جلوگیری از ابتلا به کرونا با ویتامین دی؟!

جلوگیری از ابتلا به کرونا با ویتامین دی؟!

درحالی‌که پژوهش‌ها در مورد تاثیر ویتامین دی بر کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد، ما به پی‌گیری و بررسی شواهدی که منتشر می‌شود ادامه می‌دهیم و درصورت لزوم توصیه‌های خود را به‌روز خواهیم کرد.

کد خبر : ۸۸۴۰۰
بازدید : ۸۷۱۶
جلوگیری از ابتلا به کرونا با ویتامین دی؟!
برخی پژوهش‌های پیشین حاکی از آن بود که ویتامین دی می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، در مقابله با ویروس کرونا موثر باشد
آن‌طور که یک گروه کارشناسی اعلام کرده است، در حال حاضر «شواهد کافی» برای اثبات این موضوع وجود ندارد که ویتامین دی از ابتلا به کووید-۱۹ جلوگیری یا بهبود آن را تسریع می‌کند. با این وجود، این کارشناسان می‌گوید مردم همچنان باید به مصرف ویتامین دی ادامه دهند.

این گروه که از کارشناسان که شامل متخصصان انستیتوی ملی تعالی بهداشت و مراقبت بریتانیا (نایس)، نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا)، و کمیته مشاوران علمی تغذیه (اس‌ای‌سی‌ان) می‌شود، به دنبال تقاضای مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، برای پژوهش در زمینه تاثیر ویتامین دی بر ویروس کرونا به این نتیجه رسیده است.
برخی پژوهش‌های پیشین حاکی از آن بود که ویتامین دی احتمالا می‌تواند در مقابله با ویروس کرونا موثر باشد.

دکتر پل کریسپ، مدیر مرکز صدور دستورالعمل‌ها در انستیتوی ملی تعالی بهداشت و مراقبت بریتانیا، گفت: «هرچند در حال حاضر شواهد کافی برای تایید نقش ویتامین دی در جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ وجود ندارد، ولی ما از مردم می‌خواهیم توصیه‌های دولت در مورد مصرف این ویتامین در سراسر فصل پاییز و زمستان را دنبال کنند.»

دکتر کریسپ افزود: «درحالی‌که پژوهش‌ها در مورد تاثیر ویتامین دی بر کووید-۱۹ همچنان ادامه دارد، ما به پی‌گیری و بررسی شواهدی که منتشر می‌شود ادامه می‌دهیم و درصورت لزوم توصیه‌های خود را به‌روز خواهیم کرد.»

براساس توصیه‌های نظام درمان عمومی انگلستان، مردم باید به‌منظور حفظ سلامت استخوان‌ها و عضله‌ها، از ماه اکتبر تا اوایل ماه مارس، روزی ۱۰میکروگرم (۴۰۰ آی‌یو) ویتامین دی مصرف کنند.
با توجه به آنکه در فصل سرما و در جریان همه‌گیری کرونا، مردم بیشتر اوقات خود را در داخل خانه می‌گذرانند، زمستان امسال، برای بیش از ۲/۵ میلیون نفر از شهروندان آسیب‌پذیر در سراسر انگلستان ویتامین دی رایگان تجویز شده است.

نظام درمان عمومی انگلستان همچنین به‌شدت توصیه می‌کند که افراد با پوست تیره‌تر، ساکنان خانه‌های سالمندان، یا کسانی که به‌ندرت از خانه خارج می‌شوند و ممکن است با کمبود ویتامین دی مواجه باشند، در تمام طول سال، قرص‌های ویتامین دی را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

دکتر آلیسون تدستون، کارشناس ارشد تغذیه در نظام درمان عمومی انگلستان، می‌گوید: «ما توصیه می‌کنیم همگان، به‌ویژه سالمندان، کسانی که به‌ندرت از خانه خارج می‌شوند و افراد با پوست تیره، همه‌روزه ۱۰ میکروگرم (۴۰۰ آی‌یو) ویتامین دی مصرف کنند.

با توجه به اینکه مردم امسال وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، عمل به این توصیه بیش از پیش مهم است.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید