واکسن مدرنا وارد بازار می‌شود؟!

واکسن مدرنا وارد بازار می‌شود؟!

دولت ایالات متحده امیدوار است با ورود محصول شرکت مدرنا، واکسن مورد نیاز تعداد بیشتری از مردم ظرف ماه جاری میلادی ارائه شود.

کد خبر : ۸۸۳۰۶
بازدید : ۸۹۴۸
واکسن مدرنا وارد بازار می‌شود؟!
به دنبال عدم ابراز نگرانی کارشناسان نهاد مسئول دولت ایالات متحده از استفاده اضطراری از واکسن کووید۱۹ ساخت شرکت مدرنا، این محصول یک گام دیگر به دریافت مجوز برای راهیابی به بازار نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در مدارک مربوط به بررسی‌های اداره غذا و داروی آمریکا در مورد واکسن مدرنا، که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفته می‌شود زدن دو واحد از این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مؤثر است و هیچ مشکل خاصی برای افراد بالای ۱۸ سال مشاهده نشده است.
این مدارک برای بررسی بیشتر در مورد بی‌خطر بودن استفاده اضطراری از واکسن مدرنا، در نشست دیگری که قرار است روز پنجشنبه با حضور کارشناسان خارج از اداره غذا و داروی آمریکا برگزار شود، آماده شده است.

شرکت فناوری زیستی مدرنا، مستقر در بوستون، پیشتر در دهم آذر ماه اعلام کرده بود که از سازمان‌های آمریکایی و اروپایی درخواست اخذ مجوز برای عرضه واکسن ویروس کرونای خود کرده است و در همین حال بریتانیا گفته است دو میلیون دوز بیشتر از این واکسن امیدبخش را خریداری کرده است.

واکسن مدرنا دومین واکسنی است که این نهاد بهداشتی دولت آمریکا مورد بررسی قرار می‌دهد. نخستین واکسن بررسی شده که توانست مجوز استفاده را بگیرد، ساخت شرکت فایزر و شریک آلمانی آن «بایو ان‌تک» بود، که هفته گذشته مجوز گرفت و توزیع آن از چند روز گذشته آغاز شده است.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر ایالات متحده از روز دوشنبه عملیات مایه‌کوبی را برای گروهی که در صدر اولویت دریافت هستند، آغاز کردند. کادر پزشکی و درمانی، و همچنین افراد ساکن در خانه‌های سالمندان، نخستین گروهی هستند که در آمریکا می‌توانند واکسن کووید۱۹ را بزنند.

با این حال دولت ایالات متحده امیدوار است با ورود محصول شرکت مدرنا، واکسن مورد نیاز تعداد بیشتری از مردم ظرف ماه جاری میلادی ارائه شود. در نخستین دور توزیع واکسن فایزر، سه میلیون واحد از آن توزیع شده است، که برای هر نفر باید دو واحد استفاده شود.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید