مجوز واکسن مدرنا در آمریکا صادر شد

مجوز واکسن مدرنا در آمریکا صادر شد

شرکت مدرنا در نامه‌ای به داوطلبان تزریق واکسن در مرحله آزمایشی گفت که در صورت تایید واکسن، داوطلبانی که به جای واکسن به آن‌ها دارونما تزریق شده بود، می‌توانند واکسن تایید شده را تزریق کنند.

کد خبر : ۸۸۳۹۸
بازدید : ۸۶۹۰
مجوز واکسن مدرنا در آمریکا صادر شد
واکسن مدرنا دومین واکسنی است که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده
شامگاه جمعه به وقت محلی، سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (اف‌دی‌ای)، مجوز استفاده اضطراری از واکسن ویروس کرونا را که شرکت مدرنا تکمیل کرده، تایید کرد. روز پنجشنبه، کمیته مشورتی این سازمان استفاده از واکسن مدرنا را توصیه کرده بود.

صبح جمعه و ساعاتی پس از توصیه کمیته مشورتی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا وعده داد توزیع این واکسن «فورا» آغاز خواهد شد. دونالد ترامپ در توییتی، با اشاره به رأی قاطع اعضای شورای مشورتی اداره غذا و دارو برای استفاده اضطراری از واکسن مدرنا، گفت که روند توزیع این واکسن فورا آغاز می‌شود.

روز جمعه مایک پنس معاون رییس جمهوری ایالات متحده و همسر او کارن، روز جمعه در یک برنامه زنده تلویزیونی و با این هدف که به مردم اطمینان دهند واکسن‌ها ایمن هستند، واکسن فایزر را تزریق کردند. همان روز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و میچ مک‌کانل رئیس سنای آمریکا هم واکسن کرونا را تزریق کردند.

اف‌دی‌ای پیشتر واکسن ساخت شرکت فایزر و بیانتک را تایید کرده بود و تزریق این واکسن در بریتانیا و آمریکا از چند روز پیش آغاز شده است. شرکت مدرنا در نامه‌ای به داوطلبان تزریق واکسن در مرحله آزمایشی گفت که در صورت تایید واکسن، داوطلبانی که به جای واکسن به آن‌ها دارونما تزریق شده بود، می‌توانند واکسن تایید شده را تزریق کنند.

واکسن‌های مدرنا و فایزر هر دو به طریق مشابهی عمل می‌کنند، اما واکسن مدرنا می‌تواند در دمای بالاتری نگهداری شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید