تویوتا میرای 2021؛ خودروی هیدروژنی باسطح آلایندگی صفر

تویوتا میرای 2021؛ خودروی هیدروژنی باسطح آلایندگی صفر

خودرو‌های هیدروژنی به جای وابستگی به باتری (دلیل حجم پایین باتری‌های فعال در این خودروها)، از واکنش‌های شیمیایی برای تامین نیروی موتور بهره می‌برند و به جای گاز‌های مضر، آب تولید می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۲۳
بازدید : ۹۲۵۵
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
برند میرای در مجموعه تویوتا اولین بار در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و از همان زمان خود را یک محصول متفاوت نشان داد، زیرا علاوه بر طراحی آینده نگر؛ به عنوان یک خودروی هیدروژنی پیل سوختی معرفی شد. نسل اول این سدان میان سایز لوکس سال ۲۰۱۴ و نسل دوم آن سال ۲۰۲۰ رونمایی شده است.

در مطلب امروز سراغ مدل ۲۰۲۱ در نسل دوم می‌رویم تا نگاهی به جزئیات آن داشته باشیم. میرای جدید را همچنان باید یکی از محصولات آینده نگر بازار بدانیم که باتوجه به سیاست‌های محیط زیستی خودروسازان مطرح جهانی لزوم توسعه آن‌ها بخشی از راهبرد اصلی تولید محسوب می‌شود.

میرای ۲۰۲۱ به همراه نسخه‌ای ویژه از هوندا کلریتی و کراس اوور نکسو از هیوندای تنها محصولات سلول سوختی فعلی بازار جهانی هستند که دارای فاز تولید انبوه بوده و امکان خریداری آن‌ها برای مشتریان فراهم است.

خودرو‌های هیدروژنی به جای وابستگی به باتری (دلیل حجم پایین باتری‌های فعال در این خودروها)، از واکنش‌های شیمیایی برای تامین نیروی موتور بهره می‌برند و به جای گاز‌های مضر، آب تولید می‌کنند. این خودرو‌ها از سواری نرم، صدایی پایین و همچنین سطح آلایندگی صفر برخوردارند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود؛ نسل دوم میرای نزدیکی زیادی به زبان طراحی محصولات لکسس دارد و به میزان بیشتری تبدیل به یک سدان لوکس و مشتری پسند شده است.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که زیرساخت متناسب با خودرو‌های هیدروژنی همچنان محدود است برای مثال در آمریکا تنها ۴۵ ایستگاه شارژ برای آن وجود دارد که ۴۴ مورد آن در کالیفرنیا قرار دارد! یا افرادی مطرحی مانند ایلان ماسک به شدت مخالف فناوری این گروه از وسایل نقلیه هستند.

کابین
داخل کابین میرای ۲۰۲۱ تغییرات زیادی را همراه خود دارد و به خوبی بهبود یافته است. استفاده از مواد باکیفیت دارای بافت نرم، چرم و جزئیات مسی رنگ در قسمت داخلی درب‌ها و کنسول جلو (در تریم تولید محدود) به شدت جلب نظر می‌کنند.

تمامی تریم‌های میرای جدید از نمایشگر اصلی ۱۲.۳ اینچی ویژه تنظیمات سرگرمی استفاده می‌کنند. در قسمت نشانگر آمپر نیز یک نمایشگر دیجیتال ۸ اینچی وجود دارد. گرم کن و تهویه صندلی ردیف جلو، نمایشگر هدآپ، سیستم صوتی از برند مطرح جی بی ال و ... از جمله ویژگی‌های کابین هستند.

در بخش ایمنی نیز مواردی مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ... قابل اشاره هستند.

پیشرانه
در این قسمت پیشرانه سلول سوختی تویوتا را مشاهده می‌کنیم که حجمی معادل یک موتور ۴ سیلندر را زیر درپوش موتور به خود اختصاص داده است. سه باک ذخیره هیدروژن کاملا ایمن شده، باتری ۱.۲۴ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی روی محور عقب از دیگر بخش‌های این مجموعه هستند.

برد حرکتی این میرای به ۶۴۶ کیلومتر رسیده که در مقایسه با نسل اول بهبود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. میزان خروجی پیشرانه برابر با ۱۸۲ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ پوندفوت است. در قسمت جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

خودرو طی ۹.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت پایه میرای ۲۰۲۱ برابر با ۴۹۵۰۰ دلار است و در تصاویری که برای این مطلب استفاده شده و مربوط به تریم تولید محدود می‌شود، برچسب قیمت به ۶۶ هزار دلار افزایش می‌یابد.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه