه فرنگی سرشار از این ماده است. لیکوپن به ویژه برای مردان مهم است و خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.
 
پیشگیری از سرطان با میوه و سبزیجات
سبزیجات و میوه‌های نارنجی و قرمز رنگ حاوی کاروتنوئید‌ها هستند و انواع مختلف کلم حاوی تیول‌ها (ترکیبات فیتو) می‌باشند که برای پیشگیری از تومور‌های هورمونی مهم هستند.
 

بیشتر بخوانید:
 
 

 
سبزیجات همچنین حاوی پلی فنول و کپسایسین هستند، در حالی که قهوه و چای حاوی تانن هستند. چای سبز و همچنین سیب، آلو، تمشک و سایر توت‌ها سرشار از کاتچین هستند؛ و لوبیا، غلات و کتان و دانه کنجد حاوی لینگالین است، توت بنفش حاوی آنتوسیانین است؛ بنابراین، پزشک توصیه می‌کند توت را به فرنی اضافه کنید، و برای ناهار سالاد بخورید.
 
علاوه بر این، طبق گفته دنیسوا، برخی از سبزیجات فرآوری شده از سبزیجات خام سالم ترند، مانند ترشی کلم که دارای ویتامین C و همچنین اسید لاکتیک زیادی است.
 
پیشگیری از سرطان با میوه و سبزیجات
این متخصص تغذیه پیشنهاد کرد که میوه را به عنوان میان وعده عصرانه میل شده و برای شام یک خورشت گیاهی یا کلم بروکلی تهیه شود. به آن‌ها می‌توانید ماهی دریایی بخارپز شده اضافه کنید که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا است.

با این حال، به گفته این متخصص، برای محافظت در برابر تومور‌ها نباید فقط یک نوع غذا را در رژیم غذایی گنجاند، چون فقط رژیم غذایی متعادل با مواد مختلف فعال بیولوژیکی از سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین، به گفته وی، باید به یاد داشته باشیم که غذا دارو نیست و فقط خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.
 
علاوه بر این، برای پیشگیری از بیماری‌ها، لازم است که به طور منظم تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و با پزشک مشورت کنید.
 
منبع: اسپوتنیک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین