۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی

۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی

برخی مطالعات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند به سوزاندن چربی انباشته شده در اعماق شکم کمک کند و همچنین ذخیره چربی کلی بدن را کاهش دهد.

کد خبر : ۸۸۴۶۴
بازدید : ۱۰۴۲۰
هر فردی ممکن است هر از گاهی هوس‌های غذایی را تجربه کند و به طور معمول تلاش و مبارزه با آن‌ها دشوار است. اگر به مصرف یک خوراکی اشتیاق فراوان نداشته باشید، پرهیز از مصرف آن نیز آسان‌تر است. اما زمانی که موضع پرهیز از هوس‌های غذایی و بهبود سلامت مطرح می‌شود آیا نوشیدنی‌ها می‌توانند گزینه‌ای تاثیرگذار در این زمینه باشند؟

کاترین کیمبر متخصص تغذیه، انتخاب‌های غذایی مناسب در طول روز را به‌عنوان عاملی کلیدی برای پرهیز و کنترل هوس‌های غذایی می‌داند.
همچنین، به گفته شارون کاتزمن، متخصص تغذیه، در شرایطی که هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و ضد التهاب شود، نوشیدنی‌های سالم می‌توانند به عنوان یک راه حل سریع‌تر و آسان‌تر مد نظر قرار بگیرند و زمانی که با غذا‌های درست جفت شوند، احتمال تجربه هوس‌های غذایی نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در ادامه با هفت نوشیدنی که می‌توانند به کنترل و پیشگیری از هوس‌های غذایی کمک کنند، بیشتر آشنا می‌شویم.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی
چای سبز
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که چای سبز یک نوشیدنی ضد التهاب است. ترکیبات فنولی طبیعی به نام کاتچین‌ها در ترکیب با کافئین موجود در چای سبز می‌تواند به تقویت متابولیسم بدن کمک کند. به گفته آنجو موبین، متخصص تغذیه، مصرف چای سبز در کنار ورزش استقامتی یکی از موثرترین روش‌ها برای اکسیداسیون چربی نیز هست.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی
قهوه تلخ
قهوه تلخ فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند، اما در شرایطی که این نوشیدنی به‌عنوان یک سرکوب‌کننده اشتها معرفی می‌شود، شواهد در این زمینه یکدست نیستند. به گفته کاتزمن، قهوه تلخ یک نوشیدنی ضد التهاب است و برخی پژوهش‌ها آن را با تقویت سلامت مغز پیوند داده‌اند، اما این فواید تا زمانی در دسترس هستند که شکر یا خامه به قهوه خود اضافه نکنید.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی
سرکه سیب
اگر درباره نوشیدنی‌های چربی‌سوز پژوهش کرده باشید، احتمالا با سرکه سیب آشنا هستید. برخی مطالعات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند به سوزاندن چربی انباشته شده در اعماق شکم کمک کند و همچنین ذخیره چربی کلی بدن را کاهش دهد.
البته نباید در مصرف سرکه سیب زیاده‌روی کنید، زیرا می‌تواند با گذشت زمان با برخی خطرات از جمله تخریب مینای دندان‌ها همراه باشد. مصرف سرکه سیب رقیق‌شده توصیه شده است.
بیشتر بخوانید:
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی
آب کرفس
کرفس فواید سلامت مختلفی را ارائه می‌کند و به عنوان یک ماده غذایی مفید برای کمک به کاهش وزن مورد توجه است. آب کرفس از محتوای فیبر چندانی برخوردار نیست، اما یک نوشیدنی ضد التهاب حاوی مواد مغذی است که به‌راحتی بدن آن‌ها را جذب می‌کند.
بهتر است میوه زیادی به آب کرفس اضافه نکنید، زیرا میوه می‌تواند قند خون را افزایش دهد که ممکن است مغز را برای ارائه واکنش به قند تحریک کرده و موجب افزایش هوس‌های غذایی شود.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی

چای
لارا کمفر، مربی تناسب اندام و تغذیه، نوشیدن انواع مختلف چای را برای سلامت انسان مفید می‌داند. چای نعناع، چای اولانگ و چای آبی همگی می‌توانند به تقویت متابولیسم بدن کمک کنند. بوی نعناع حتی ممکن است به سرکوب اشتها کمک کند. چای یک نوشیدنی آرامش‌بخش است و می‌تواند در کاهش هورمون‌های استرس که موجب التهاب می‌شوند، نقش داشته باشد.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی

چای سرد شیرین‌نشده
چای سرد می‌تواند فوایدی مشابه با چای گرم ارائه کند، اما گزینه‌ای راحت‌تر برای حمل و نقل نسبت به انواع گرم محسوب می‌شود.
چای سبز سرد می‌تواند فواید ضد التهاب را ارائه کند و جایگزین خوبی برای نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین باشد. همانند قهوه، چای سرد شیرین‌نشده می‌تواند این فواید را ارائه کند، زیرا شکر التهاب‌زا است و حتی جایگزین‌های شکر نیز ممکن است موجب هوس مصرف خوراکی‌های شیرین شوند.
۷ نوشیدنی برای افزایش چربی‌سوزی
آب
آب یکی از بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید برای پیشگیری از هوس‌های غذایی و کاهش وزن مد نظر قرار دهید. زمانی که با کم‌آبی بدن مواجه هستید، احتمال تجربه هوس‌های غذایی می‌تواند افزایش یافته و این گونه فکر کنید که گرسنه هستید، در شرایطی که به واقع این گونه نیست.
همچنین، آب یک گزینه خوب برای سمزدایی قسمت‌های مختلف بدن است. به طور کلی می‌توانید نوشیدن هشت لیوان آب در روز را برای حصول اطمینان از مصرف آب به میزان کافی مد نظر قرار دهید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید