آرک فاکس لایت؛ خودروی دونفره مکعبی

آرک فاکس لایت؛ خودروی دونفره مکعبی

آرک فاکس لایت دو نفره در بازار چین از ۱۶۹۵۰ تا ۱۹۴۰۰ دلار قیمت دارد. از منظر طراحی باید آنرا در کلاس خودرو‌های جعبه‌ای قرار دهیم چیزی شبیه کیا سول که یک مکعب دوست داشتنی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

کد خبر : ۸۸۵۲۲
بازدید : ۱۴۲۷۷
آرک فاکس یک برند چینی برای ارائه محصولات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد و از سال ۲۰۱۷ لوگوی آن روی تولیداتی با همین نام ثبت می‌شود. این برند زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی مطرح بایک محسوب می‌شود. در ادامه یکی از محصولات اقتصادی این برند با نام لایت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آرک فاکس لایت دو نفره در بازار چین از ۱۶۹۵۰ تا ۱۹۴۰۰ دلار قیمت دارد. از منظر طراحی باید آنرا در کلاس خودرو‌های جعبه‌ای قرار دهیم چیزی شبیه کیا سول که یک مکعب دوست داشتنی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

طراحی
این محصول از منظر ابعاد برابر با ۲۹۸۶ میلیمتر در طول، ۱۶۷۶ میلیمتر در عرض و ۱۵۱۷ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. همانطور که ارقام نشان می‌دهد؛ لایت بسیار جمع و جور و مناسب رانندگی در کلان شهر‌ها طراحی شده است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۱۸۷۰ میلیمتر است. وزن خالص نیز برابر با ۱۰۳۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید طراحی ستون آخر حالتی متفاوت برای لایت ایجاد کرده است. رینگ‌ها در حالت استاندارد ۱۵ اینچی و از جنس استیل هستند. رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی به عنوان آپشن در تریم بالاتر ارائه می‌شود.

کابین
کابین لایت یک محیط فناورانه است. تمامی کنسول جلو را به نمایشگر‌های دیجیتال اختصاص یافته یا اگر دقیق‌تر بگوئیم یک نمایشگر ویژه نشانگر آمپر و دو نمایشگر دیجیتال دیگر مجاور آن قرار دارند.

از امکانات کابین می‌توان به مسیریاب ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، گرم کن صندلی، تهویه صندلی، استراحتگاه دست، اسکای روف، گرم کن آینه‌های جانبی، تهویه اتوماتیک و ... اشاره کرد.

ایمنی
در بخش ایمنی نیز امکاناتی مانند ایزوفیکس صندلی کودک، ورود بدون کلید، ریموت استارت، رادار پارک، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک،‌ای بی اس، ایی بی دیی، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، نوربالای تطبیقی، پاورویندوز و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه
تمامی تریم‌های این خودرو از موتور الکتریکی ۴۰ کیلوواتی با گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر استفاده می‌کنند. ظرفیت باتری لیتیومی در تمامی تریم‌ها ۳۰ کیلووات ساعت است. بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۲۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است. برد حرکتی خودرو در تمامی تریم‌ها ۳۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده و با جعبه دنده تک سرعته هماهنگ است:

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید