"لوسید ایر" قاتل "تسلا مدل S"

"لوسید ایر" قاتل "تسلا مدل S"

این خودرو در نسخه پرچم‌دار دریم ادیشن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حداکثر سرعت ایر به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

کد خبر : ۸۸۰۵۷
بازدید : ۱۶۴۴۷
فرادید | سدان برقی لوسید ایر که ماه گذشته میلادی در میان حیرت رسانه‌ها رونمایی شد، با آمار و اعداد شگفت‌انگیز خود در زمینه عملکرد فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
سرمایه‌گذاری عربستانی‌ها در برند نوپای لوسید که قرار است به تولید دامنه‌ای از محصولات پیشرفته و لوکس منجر شود، بزرگترین تهدید علیه برند آمریکایی تسلا قلمداد می‌شود. فعلا البته بازی در بخش میانی بازار خودرو شروع شده و سدان الکتریکی ایر رو در روی تسلا مدل s قرار گرفته است.

از تولد قاتل تسلا مدل اس حدود یک ماه می‌گذرد و تعداد اندکی از نمونه‌های تولید انبوه لوسید ایر در دسترس خریداران قرار گرفته است. البته فعلا دنیا در تب و تاب رشد سرسام‌آور سهام تسلا می‌سوزد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵ برابر شده است.
ایلان ماسک اینروز‌ها خوشحال است و به عنوان دومین مرد ثروتمند جهان برنامه‌های بسیاری دارد. با این حال لوسید ایر خودرویی است که وارد رینگ شده تا دور تازه‌ای از جدال میان غول‌های خودروسازی در آمریکا را کلید بزند. نکته جالب ماجرا این است که لوسید با پول‌های صندوق رفاه ملی عربستان تولید شده است.
لوسید ایر که به حمایت سرمایه‌گذاران متمول عرب دلگرم است، طبق برنامه لوسید، سدان ایر قرار است در رده قیمتی ۸۰ تا ۱۶۰ هزار دلاری خریداران متمول را هدف قرار دهد. لوسید در حالی با خودرو ایر به این بخش مهم از بازار حمله کرده که در پیش رو، رقبای بزرگی اعم از مرسدس اس کلاس و ب. ام؛ و سری ۷ یا تسلا مدل اس و پورشه تایکان را می‌بیند.

لوسید ایر معرفی شده دارای مجموعه باتری ۱۱۳ کیلووات ساعتی و یک جفت پیشرانه الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۰۸۰ اسب بخاری است. این خودرو در نسخه پرچم‌دار دریم ادیشن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حداکثر سرعت ایر به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

دیگر نسخه‌های این خودرو عبارت‌اند از مدل پایه ایر، مدل ایر تورینگ و ایر گرند تورینگ. دو پیشرانه مدل گرند تورینگ حداکثر قدرت ۸۰۰ اسبی تولید کرده و باعث ایجاد شتاب ۳ ثانیه‌ای و طی مسافت ۴۰۰ متری در ۱۰.۸ ثانیه با سرعت ۲۱۴ کیلومتر در ساعت می‌شوند.

این خودرو می‌تواند با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های ویژه شعاع حرکتی ۸۳۲ کیلومتری را ثبت کند. در مقابل باید گفت نسخه پرفورمنس ایر دریم ادیشن برد ۷۴۸ کیلومتری را با رینگ‌های ۲۱ اینچی بر جای می‌گذارد. البته در صورت استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر ۱۹ اینچی برد خودرو به ۸۰۹.۵ کیلومتر خواهد رسید.

مدل ایر تورینگ قدرت ۶۲۰ اسب بخاری، شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای و رکورد عبور از مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۱۹۷.۹ کیلومتر در ساعت دارد. این نسخه از ایر شعاع حرکتی ۶۵۳ کیلومتری را با رینگ‌های ۱۹ اینچی به دست می‌آورد. لوسید فعلاً مشخصات مربوط به نسخه پایه‌ی ایر را اعلام نکرده است.

سیستم باتری ۹۲۴ ولتی لوسید ایر که بالاترین ولتاژ در بین خودرو‌های الکتریکی جهان محسوب می‌شود، با یک پکیج ۱۱۳ کیلووات ساعتی با بالاترین بهره‌وری، تمامی رقبا را به چالش می‌کشد. تمامی مدل‌های این خودرو با استفاده از شارژر سریع خواهند توانست در عرض یک دقیقه شارژ ۳۲ کیلومتری را به دست آورند. به این ترتیب تنها در عرض ۲۰ دقیقه می‌توان خودرو را برای ثبت مسافت ۴۸۲ کیلومتری شارژ کرد.

داخل کابین لوسید ایر فضایی جادار و با طراحی آینده نگرانه دیده می‌شود. هدف از این طراحی ایجاد حداکثر فضا بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع باید گفت ایر از کاکپیت شیشه‌ای منحنی ۳۴ اینچی با صفحه‌نمایش ۵ K سود می‌برد. عملکرد‌های کلیدی خودرو توسط صفحه‌نمایشی که لوسید آن را پانل پایلوت می‌نامد کنترل خواهند شد. این صفحه‌نمایش می‌تواند در زمان عدم استفاده داخل داشبورد پنهان شود.

این خودرو از سامانه هوشمند و گویای آمازون الکسا سود برده و از به‌روزرسانی از راه دور پشتیبانی می‌کند. ایر همچنین دارای شیشه جلوی مشابه تسلا مدل X است که به سمت سقف کشیده شده است. به این مورد باید یک پانل شیشه‌ای بزرگ در بالای ردیف دوم را نیز اضافه کرد.

لوسید همچنین بسته دستیار راننده کاملی را در نظر گرفته و نام آن را لوسید دریم درایو گذاشته است. این سیستم از ۳۲ حسگر مختلف از جمله لیدار سود برده و سیستم خودران سطح ۲ و ۳ را ارائه می‌کند. گفته می‌شود این خودرو در سال ۲۰۲۲ به سری جدید سامانه خودران لوسید مجهز خواهد شد که سطح ۴ بوده و عملکرد درخشانی دارد.

در مدت کوتاهی که از معرفی این خودرو گذشته، لوسید ایر توانسته تعدادی از رکورد‌های جهانی را جابجا کند. برای نمونه بیشترین شعاع حرکتی برای یک محصول برقی بردبلند، کمترین زمان ممکن برای پیمودن درگ یا مسافت ۴۰۰ متر در بین سدان‌های برقی، بهترین ضریب آئرودینامیک در میان خودرو‌های تولیدی جهان که طبق اعلام شرکت به ۰.۲۱ برای ضریب درگ می‌رسد.
همچنین این خودرو در کمترین زمان ممکن قادر به شارژ باتری خود است که این به معنی کیفیت ساخت بالای لوسید ایر می‌باشد.

قیمت لوسید ایر ۲۰۲۱ از ۷۲۵۰۰ دلار برای نسخه پایه شروع می‌شود. البته این مبلغ پس از کسر ۷۵۰۰ دلار مشوق‌های دولتی محاسبه شده است. قرار است این خودرو به شکل گسترده از سال ۲۰۲۲ در سرتاسر جهان عرضه شود. البته افرادی که تمایل دارند نسخه مجهزتری از ایر داشته باشند، باید بهای بالاتری را تا سطح ۸۷۵۰۰ دلار برای نسخه تورینگ انتخاب کنند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اندازه حقوق 40 سال من پولشه

  • ناشناس ارسالی در

    همین مونده آشغال عربستانی سوار شم

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید