تصاویر/ رم ۱۸۰ سال قبل

تصاویر/ رم ۱۸۰ سال قبل

این مکان‌های نمادین از ۱۸۰ سال پیش تغییر اندکی کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد تصاویر قدیمی همین دیروز از رم ثبت شده است.

کد خبر : ۸۷۹۳۰
بازدید : ۱۶۸۶۴
فرادید | مجموعه‌ای از تصاویر قدیمی از رم قرار است در روز ۷ دسامبر در یک حراجی در کلن آلمان به فروش برسد. گمان می‌رود این تصاویر، قدیمی‌ترین تصاویری است که از رم موجود است. کارشناسان بهای این مجموعه را در حدود ۱۳۰۰۰۰ یورو اعلام کرده‌اند.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی‌میل، این مجموعه که شامل ۷۸‌تصویر است مابین سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۰ ثبت شده که برخی از آن‌ها توسط عکاسان پیشگام قرن گرفته شده‌اند. این تصاویر بنا‌های تاریخی و قدیمی شهر رم شامل کلوسئوم و فواره تروی را به تصویر کشیده است که امروز برای گردشگران تصاویری آشنا هستند.

این مکان‌های نمادین از ۱۸۰ سال پیش تغییر اندکی کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد تصاویر قدیمی همین دیروز از رم ثبت شده است. این تصاویر را یک زوج اروپایی که به تصاویر قدیمی علاقه‌مند هستند طی سال‌ها در یک مجموعه گردآوری کرده‌اند. پیش‌بینی‌شده این مجموعه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند.

یکی از بهترین تصاویر این مجموعه عکس‌هایی از درون و بیرون کلسئوم است. انجمن رومی، تعدادی کلیسا، کاخ و میدان نیز در این تصاویر دیده می‌شود که جزو بهترین‌های این مجموعه هستند. این تصاویر را تعدادی از حرفه‌ای‌ترین نخستین عکاسان ثبت کرده‌اند. این عکس‌ها یک دهه بعد از اختراع عکاسی ثبت شده است.

برخی از عکاسان پیشگام افراد ثروتمندی مانند جیاکومو کازانو، فردریک فلشرون، یوجین کانستانت، جیمز اندرسون و رابرت مک‌فرسون بودند که با تور‌های پرزرق و برق اروپایی سفر می‌کردند. ‌آن‌ها تصاویر ثبت شده را به مشتریان ثروتمند از گردشگران تا علاقه‌مندان به هنر می‌فروختند.

مارن کلینج، یک کارشناس عکس در حراجی کلن می‌گوید: «این مجموعه بسیار ویژه است. زوجی که این مجموعه را گردآوری کرده‌اند بسیار وسواس به خرج داده و فقط تصاویری که از استاندارد بالایی برخوردار بودند را به مجموعه افزوده‌اند.»

«این تصاویر تکنیک‌های اولیه عکاسی در رم را بازنمایی می‌کند. این تصاویر به شدت نادر هستند. این آثار به روز‌های نخست شکل‌گیری این رسانه بازمی‌گردد و بسیاری از عکس‌هایی که در آن سال‌ها ثبت شده از بین رفته است.»
معبد ساترن، 1855
معبد ساترن، 1855
کلسئوم، 1860
کلسئوم، 1860
معبد فورتانا ویرلیس، 1840
معبد فورتانا ویرلیس، 1840
معبد ژوپیتر و طاق سپتیموس سوروس، 1850
معبد ژوپیتر و طاق سپتیموس سوروس، 1850
کلسئوم، 1855
کلسئوم، 1855
تصویری نادر از رم
تصویری نادر از رم
انجمن رومی
انجمن رومی
ستون‌ها در انجمن نروا
ستون‌ها در انجمن نروا

منبع: The Mail Online

ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید