بهترین کتاب‌های انگیزشی جهان

بهترین کتاب‌های انگیزشی جهان

بهترین کتاب‌های انگیزشی دنیا در زمینه‌های گوناگونی تهیه شده‌اند؛ اما همگی تأثیر یکسانی دارند. آن‌ها به خواننده نیرویی می‌دهند که با آن هرآنچه می‌خواهند، از جهان به‌دست آورند

کد خبر : ۸۷۸۹۰
بازدید : ۵۱۴۶
بهترین کتاب های انگیزشی جهان
فرادید | چه انگیزش در اثر تجربه زندگی به‌وجود بیاید، چه از مشاوره‌ای عاقلانه با یک دوست یا نوعی ترغیب درونی عمیق، در نظر بسیاری از ما دیرفهم و رازآلود است؛ اما وقتی بروز می‌کند، زندگی تغییر می‌کند. خوشبختانه، بسیاری از نویسندگان در کتاب‌های انگیزشی‌ای که نوشته‌اند توضیح داده‌اند چگونه می‌توانید انگیزش را در زندگی‌تان ایجاد کرده و بروز دهید.

بهترین کتاب‌های انگیزشی دنیا در زمینه‌های گوناگونی تهیه شده‌اند؛ اما همگی تأثیر یکسانی دارند. آن‌ها به خواننده نیرویی می‌دهند که با آن هرآنچه می‌خواهند، از جهان به‌دست آورند. این کتاب‌ها به ما آموزش می‌دهند، ایده می‌دهند و به ما الهام می‌بخشند تا بیرون برویم و در جهان تأثیر بگذاریم. یکی از این کتاب‌ها را بخوانید و بعد بیرون بروید و کار بزرگی کنید.

راه دشوار آزادی - نلسون ماندلا
بهترین کتاب های انگیزشی جهان
ماندلا یکی از الهام‌بخش‌ترین شخصیت‌ها در تاریخ معاصر است و کتاب زندگی‌نامه‌اش یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی است. داستان امید و صلح ماندلا عمق شجاعت و وسعت بلایایی را که او مجبور بود در دستان دولت آپارتاید آفریقای جنوبی تحمل کند، نشان می‌دهد. ماندلا همه عذاب‌ها را برای تضمین منصب ریاست‌جمهوری مردمش تحمل کرد و برندۀ جایزۀ صلح نوبل نیز شد. داستان زندگی او نشان می‌دهد که تغییرات را می‌توان به‌صورت قانونی درآورد؛ حتی برخلاف همۀ احتمالات.

انسان در جست‌وجوی معنای غایی - ویکتور فرانکل
بهترین کتاب های انگیزشی جهان
ویکتور فرانکل براساس تجربیاتی که در دوران زندانی بودنش در اردوگاه مرگ نازی‌ها به‌دست آورده، این سؤال را می‌پرسد: «چرا برخی از ما از رویداد‌ها جان سالم به‌درمی‌برند و برخی می‌میرند؟» فرانکل توضیح می‌دهد که تفاوت در مفهوم معنا و هدف است. نهایت سختی مصیبتی که به فرانکل وارد شده باورپذیر نیست؛ اما این مصیبت به او حکمت و خردی داده است که خودش را در همۀ صفحه‌های کتاب نشان می‌دهد.

این کتاب می‌آموزد که چگونه با رنج‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی روبرو شویم و زندگی هدفمندی برای خود بسازیم که در نهایت، با وجود شکست‌ها و تنزل‌هایش، شادی بیشتری برایمان به ارمغان بیاورد.

جاناتان مرغ دریایی - ریچارد باخ

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
این داستان حیوانات ماندگار دربارۀ خوبی انتخاب مسیر شخصی و دنبال کردن رویا‌ها است. این کتاب زمانی پرفروش‌ترین داستان نیویورک‌تایمز بود. کتاب ریچارد باخ یک مورد انگیزه‌بخش برای فردگرایی است که به‌روشی سرگرم‌کننده بیان شده است.

کیمیاگر - پائولو کوئیلو

بهترین کتاب های انگیزشی جهان کوئیلو در این کتاب داستانی بسیار دوست‌داشتنی و کلاسیک را تعریف می‌کند که به‌ظاهر قصه‌ای نسبتاً ساده از سفر یک چوپان است؛ اما در واقع با نماد‌هایی عمیق و پیام‌هایی روشنگرانه دربارۀ زندگی و هدف پر شده است. این کتاب سیر درونی دارد و به مخاطب کمک می‌کند بفهمد فراتر از زندگی‌اش چه می‌خواهد و هدف واقعی‌اش چیست. به‌علاوه، کوئیلو بسیار زیبا می‌نویسد.

سه‌شنبه‌ها با موری - میچ آلبوم

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
سه‌شنبه‌ها با موری داستان مرد جوانی به‌نام میچ را می‌گوید که که با مربی‌اش که در بستر مرگ افتاده، پس از مدت‌ها دوباره ارتباط برقرار می‌کند. او می‌داند که زمان رفتنش نزدیک است و میچ مکرراً، او را در ماه‌ها پایان عمرش می‌بینید و هر بار، درس‌های ارزشمند و خرد منعکس‌شدۀ او را دربارۀ زندگی می‌آموزد.

هنر ظریف بی‌خیالی - مارک منسون

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
مارک منسون با صراحت و بی‌پرده، توصیه‌های فیلسوفانه و آگاهانه‌ای برای زندگی در ژانر خودیاری می‌دهد. او در کتابش دربارۀ فضیلت تعهد، محدود کردن تمرکز شخص و تعریف مجدد آنچه در دنیای افزایش حواس‌پرتی‌ها و اطلاعات مهم است، بحث می‌کند. شما با خواندن این کتاب برانگیخته می‌شوید تا مسیر خودتان را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید چه چیزی برایتان اهمیت دارد و خودتان را در کار رها کنید.

مانع مسیر است - رایان هالیدی

بهترین کتاب های انگیزشی جهان هالیدی در کتابش ۱۰۱ درس اصلی براساس اصول اساسی مکتب فلسفی روم باستان، رواقی‌گری (ستاوندی) ارائه می‌دهد (که احیای مناسبی برای آن پس از گذشت سال‌هاست). رواقی‌گری نظام عملیاتی فلسفی یک امپراطوری بود که زمانی جهان غرب را تسخیر کرد.

«مانع مسیر است» کتابی بسیاری کاربردی و روشنگرانه است که نشان می‌دهد چگونه یک مکتب فکری تحت‌تأثیر درمان شناختی‌رفتاری، زندگی شما را با ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر مقابل مشکلات و تمایل بیشتر به پذیرش چالش‌ها و رویارویی با ترس‌ها، غنی‌تر می‌کند. رایان هالیدی با نوشتن «مانع مسیر است» یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی جهان را نوشته است.

انگیزه - دنیل اچ. پینک

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
نویسندۀ کتاب‌های کسب‌وکار، دنیل پینگ، افسانه‌های رایج دربارۀ انگیزش در محیط کار را رد می‌کند و نشان می‌دهد که مدل‌های منسوخ‌شدۀ تشویق ممکن است بیشتر آسیب برسانند تا این‌که مفید واقع شوند. پینک با تحقیقی دقیق، مشخص می‌کند محرک‌های اصلی ما بیشتر با درونی‌ترین نیازهایمان برای استقلال شخصی، خودشکوفایی و خدمت به دیگران همسو هستند.

این کتاب به شما نشان می‌دهد که دربارۀ انگیزش چگونه فکر می‌کنید و مسیر درستی قرارتان می‌دهد تا آن را آسان‌تر در زندگی شخصی و کاری‌تان بیابید.

درس زندگی: سایکوسیبرنتیک - ماکسول مالتز

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
این کتاب کلاسیک از دهۀ شصت میلادی تاکنون، همچنان به‌طور گسترده‌ای خوانده می‌شود و محبوبیتش را مدیون پیام ساده‌اش است: بهبود خودانگاره (self image) به‌منظور ایجاد نتایج در زندگی‌ای که واقعاً می‌خواهیم. گرچه بسیاری این کتاب را به اتهام شبه‌علم بودن نقد می‌کنند، افراد موفق زیادی از آن با نام نقطۀ عطف زندگی‌شان یاد کرده‌اند.

مالتز در کتابش نشان می‌دهد که داستان‌هایی که ما دربارۀ خودمان می‌گوییم، برای دستیابی به اهدافمان، شادی‌مان و انگیزه‌مان ضروری و بنیادی هستند. او به‌دنبال روشی برای بازنویسی این داستان‌هاست تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم.

جادوی فکر بزرگ - دیوید جوزف شوارتس

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
یکی دیگر از کتاب‌های کلاسیک محبوب انگیزشی جادوی فکر بزرگ است. دیوید شوارتس در این کتاب به مخاطب از روش‌های مختلفی بینش عملی را می‌آموزد تا در بهبود زندگی‌اش به‌کار گیرد. خواندن این کتاب موجب انعطاف فکر شده تا هرآنچه برای زندگی‌مان امکان‌پذیر است و هرآنچه در زندگی‌مان داریم، مجدداً بررسی کنیم.

رهبر بدون سِمت - رابین شارما

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
این کتاب به‌معنای واقعی یک گوهر است؛ یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی. رهبر بدون عنوان توانایی این را دارد که به مردم کمک کند تا باور کنند می‌توانند بدون در نظر گرفتن عناوینشان، بیشتر از موقعیت فعلی زندگی‌شان در امور مشارکت کنند و رتبۀ اجتماعی‌شان بالاتر برود. این کتاب الهام‌بخش شما را به‌سوی جایی می‌برد که واقعاً شایستۀ آن هستید، نه جایی که فعلاً، در آن قرار دارید.

نبرد هنرمند - استیون پرسفیلد

بهترین کتاب های انگیزشی جهان
استیون پرسفیلد این کتاب روشن‌کننده و غیر داستانی را برای هنرمندان، اهل تجارت و هرکسی که کار خلاقانه‌ای انجام می‌دهد، نوشته است تا به آن‌ها نشان دهد چگونه می‌توانند با کشمکش برای خلق کردن مواجه شوند. چه یک نویسنده که می‌خواهد در صفحه‌های سفید کاغذ بدرخشد، چه برنامه‌نویسی که می‌خواهد در صفحه‌نمایش سفید بدرخشد، همۀ ما وقتی تلاش می‌کنیم چیز جدیدی را به دنیا اضافه کنیم، مشکلات مشابهی داریم.

نه فقط برای هنرمندان، این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه ما اغلب از انجام دادن کار‌های خلاقانه در صد‌ها روشی که خودشان را در طول زندگی‌مان ظاهر می‌کنند، بازداشته می‌شویم. بعد از خواندن این کتاب احساس می‌کنید مجبورید چیزی بسازید.

بیندیشید و ثروتمند شوید - ناپلئون هیل

بهترین کتاب های انگیزشی جهان همه دربارۀ این کتاب شنیده‌اند و آن را یکی از بهترین کتاب‌های خودسازی می‌شناسیم که تاکنون نوشته شده است. شاید قرار گرفتن این کتاب در قفسه بهترین کتاب‌های انگیزشی و موفقیت موجب شده باشد که مردم دید خوبی به آن نداشته باشند.

اما دلیل این‌که این کتاب در فهرست بیست‌تایی ما قرار گرفته، این است که کمک می‌کند باور کنیم که می‌توانیم ثروتمند شویم و این نخستین و مهم‌ترین قدم است و این‌که کنترل فکر خود را در دست بگیریم تا به آینده‌ای با وفور نعمت دست یابیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید